Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem ment át az autóm a műszaki...

Nem ment át az autóm a műszakin. Kb mennyibe lesz a javítás?

Figyelt kérdés

Ma mentem (volna) műszakiztatni az autóm. Azt mondta a fickó, hogy nem jó a kürt, a bal fék késik, és az emisszióval is gondok vannak. Ez úgy kb mennyibe fog fájni?

Csak érdeklődöm, mert most van rá két hetem, és hogy tudjam, mennyi pénz kellene legyen nálam.


2016. máj. 11. 09:07
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
84%

A kürtnél a teljes áramkört újra lehet építeni pár ezer forintból, de akkor már a kürtkapcsoló, a kürt, a relé (ha van) és a vezetékek is újak. A féknél az egyik oldal késését a munkahengerek elöregedése okozza. A legolcsóbb megoldás szinte ingyen van: a jó oldalnak némi WD-40, hogy ne fogjon annyira, a rossznak féktisztító, hogy legalább a mocsok ne akadályozza a munkahengert, a vizsgabiztos zsebébe meg némi készpénz, hogy ne vegye észre. Vagy lehet javítani: fel kell újítani vagy ki kell cserélni mindkét oldali munkahengert. Ezeket mindig párban kell javítani, mert ha a bal oldalit kicseréled és jó lesz, akkor vagy késni fog hozzá képest a jobbos, vagy kevésbé fog fogni. Itt nagy a szórás az alkatrészek árában: ha csak egy fékkörnél van gond, az értelemszerűen olcsóbb, ha dobféknél van probléma, annak a munkahengere kevesebbe kerül, mint a tárcsáé, tárcsánál van olyan, hogy két munkahenger dolgozik egy oldalon, a típustól is függnek az árak - nem lehet rá közelítő értéket mondani.

Az emisszió már más kérdés, ott pár ezer forinttól a motorcseréig terjed a skála. Jó lenne tudni, pontosan mi a baj: van, hogy elég csak rendbetenni az üzemanyag-ellátást (karburátor vagy befecskendező megtakarítása az évtizedes mocsoktól, porlasztócsúcsok takarítása és a nyitási nyomás belövése, adagoló vizsgálata, alapjárat normális, nem "szemre" meg "érzésre" történő beállítása, gyújtási jelleggörbe visszapofozása a gyárira), de az is lehet, hogy a motor annyira kopott, hogy több olajat fogyaszt, mint üzemanyagot, ettől pedig az egekben van a CO és a CH értéke, ilyenkor zsebbenyúlós a mutatvány, hacsak Ezermester Pista meg nem henköli "jaó vastag" olajjal annyi időre, amíg a vizsgán bedugják a szondát.

2016. máj. 11. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm a válaszod!

Nő vagyok, így a legtöbb dolog kínai amit írtál, de legjobb tudásom szerint próbáltam értelmezni, és mégegyszer köszönöm! :)


A fékre csak annyit mondtak, hogy késik, az emisszióra pedig, hogy sok a Co, és kérdezték, hogy hosszabb távra mikor mentem vele. Mondtam, hogy minden hétvégén megyek vele 100-200 km-t egyszerre, erre azt mondta, hogy akkor jól ki van égetve (ez bármit is jelentsen).

2016. máj. 11. 09:52
 3/11 anonim ***** válasza:
13%

Úristen 1-es.

Még szerencse hogy a kérdező úgysem érti.

2016. máj. 11. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Kérhettél volna ott információt, a műszaki állomások javítóműhelyek is. Látták az autódat.

Az elsö válaszoló tanácsait jobb is, ha nem érted.

Műszaki vizsga előtt ajánlott bevinni az autót előzetes felmérésre, ahol megnézik, kell-e valamit javitani,cserélni, nem bukáskor közlil a hiányosságokat. Műszaki vizsgán környezetvédelmi, és biztonsági előírásoknak kell megfelelni, s ha ott a fékhibára figyelmeztetnek, azt megjavitani kell, ne a müszaki legyen az elsődleges, hanem a bizonság

2016. máj. 11. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Természetesen, mármint a biztonság az első. És meg is akarom csináltatni, csak arra voltam kíváncsi, hogy körülbelül mennyibe fog kerülni. Mármint a javítás nem a lefizetés.

Köszönöm a választ!

2016. máj. 11. 12:07
 6/11 anonim ***** válasza:
Itt nem fogsz erre választ kapni, mert lehetetlen innen megmondani. Legjobb ha olyan helyre viszed vizsgára autót ahol javítással is foglalkoznak (sok ilyen van) és ott kérdezel rá a javítás várható (pontosat ők sem fognak mondani előre megbontás előtt) összegére. Ha sikerült megcsinálniuk, akkor meg le is vizsgáztatják. Érzésem szerint mindenképpen 6 számjegyű lesz az összeg + vizsga. Ugyanis a katalizátor drága dolog (emiatt magas a CO), a fék meg munkaigényes.
2016. máj. 11. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Kedves kézdező. Azt sem tudjuk milyen és mennyi idős autóról van szó. Egy régebbi, gyakori tipus és egy ujabb, ritkább közt 20x-os különbség is lehet alkatrészárban.

De még ha ezt tudnánk akkor is hatalmas lehet a szórás pl.:

a bal fék késik - javítása kis összegtől nagyobb összegig terjedhet - attól függően, hogy mi a baja.

Az emisszióval gond van - ugyanez a helyzet, bár itt már inkább tippelnék a közepes vagy nagyobb összegű javíításra.

Mindkettőnél az okot kell megtalálni is kijavítani.

Azt meg itt nem tudjuk hogy mi okból rosszak ezek.

Találgatni lehet de nem sok értelme van.

2016. máj. 11. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Milyen autód van? Azért az is elég sokat nyom a latba, hogy miylen kocsit kell javítani.
2016. máj. 11. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

III-as Polo ami 2000-ben lett forgalomba helyezve.

Nyilván nem pontos értéket kérdeztem, hogy mennyibe kerül, csak érdeklődtem, hogy körülbelül mennyibe fájhat.

Mert rákeresgettem, és nyilván szerelőhöz is el fogom vinni, csak kíváncsi voltam, hátha tud valaki valamit mondani.

2016. máj. 11. 13:52
 10/11 anonim ***** válasza:

Ok. Nem számít mit írnak, te mindenképpen egy számot akarsz.

Tessék: 50000

2016. máj. 11. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!