Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mért akar mindenki rögtön...

Mért akar mindenki rögtön motort cserélni?

Figyelt kérdés

Egyre többen akarnak autóban motort cserélni. Sokszor egészen extrém esetek, nem csak az adott tipuson belüli motorok, hanem például más márka motorja egy adott autóba akár dízelt a benzines helyére és fordítva.


Sokszor sokan leírták, hogy rengeteg vele a macera, sose lesz oylan mint a gyári és ráadásul még a papírok elintézése is nagyon sokba kerül mire legálisan lehet vele közlekedni.


Akkor mégis miért akarnak annyian motort cserélni, mikor tényleg jóformán olcsóbban kijön ha lecseréli az autót egy más motorral szerelt darabra, vagy épp teljesen más típusra.


Ugyanígy mikor sokszor rögtön turbot akarnak egy alapesetben turbo nélküli motorra. Oké, ez még olcsóbban megoldható, ez nem vitatható, viszont ott is a motor valószínűleg nem arra van tervezve, hogy bírja a turbóval növelt teljesítményt, még ha egy ideig jó is, hosszú távon biztos hogy a motor minden alkatrésze jobban használódik.


Kicsit már más témakör, de ezért szerintem felesleges új kérdést nyitni:


Sokan mért utálják annyira a dízel hangját? Bár ennek ott a fordítottja, is, hogy nem értem meg, hosszú távon mit lehet abban élvezni, hogy miként szól egy autó motorja, ha az ember közlekedni akar szerintem nem épp fontos tény hogy benzinmotor vagy dízelmotor van az autóban, főleg mai autók tekintetében ahol a hangszigetelés miatt alig hallatszik be bármi is.

Régen még megértettem, hogy hosszú távon zavaró lehet a hangos motor.


Ami még fontos, nem akarok vitát ebből, ki mire esküszik, inkább egy szimpla véleménykifejtést, hogy ki mit gondol a témáról, vagy épp mit fűzne hozzá.



2016. máj. 9. 03:15
 1/9 Beviz Elek ***** válasza:
100%

https://www.youtube.com/watch?v=A_iYOQCOMbM


Minden kérdésedre találsz választ benne.


Miért? Nincs pízem 300LE-s autóra, de leakarom nyomni a Lambót. Sajnos nem fog menni a Kinder tojásban talált cuccokkal. Sok a tuningautó a neten, sok a motorcserélt, ha másnak sikerült egy zsák pénzzel akkor nekem is fog a tyúkólban.


A motorhangra is egyszerű a válasz, hallgasd meg a videót. Egyik sem egy bugyinedvesítő hang, de sokkal jobb mint egy kerepelő Asconáé. Persze vannak már normális, sőt sportos dízelek, de az igazi sportkocsi benzines (még). Nem az utálja a dízelhangot akinek egy szükséges közlekedési eszköz az autó de talán a márkáját sem tudja, hanem az aki szereti a sportos autókat.


A dízel szerintem jobb, már azt is az égig lehet húzni, bár kormol is rendesen, gyári állapotban keveset fogyaszt és egy jó konstrukció örök ha vigyáznak rá.


Ettől függetlenül japán benzinpárti vagyok, mind formavilágban, mind autósportban, mindenben ez a stílus jön be. Inkább hallgatom/nézem az 1jz-t, az sr220-at és az rb26-ot driftelni mint egy dízel bmw-t

2016. máj. 9. 04:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Tomcatters ***** válasza:
100%
Ezzel én is így vagyok (japán bentinpárti ) sr20 dett rb26dett 2jzgte ezeket szeretem .. kedvencem meg "f20c k20a6 k24a3"
2016. máj. 9. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Ezek milyen autók amiket felsoroltatok? Nem hallottam még ezekről
2016. máj. 9. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Japán bentli
2016. máj. 9. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Nyugi, a legtöbb "motorcserélő" csak ábrándozik, miközben a jútyúbon nézegeti a burnout meg turbo videókat, aztán jön ide kérdezni, hogy a Suzukiban mennyit fogyasztana a V8-as motor amire később turbót is rakna.

Másik. Sajnálom hogy neked semmit nem jelent a (egy) motor hangja. Mentségedre legyen mondva, a világ sajnos arrafelé halad hogy semmilyen hangja ne legyen a motornak, amik egyre kevesebb hengerrel készülnek ezért egyre "semmilyenebb" a hangjuk is. Azért egy jó kis V, vagy soros 6 hengeres benzines motor már nagyon szépen tud muzsikálni (kipufogón keresztül persze), hát még az ennél is több hengerrel készült erőforrások.

2016. máj. 9. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a véleményeket és a hozzászólásokat ( jöhetnek még )

Legutolsó kommentre reagálva, nem azt értettem, hogy nem számít, csak mint élvezeti dolog nem igazán tudok rá tekinteni hanem inkább azt kedvelem ha jól van hangszigetelve egy autó.


Nem ítélem el azokat sem akiknek egy jobb hangú autónál számít ez a szempont is, mindössze kíváncsiságképp írtam, hogy ezt is érdemes kifejteni.


Bár szakmailag gondolom, hogy a hangoknak biológiai magyarázata van, mármint, hogy az emberek mért kedvelik szokszor egy-egy uató hangját, de ez már egy másik témakörbe tartozik.

Anno egyik évfolyamtársam kutakodott a témában, konkrétan a monoton zajok emberre gyakorolt hatását vizsgálta, de sok érdekesség derült ki.


Például egy hangosabb viszont monoton hangon játszó autó akár álmosítólag is hathat az emberre, hiába hangosabb, ilyen tekintetben a halkabb autók előnyt élveznek az éberség megtartása tekintetében. Bár ezt csak mint érdekesség írom.

2016. máj. 9. 09:48
 7/9 anonim ***** válasza:
Egyszerű, kis motoros, gyenge autóra van pénz. Megveszi, örül. Aztán rájön, hogy ez kevés neki. Közben egy csomó pénzt ráköltött a kocsira, nem csak a motorra, karaosszéria, beltér, futómű stb stb. Sikerül összerakni egy megbízható autót, ami gyenge. Erre jöhet az ötlet, hogy cseréljünk motort, mert akkor nem kell végigjárni az egész szopórollert a kocsi rendberakásával. Mert ugye az erősebb többet kapott, törött volt stb. Míg a motort belerakom és kész. sajnos nem Így megy. Nagyon topnak kell lennie a kocsinak és nagyon olcsónak az erősebb motornak, hogy megérje. Ez szinte sose jön össze.
2016. máj. 9. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Beviz Elek ***** válasza:

#3

A legkirályabb japán motorok.


1jz: Toyota

Rb26, sr20: Nissan

F20c, k20: Honda

2016. máj. 9. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
80%

Húha kérdező, nagyon egyetértek veled mindenben :D


"Akkor mégis miért akarnak annyian motort cserélni, mikor tényleg jóformán olcsóbban kijön ha lecseréli az autót egy más motorral szerelt darabra, vagy épp teljesen más típusra. "


Így van, hatalmas hülyeség, de ragaszkodnak ahhoz az autóhoz, nem akarnak másik ugyanolyat venni, meg néha érzelmi szálak is fűződnek az autóhoz. Ja meg a másik, mikor nagyba szájal valaki, hogy az 500 ezer forintos autója megér 1 millát, mert hát ő vigyázott rá, meg minden, ezek nem adják el az autót, inkább szétbarmolják.


"Ugyanígy mikor sokszor rögtön turbot akarnak egy alapesetben turbo nélküli motorra."


Nem értenek hozzá, csak annyit tudnak, hogy a turbó sok lóerőt ad, ami így is van, és kész. Azt hiszik hogy csak rá kell csavarozni a motorra, és megy is. Csak ez éppen nem így van, mert hatalmas átalakításokat kell ehhez csinálni, és soha nem lehet úgy beállítani, mint egy gyári turbós motort, mindig lesz valami gubanc vele.


"Sokan mért utálják annyira a dízel hangját? Bár ennek ott a fordítottja, is, hogy nem értem meg, hosszú távon mit lehet abban élvezni, hogy miként szól egy autó motorja"


Szintén hatalmas igazság, nekem például nagyon is kellemes a dízel nyugis duruzsolása, még a 4 hengereseké is, fordulaton pedig már kellemes. A mostani V6 dízelemről ne is beszéljünk. Volt V8 benzinesem, tettem rá vagány kipufogót, de nem a hangosat, hanem a csendesen duruzsolót, hogy emelje ki a V8 hangját. Elmentem vele 200 km-es útra, már fájt a fejem az egyhangú morgástól, pedig ez egy nagyon jól szigetelt A8 volt.

2016. máj. 9. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!