Mi a vélemŕnyetek egy 2005 2006 os évjártaú 3. 0 TDI Audi A6 ról?
Szerintem gyönyörű formája van a C6-os A6-osoknak, még mai szemmel is!
A 3.0 TDI motort nem ismerem, mennyire megbízható van e valami nyűgje, de én simán bevállalnék egy ilyen kocsit ma is, ha szükségem lenne ekkora batár kocsira! :)
Jól néz ki, jó kocsi.
De általában aki ilyet nézeget az nem engedheti meg magának a fenntartását. Aki igen az max 3 évest vesz.
Nekem is ilyen van, 2007-es, ugyanaz, mint a 2005-2006-osok. Eddig csak turbót kellett felújítani, 200 ezerért, ezenkívül csak olajcserék (váltóban is!). Mindezt úgy, hogy majdnem 90 ezer km-t tettem már bele, és az óra lassan 350 ezer km-t mutat. Imádom az autót, engem is mindig ijesztgetnek az injektorokkal, de még nem volt gond, és amúgy ez minden dízelnél ugyanolyan drága, nem csak ebben. Másik negatívum, hogy hatalmas munka a vezérléscsere, és drága is, viszont elméletileg nem kell cserélni soha, viszont ha elkezd csörögni, akkor muszáj cserélni. Nekem még nem kellett.
Az Audi már 2004 óta rakja mindenbe ezt a motort, és még mindig tovább fejlesztik, nem véletlen, hogy ilyen hosszú ideig tartanak meg egy motort.
6-os vagyok
Nem illik ebbe a 2.0 PDTDI, hanem a 6 hengeres kell bele. Sok olaj kell a motorba, ez igaz, és a váltóolaj nekem is majdnem 70 ezerbe került, de azt csak 60 ezer km-ként kell cserélni (ha kímélni akarod). Én már 2x cseréltem, mikor megvettem (nem tudtam az előéletét), és mikor belegyűjtöttem újabb 60 ezret. Van aki azt mondja hogy 100 ezer km után is elég, én biztosra akarok menni, tényleg drága a tiptronic felújítása, ha nem vigyázol rá. Van amúgy ezekből 6-os kéziváltós is, de szerintem felejtős, és ha beüt egy kuplungcsere, ugyanott vagy, mint az automatával, utóbbi legalább nagyon kényelmes és gyors is.
A másik rémhír ami még eszembe jutott a befecskendezőkkel, hogy rendszerint azt terjesztik, hogy mint a 6 injektort cserélni kell. Nos az igazság, hogy nem, nem kell mind a 6-ot, csak azt amelyik tönkrement. És így már nem is olyan vészes az ára, és van garanciális felújított befecskendező ehhez egészen normális áron is.
Vezérléscserét nem tudom hogy hol kérdezted, de az brutál sok, nekem kicserélnék a feléért, úgy, hogy minden ki van cserélve ami kell.
Ami még fájó pont lehet, az a futómű, mondjuk én még nem kellett költsek rá, mert mikor megvettem, olyan volt a futóműve, mint újkorában, de egy olyan példánynál, amit rossz utakon használtak, ott durva költségekbe lehet kerülni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!