Mire kell figyelni egy dízel autó beindításánál?
Figyelt kérdés
Meddig kell járatni a motort mielőtt elindulunk? Milyen következménye lehet, ha elindulás előtt gyakran nem járatjuk a motort?2016. ápr. 28. 21:47
1/5 anonim válasza:
Semmilyen következménye nem lessz ha nem járatod.Beindítod kiparkolsz és normális nyugodt tempóba elindulsz vele.Figyelni kell a hűtővíz mérőjét.Ha eléri az üzemi hőmérsékletet lehet tempósabban hajtani.Ennye az egész.Semmi extra sincs ebbe.Fontosabb hogy időben cseréld az olajat.(inkább idő előtt és minőségit)!
2/5 A kérdező kommentje:
Szóval bátran lehet használni, csak amíg nem érte el az üzemi hőmérsékletet, addig nem érdemes nyomni neki?
2016. ápr. 28. 22:52
3/5 anonim válasza:
Nem érdemes hidegen alapjáraton járatni, mert a hideg olajjal alapjáraton alacsonyabb olajnyomáson több kárt okozol vele, mintha fordulaton lenne valamennyi olajnyomás. Attól pedig, hogy a víz már bemelegedett, az olaj még általában nem szokott üzemi hőmérsékletű lenni. Az olaj is nyilvánvalóan a tervezett üzemi hőmérsékleten adja a legjobb kenést, ami 90-100 fok közt van valahol. Egyszer egy Transporterrel kipróbáltam, amiben volt olajhőfokmérő: a víz már régen 90 °C-on volt, de az olaj sokkal lassabban melegedett. Kellett neki még úgy 20 perc mire üzemmeleg lett. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem szabad intenzívebben gyorsulni az autóval fél órán át, és az olajnak is már viszonylag jó tulajdonságai vannak ha a 40°C-ot eléri. De mondjuk amíg a hűtővíz mutatója el nem indul, addig kerüljük ezeket. Az is nagyon fontos, hogy hideg motort általában a nyomaték öli meg, nem a fordulatszám. Inkább pörögjön csak 2000 környékén nyugodtan az autó, minthogy 1000 környékén szétszakadjon az erőlködéstől, és az elégtelen kenéstől.
4/5 anonim válasza:
Anyira figyelj, hogy míg nem üzemmeleg az olaj tartsd 3000 alatt, de ne is hagy alapjáraton ketyeregni.
5/5 anonim válasza:
Dízelt 3000 fölé akár üzemmelegen is, minek pörgetni?
Lehet csak az én hülyeségem, de én kb egy percig szoktam járatni mielőtt elindulok, had jusson el mindenhova az olaj mielőtt elkezdem terhelni a motort. Utána közepes fordulaton szép lassan kigyorsítva használom. De ezt ugyan így csinálom a benzinesnél is.
Lehet, hogy rosszul csinálom, de a mostani dízelemben most van 251.000km és köszöni szépen jól van. A turbó, injektorok, minden bontatlan, nem füstöl, olajfogyasztás gyakorlatilag nulla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!