Autómotor működése, segítene valaki?
A 6, 8 és 12 hengeresnél is 1-1 munkaütemet végez egy henger. Egyszerre egynél többet nem tud és kevesebbet sem.
A négyhengeresnél azért egyszerű a dolog, mert a hengerek mindig különböző ütemekben vannak, egymástól 180°-kal elékelve. Vagyis ha az első henger FHP-n áll, szívni kezd, akkor a második mondjuk AHP-n, szívás végén kezd sűríteni, a harmadik megint FHP-n munkaütembe kezd, a negyedik pedig AHP-n indítja a kipufogást. A valóságban ez soha nincs így: ha az első henger FHP-n áll és szívni kezd, a második AHP-n a kipufogást kezdi, a harmadik szintén AHP-n sűrít, a negyedik FHP-n munkaütemmel folytatja. Apróság, nem is számít most.
6 hengernél az elékelés 180 helyett 120 fok, vagyis az egyik munkaütem még nem fejeződik be teljesen, mikor a másik már megkezdődik, fél helyett egyharmad fordulatonként van valahol munkaütem. 8 hengernél két munkaütemet már csak 1/4, 12-nél 1/6 fordulat választ el egymástól. Ez a trükkje az egyenletes járásnak és nyomatékleadásnak: egyre sűrűbben követik egymást a munkaütemek, az egyes munkaütemek által okozott lökések és nyomatékcsúcsok átfednek egymással, kisimul a motor járása.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!