Használt, olcsó, magas hasú, összkerekes autó vegyes használatra?
Az igények:
- könnyű/közepes terepen elmegy-> magas hasú, összkerekes
- nem eszik meg 10/6-7 (városban/országúton) liter üzemanyagnál többet
- legalább átlagos a fenntartási költsége/alkatrész költsége/megbízhatósága/szervizelhetősége.
- elég 3 ajtós is, ha véletlen valakit viszünk, akkor egy lábtér nélküli lehajtható ülés is megfelel hátra.
(de lehet persze nem túl nagy 5 ajtós)
- Felhasználás tekintetében: hetente ~1szer földúton, sűrű városon belüli és heti párszor országúti ~50-100km
(autópályán kb. soha) használatra.
- jó legyen az ütközésvédelme
- klíma
Oda-vissza átnyálaztam a piacot, de látszólag 600-800 ezer Ft-ért nincs olyan vétel, ami megfelelne az igényeknek és ne kellene még az autó árával megegyező javítási költséget vizionálni a vásárlás után. 1 millió Ft felett már inkább hozzárakunk annyit, hogy vegyünk 1,3-1,4 millió Ft -ért egy SX4-et.
De úgy is feltehetném a kérdést, hogy nem szeretnék többet költeni, mint ami bőven elegendő lenne -> Mi az az ár/típus amit már nyugodt szívvel meg lehet vásárolni?
Amik ránézésre minden tekintetben megfelelnek (csak a 4x4 kivitel):
2001 Honda HR-V - 1600 ccm benzin
2002 Renault Scenic RX4 - 1900 ccm dízel
2000 Daihatsu Terios - 1300 ccm benzin (csak mert a Toyota T-max itt van helyben és vállalja a szervizt)
Amikkel már 1-1 dolog nem stimmelt (csak a 4x4 kivitel):
2003 Mitsubishi Pajero Pinin - 1800 ccm benzin (töréstesztje rossz)
2000 Kia Sportage - 2000 ccm dízel (nagyobb, mint amiket eddig néztünk)
2004 Fiat Panda Climb - 1250 ccm benzin (töréstesztje rossz)
2005 Suzuki Ignis - 1300-1500 ccm benzin (töréstesztje rossz)
2001 Land Rover Freelander - sokféle motor (megbízhatatlan, drága szervizelés)
2000 Kia Retona - 2000 ccm dízel (nem találtam töréstesztet)
2002 Renault Kangoo - többféle motorral (nem találtam töréstesztet, scenic mellett nem tűnik jónak)
Amiket nagyjából ki is zártunk (csak a 4x4 kivitel):
Suzuki Vitara JLX - 1600 ccm benzin (ebben az árkategóriában csak 1995 körüli van)
Suzuki Liana - 1600 ccm benzin (alacsony a hasa)
Suzuki Wagon R+ (alacsony is, töréstesztje is rossz)
4,5+ méter/2 tonna méretű SUV-okat direktbe hagytam ki. Se fogyasztásra, se városi használatra nem látom az értelmüket (Santa fe, Pajero, Forester, Sportage...).
Annyit még hozzátennék, hogy nem szeretnék 2 autót tartani. Nem Amerikában vagyunk, hogy 4 garázsunk legyen.
Esetleg egy Kia?
Egy autószerelő ismerősömnek van, és nagyon szereti.
Elég felkészült vagy, úgy látom. Attól tartok, hogy engedned kell a feltételekből. Vagy beéred egy régebbi Vitarával, vagy engedsz 1-2 liter plusz fogyasztást, vagy ráteszel az árra pár száz ezret, mert ez így nem fog menni.
Kia Retona-val még futok egy kört, ahogy nézem jobb állapotúak 1 millió körül vannak. Igazából egy SX4 4x4 terepképessége nekem elég (már az is, hogy nem veri le a hasát mindenhol nagy előrelépés lenne). Az ilyen valódi terepjáróknál értem a magas vételárat, de az ilyen félig kisautó- félig crossover-eknél nem igazán.
Gondolkoztam emiatt Subaru, Audi Quattro, VW syncro -ban is, de mind kombi és a nagy tengelytáv miatt a relatív alacsony hasa is hamarabb koppan.
Húha, hát elég durván válogatós vagy, és pláne a töréstesztes résznél. Nagyon kevés pénzt szánsz rá, és rengeteg az elvárás.
Amúgy lenne is egy neked való autó, ami tökéletes lenne: Audi A6 Allroad quattro, 1 milláért oda is adják neked 2.5 TDI-ben, de hát az sem véletlenül olcsó, úgy félévente rá kellene költs vagy fél millát hogy menjen éppen.
Vagy tényleg meg lehetne barátkozni egy 3 ajtós Pajeróval. Ha nem tetszik, sajnálom.
Teljesen hasznos amiket mondtok. Tisztában vagyok vele, hogy sok az igény és kevés az ár, de direkt azért határoztam meg így az árat, mert ennyiért már minden van (átlagárban) amit felsoroltam (ezek a 2000 környéki gyártmányok) és érzek ezekbe már egy 200-300 ezer Ft -os kockázatot, amit még be merek rajta vállalni. 1 millió köré azért nem mennék nagyon ezekkel (mert egyrészt ugyan ezek vannak és a drágább nem biztos, hogy jobb is), mert ha arra is rá kell költeni ennyit, akkor ott vagyok hogy vehetnék egy 2007/2008-as sx4-et és akkor az egy nyűgmentes autó (annak a képességeit, kényelmi szintjét stb. ismerem). (Városi autóról lenne szó, akkor dúskálhatnék a lehetőségekben fél millió alatt is. Csak a 4x4 miatt közel dupláját vállalom így is, ezért nem hiszem el, hogy ne lenne megoldás.)
A törésteszt meg olyan dolog, hogy inkább legyen egy fapados szar az autó, de legalább esélyem legyen túlélni egy ütközést. Gondolkozok rajta, hogy ha mégsem lesz mit választani, akkor maradok egy ilyen igénytelen autónál, mint az ignis, abban a kasztni gyengeségét leszámítva legalább a biztonsági megoldások 21. századiak.
Pinin-nél egyébként milyen megbízhatóságról beszélünk? (töréstesztje ugyan az, mint az ignis)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!