Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem pörög fel a motor?...

RobiGo kérdése:

Miért nem pörög fel a motor? Piaggio NRG 50cc

Figyelt kérdés
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Pár hete elszállt a gyújtás oldali szimeringem, és amikor széthúztam a blokkot kiderült, hogy sokkal több baj van mint gondoltam. Főtengely csapágy kuka, főtengely kuka, dugattyú mellett el lehetett köpni, szintén kuka, az 1,5 mm-es gyűrű hézagról meg már ne is beszéljünk :P És ez a motor így ment több mint 80-at!!! Szóval kicseréltem a problémás alkatrészeket, majd összeraktam. A főtengelyt egy műanyaggal kitöltött telisonkásra cseréltem, mert állítólag erősített. Elég sokat megyek a járgánnyal (másfél év alatt toltam bele 14000-et), nem ritkán 70 feletti tempóval. Szóval összeraktam, karbicsekhez nem nyúltam. Szépen beindult, alapjárat szép. Amikor már több órát járattam kisebb nagyobb megszakításokkal, kezdtem finoman gázfröccsöket adni neki. Ekkor jött a probléma. Az első hosszabb gázfröccsnél el kezdett leropogni, nem pörgött ki. A súbertűn a zéger eggyel feljebb volt a kőzéptől, és a gyertya úszott a benzinben! Mikor a legfelső beszúrásba raktam a zégert akkor már képes volt kipörögni, de a gyertya még mindig tiszta korom volt. Levegő csavart kitekertem 1,5-ről 2-re. Így már szebb lett a gyertyaképem, de 60 km alatt csak vánszorog. Utána viszont megindul mint a golyó. Szerintetek egy kisebb főfúvóka megoldaná problémát. Valószínű, elszúrtam a főtengely választást, de nem akarnám még egyszer szétszedni a blokkot...

2016. máj. 8. 09:43
 1/9 anonim ***** válasza:
Variátorhoz nem nyúltál?
2016. máj. 8. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Nem. Tavaj kicseréltem, mert már kopottak voltak a görgők és a tárcsa is sérült vvol, de a gyárival azonosat tettem fel rá (RMS). Most csak szíjat cseréltem rajta.
2016. máj. 8. 11:08
 3/9 Zzzoli ***** válasza:

Nem szúrtad el a főtengely választást. Teljes kitöltésű tengőnél nagyobb az elősűrítési nyomás a forgattyús házban, ezáltal mikor nyílnak a felömlők, gyorsabban kitölti a hengert, nagyobb nyomással. Nyersz vele 1 lóerő körül biztos.

Igen, lehet kisebbre cserélni a főfuvit, de csak óvatosan. Az új henger, új főtengő teljesen új karakterisztika, lehet hogy kisebb főfuvit igényel, mert a megnövekedett tömítettség miatt nagyobb az áramlási sebesség a karbiban és többet tud szívni.

Vagy a légszűrő folytásán kell csökkenteni.

A főfuvi csökkentéssel azért óvatosan, mert ha meg kevés lesz a benya, megragad a dugó, egyből felkenődhet a hengerfalra, gyűrűhoronyba stb..

A levegő csavar egyébként az alapjárati levegő csavar.

Mivel a főlevegőt a súber szabályozza.

2016. máj. 8. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Az alapjárati levegő csavar fogalmával tisztában vagyok, csak próbáltam, a túl sok üzemanyagot ellensúlyozni, mert ugye alapjáratnál is nyitva van a súber minimálisan.De szerintem, az ne normális jelenség, hogy a tűt teljesen le keljen tenni, hogy egyáltalán el tudjak indulni a robival... Még nem néztem meg a fúvóka méretét, de tippem szerint az előző tulaj akkor amikor kezdett gyengülni a moci, ahelyet, hogy meggyűrűzte volna, rakott bele egy nagyobb főfuvit és "hát megy ez vazze!" felkiáltással megoldotta a gondot. Csak azt nem vette észre, hogy a fele űzemanyagot visszanyomta a forgattyúsházba, mert tiszta égett volt a dugó oldala, annyira, hogy a csapszeg mellett be volt kokszosodva. Na ezért gondoltam , hogy talán egy kisebb főfuvi... de nem voltam benne biztos. Ha ez nem jön be merre tovább? Nagyobb karbi? Vagy esetleg egy direkt szűrő? Egyébként érdekes jelenség, hogy a szívó csonk a karbi és a blokk között még meleg motornál is annyira hideg, hogy páralecsapódás keletkezik rajta... hmm. Nem benya az biztos, mert nincs szaga.
2016. máj. 8. 12:31
 5/9 A kérdező kommentje:
Ja egyébként fúratni akartam, de csak gyűrűzve lett, mert a fúrómester szerint annyira jó állapotú a henger, hogy szükségtelen fúrni. Ilyenkor mennyire szükséges a bejáratás? Nem szeretném megragasztani, de a helyi forgalom elég gyilkos (Pécs).
2016. máj. 8. 12:51
 6/9 A kérdező kommentje:
Zzzoli, köszönöm a válaszod, legalább megnyugodtam, hogy nem a főtengővel van a gond. Megpróbálom még a légszűrő fojtást, amit javasoltál, és meglátom mire jutok. Ha nem jön be, még mindig játszadozhatok a főfuvival...
2016. máj. 8. 17:34
 7/9 anonim ***** válasza:
Valszeg előbbi is megoldja.
2016. máj. 8. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Cserélj légszürcsit mert túlsok bencsit kap ha eddig jóvolt a főfuvi ezután is jó lesz csak nem kap elég levegöt ezért agyon szivta magát sztenderen forgasd le a gyürcsinek nem lesz semmi baja mivel a régi hencsi már kopott
2016. máj. 9. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Szóval, ha jól fordítom, nem biztos, hogy szükséges főfúvókát cserélnem, csak próbáljam meg a légszűrő fojtását csökkenteni, és nem szükséges a bejáratás kopott hengernél. 😀 Köszönöm a válaszokat.
2016. máj. 14. 07:58

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!