Használt autó mit érdemes? Olcsón venni egy lestrapáltat vagy drágábban egy jó állapotút?
Egy ismerősöm, kb 2 hónapja vett egy külsőleg lestrapált, matt 11 éves autót, méghozzá common rail dízelt, 220 ezer kilométerrel.
Az árából még 200 ezer forintot alkudott is, ami azért ilyen árú, ennyi idős autónál sokat számít.
Amikor dolgozni jött vele, csak csóváltuk a fejünket, hogy mit vett.
A fényezése megfakult, a lámpái vakotásodva, látszott, hogy garázst még nem látott.
A kolléga viszont, felújíttatta.A családjában van autószerelő, az rendbe tette a dízelmotorját, meg mindent, amit lehetett.Majdnem, anyagáron.
Utána, elvitte valami autókozmetikába, ott lepolírozták az egészet, meg a külső fekete műanyagokat is átkenték valamivel.
Amikor jött vele 1 hét után, nem lehetett rá ismerni az autóra.A fényezése, mintha új lenne.Sehol egy karc, még a lámpáit is lepolíroztatta.
Egyedül akkor árulkodik a kora, hogyha beülünk, mivel belül még nincs felújítva, sok a kopás.A váltógombról lekopott a felirat.
De, pár százezerbe bent volt neki ez a felújítás.
Hogy jól járt-e vele?
Ha nemcsak kozlekedo edenyre van szukseged, akkor nem eri meg lepukkant autot venni. Hiaba uzembiztos. A dedelgetes rengeteg penzt el tud vinni. A kopott muanyagok csereje, a fenyezes kijavitasa, kerekek rendbehozatala.
Akinek ilyenre nincs igenye annak jo valasztas a ronda de uzembiztos auto.
Nincs minden családban autószerelő, aki hobbiból javítgatja a kedves rokon lestrapált járgányát, viszont, ahol van ilyen ott lehet járható út a felvázolt is.
Vannak azért határok, mert egy motor generál még anyagárban sem olcsó, főleg, ha dízelről van szó.
Dízelt akkor érdemes venni, ha az indokolt, nem csak az üzemanyag árával kell kalkulálni. Az átlag használt autó vásárlónál az állapot az elsődleges, azt csak nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy "majd a rokon megcsinálja".
Ha én autót veszek, akkor mindig az adott típus felsőbb árkategóriáját nézegetem. Ha lehet kapni egy adott típusú autót 600 ezerért is, de van 1,4 millióért is. Akkor én inkább az 1.4 milliósat nézem meg. Nagyobb felszereltsége van általában, kevesebb km-rel, és sokkal jobb állapotban van, és kisebb rá az esély, hogy tekergetve volt az órája.
Az ismerősöd viszont jól járt, de ez a rendbe hozzuk a motorját nem mindig olyan egyszerű, egy kopott/széthajtott motorban sok mindent kell cserélni, az nem jön ki 100 ezerből. De az egész felújításos dolog inkább idősebb, olcsóbb autóknál jellemző. Egy 5 éves BMW-ből nem akarsz rossz állapotút venni.
Nem prémiummárka.
Így, valószínűleg nem voltak drágák hozzá az alkatrészek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!