Párhuzamos parkolás hátramenetben?
Fú baaaazmeg, ezért nem tudnak az emberek parkolni, mert már az oktató is így tanítja.
Első, és legfontosabb, hogy túl kell menni az első autón. Majd hátramenetben tekergetni a kormányt.
A lényeg, hogy az első autó sarkához azért elég közel kell menni (tanuló szemmel nézve "súrolni") amikor tolatsz be.
Ha rövid a hely (tényleg 1 autónyi), akkor első alkalmakkor egyszerűen becélzod a hátsó autó padka felőli sarkát... tehát arra mutasson az autó középvonala. Ekkor szépen tolatsz, majd amikor már elfér az eleje az első kocsi mögött, balra szeded a kormányt.
De ezeket a szamárvezetőket el kell hagyni később, különben esélyed nem lesz beállni, pláne kiállni szűkebb helyekről :)
Egyszerűen meg kell tanulni hol az autó 4 sarka, felfogni, hogy a kormány az első kereket kormányozza, a bódé meg kaszál elöl és oldalt is.
+1
Nevetséges, de az oktató tényleg a vizsgára készít fel. Az ember vizsgázik parkolásból is, lerakja a jogsit, de csak az oktató autójával és csak a megtanult helyeken tud megfordulni/parkolni.
Menj ki egy elhagyatott helyre, dobjál ki pár flakont a földre, állítsd a tükröket lefelé és tanuld meg hogy hogy kanyarodik az autó hátramenetben.
Engem is arra tanítottak hogy a rutinpályán a "parkolhelyről" kitolatva ha a vállam a karó mellett van, akkor tekerjem a kormányt és jó lesz. És ha az Auchan parkolójában az Audi közel áll akkó' mivan? Na meg karókat sem hordok magammal hogy ki tudjak tolatni.
A hátulját jó helyre teszed és kész a mutatvány.
A legfontosabb, hogy az elejével irányítasz, a hátsó kerekek pedig mindig abba az irányba mennek, ahogy a kasztni pillanatnyilag áll. Mindenféle tolatásnál sose azt nézd hogy merre akarsz menni, hanem hogy a hátsókereket hova akarod tenni. Persze erre rá kell számolni a kocsi hosszát és tudnod kell hogy mikor merre akarsz menni, hiszen az eleje is el kell férjen, kormánytekergetésnél sz pedig megy jobbra-balra ugye.
Sajnos nincs semmi tapasztalatom, irigylem azokat akiknek a fater megtanította már a jogsi előtt, mit hogyan kell.
Nem védem az oktatót, de ennyi erővel akkor mindegyik beteg és csak te vagy a jógyerek.
Ezt úgy mondod mintha bármelyik oktató megtanítana a régi 15 rutinóra vagy a mostani 580km alatt.
Egy "szűz" kezdőt ennyi idő alatt nem lehet megtanítani hogy érezze az autót, főleg ha érzéke sincs sok. Hiába van a kezdőnek a legjobb érzéke (a véremben van tesó!) és hiába van egy alap tudása, 580km alatt előre sem lehet jól megtanulni vezetni, csak kap egy alap oktatást amivel kiengedik gyakorolni.
"Ezt úgy mondod mintha bármelyik oktató megtanítana a régi 15 rutinóra vagy a mostani 580km alatt."
Nem tudom, kinek írtad, de egyetértek abszolút, nem lehet ennyi idő alatt normálisan elsajátítani a vezetést. Vizsga után próbálok majd minél többet menni, de az még távoli jelenállás szerint...
#4-nek írtam.
Az a legjobb, ha a családban van egy jó sofőr akivel letekerhetsz 10-20ezret, aki megmutatja a trükköket parkolásnál, dombon elindulásnál, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!