Utólagosan beépíthető központi zár szett esetén hogyan lehet 5 vagy 6 ajtóra (csomagtér ajtó, meg a tanksapka fedelet is zárhatóvá akarom varázsolni) kiterjeszteni a 4 ajtós szettet?
Adott egy Lada Samara 2109. Ehhez gyári rendszer nincs. Utángyártott, méretpontos, Plug&Play verzió nincs, ki is gyártana ilyet. Később majd riasztót is be fogok építeni, egyszerre jobb lenne, de így van rá idő meg pénz. Nem kérek fikát, hogy abba meg miért kell egy ilyen autóba. Azt lopják el, amit könnyű eladni alkatrésznek és a legkönnyebb elvinni, ráadásul van felvevőpiac a bontott árura, nem hiába lopkodják előszeretettel az F, G és H Astrákat, Swifteket, B5, B5.5 Passatokat stb. Félreértés ne essék, de szerintem egy hülye kérdést tettem fel, legalábbis, ahhoz képest, hogy mennyire mge tudnám oldani a hibát, ha amatőr dolgokon nem akarnék bíbelődni. Kábelezést meg tudom oldani, a motor elhelyezést szintén. Cseréltem már ki rosszul beépített motort, amit a rossz elhelyezés megölt, a mozgató "küllőt" is javítottam már (nem jól volt elhelyezve, 3 év alatt 2-szer kellett cserélni, amióta átépítettem, nem kellett cserélni, mellesleg vagy 5 éve jól működik). A csatikat a motoroknál alapból forrasztani fogom, nem szeretném pár év múlva bontani a kárpitot újra. Autószerelőnek tanulok, sok dologgal tisztában vagyok, bár az elektronikát olyan szintem nem szeretem, hogy pl. egy komfortablak vezérlést a nyák lap maratásától kezdve felépítsek, saját tervezéssel. Alapvetően mindent megoldok, de erre nem találtam sehol választ.
Szóval, utána mentem a dolognak és nem tudom, helyes-e az általam felvetett elmélet, de én így látom, gondolom. A 4 ajtós készletet azért árulják 4 ajtóshoz, mert 3 ajtóshoz pont jó, ebből kevés van, viszont ami 5 ajtós (fizikailag véve 5 ajtós, a motorteret nem számítva, nem számít, hogy be tudsz-e mászni az utastérbe hátulról) ahhoz az egyszeri ember, aki megpróbálná otthon beépíteni és a leírással meg is tudná, az inkább kifizesse egy szerviznek szerelést, mert eleve az ember kifizeti másnak, ha már kicsit is bizonytalan vagy nem ért hozzá. Szóval adott az a probléma, hogy tudom hogyan vezérli (értem a lényegi részt), de ez tényleg ennyire egyszerű?
Úgy szeretném kivitelezni a dolgot, a vezető oldali első ajtó kulcsra is vezérelje a zárat (szóval oda az 5 vezetékes motor fog kerülni, a kivezetéseket tudom, mi-hova-hogyan). De a csomagtér ajtaja is kapjon egy motort, meg megtetszett a a tanksapka fedél zárási funkció is (megoldható, van rá mód, csak fül kell a fedélre, amibe a motor betol/kihúz belőle egy rudat). Ehhez két plusz motort akarok venni, a vezetékeket 2-ős szigetelésű, 0,75-ös hangszóró kábelekkel óhajtom megoldani, azzal esetleges toldások nélkül el lehet vinni a hátsó ajtóba is a motorig a vezetékeket (korrektebb megoldás, szerintem).
Lehet-e még plusz 2 motort bekötni? Mert elvileg az összes motor 2 kivezetése a vezérlő doboz 2 kimenetére van kötve, a 3 vezérlő szál pedig csak egy motorról megy a dobozba (bár akár mind lehetne ilyen alapon), ezen felül a másik 2 szál az állandó 12V és test szálak, ha pluszban van több a dobozban, az a riasztóra megy, hogy együtt vezérelje a zárást és riasztást. Lehet több motorral terhelni, szám szerint a 4 helyett 6-al a vezérlőben lévő 2 relét? Nem okoz problémát?
Tényleg hülye kérdés így, a válaszok már tudom milyenek lesznek, de ha már megírtam, kiírom, hátha valaki hasonló cipőben jár és segít, hogy nem kell eldugott fórumokon keresgetni órákig.
Hát ez nem hiszem hogy megakadályozná, hogy elvigyék, tekintve, hogy ezzel max azt előzöd meg, hogy elfelejtsd becsukni az ajtót, de ha annyira vinni akarják akkor pillanatok alatt kinyitnak egy ajtót, onnan meg totál mindegy a központi zár.
Ellopás ellen inkább váltózár meg mellé egy komrány-pedál zár. Akkor még ha be is jutnak, elmozdítani nem igen fogják, maximum trélerrel, de oylat még nem igen hallottam hogy azzal vittek el kocsit. :D
Köszi, pont ezt a választ vártam. Gondolkozz már el légy olyan szíves! Egy sztenderd váltó zárat pár pillanat alatt fel lehet törni, gyorsabban, mint egy autót, a kormányzár is hülyéknek való, ugyanúgy feltörhető. Attól, hogy te nem hiszed, szoktak trélerrel autót lopni. Ha elolvastad, rögtön az elején kiderül, hogy riasztóval egybe lesz építve! Először direkt az ilyen hozzáértő, kötekedő emberek kedvére beleírtam, de sajnos kitöröltem, hogy az egész utastér szét lesz borítva, a leghozzáférhetetlenebb helyre lesz beépítve, de nem részletezem. Te tudod, hogy dolgoznak a profik? Azok eleve ilyen autót csak a karrierjük elején lopnak, tanulási célból. Ha pedig az általánosságot nézzük, ha egy parkolóban van 5 ugyanolyan, könnyen eladható kocsi, van egyszerre akár 2 tolvaj, akkor a 2 legkönnyebben, általában védelem nélküli autót fogják elvinni, ami már macerás dolog, nem elég beütni, vagy az ajtó sarkánál felfeszíteni, azt próbálják kerülni. Hiszen "védtelenül" a járókelők elől, nem fog szarakodni, hogy lebukjon, ahhoz majrésak. De te profi vagy, természetesen nem ez lesz a legfőbb kiszemelt, de ha ez van, ezt a legegyszerűbb elkötni és már esetlegesen vevő is van, akkor ezt is elviszik, mint a Porsche Cayenne-t pár hete.... Köszi a hozzáértő hozzászólásod, bár beismerem, valamennyire utána jártál a dolgoknak, de el vagy tévedve. Valós védelem nincs, a Pajzs se ér sokat, márpedig amibe azt építik, azt tréler fogja elvinni, mert elviszik és kész, de a védelem meggátolhatja. Remélem te hiszel a remek váltó és kormányzárban, nem használsz kp. zárat sem, minden ajtót egyenként zársz be, ha netalán kp-s az autód, amikor lezárod megfigyeled, hogy egyből lezárt-e vagy csak villogott, vagy villogni sem villogott. Utóbbi esetben beülsz gyorsan az autóba és eltűnsz, mert az autód ha otthagytad volna nem látod viszont. Szóval gondolkodj, mit írsz. Jó dolgok azok is, de ha már bejut az autóba, szerinted egy Kaba vagy Elzett zárbetét fog ki rajta a kormány vagy váltózárban? A lockpicker gun szerinted nem nyitja ki? Jobb a bejutást meggátolni, mint a belső védelemre összpontosítani!
Sajnálom, ha megsértettelek, de nincs türelmem ahhoz, ha valaki ki akar oktatni olyan téren, amiben a bizalmam a tapasztalat és a mindennapok alapján egyértelműen megingathatatlan! Kérdezősködj körbe, akár a Totalcar-nál, meg a többi netes szakértőnél (ne egy válktózár specialistánál, ne is riasztó kereskedőnél), hogy azonos árszinten melyik ér többet!
Bocsi,de nekem is az a véleményem,hogy tök mind1 van e benne kp zàr,vagy riasztó.Rengetegszer làtom riasztani az autókat a bevàsàrlóközpontok parkolóiba,kutyàt se érdekli,nem figyelnek rà.
Vàltózàr,kormànyzàr semmit nem ér.
Ami tuti ötlet,az elektronikai.Ladàn könnyen megoldható.Motortérbe megszakítassz egy fontos elektromos kábelt,ami kell a gyujtáshoz,vagy indíttáshoz.Kapcsolót a kesztyütartóba,vagy kormàny alà valahova.Hiàba jutnak be a kocsiba,aki nem tudja a kapcsolót,nem indítja el.Ez a legolcsóbb,és legegyszerübb.én a h astràmba is beépítettem.Nem hinném,hogy ha nem tudjàk elindítani,neki àllnak szerelni a parkolóba,keresni a relézést.
Marad az autószàllítós megoldàs,ami ellen nem tudsz sehogy védekezni sajnos.
Ellophatatlan autó nem létezik.
Hosszú, nem olvasom el.
Egy központizár vezérlős riasztó 10 ezer Ft, a zármotorok 2000 körül vannak, ez nem olyan nagy összeg, hogy fikázni kellene az autót miatta. A zárvezérlőnek kb. mindegy, hogy mennyi motor van rajta amíg elbírja az áramfelvételt. De ha már riasztó, akkor felesleges kulccsal babrálni, hiszen van távirányító, ami semmivel se támadhatóbb, mint az ajtózár. (Ráadásul régen le is dugóztuk a zárakat, hogy ne lehessen kulccsal nyitni.
A motorok párhuzamosan vannak kötve, így rakhatsz rá még néhányat. A tankajtóhoz jobb ha nem az univerzális zármotort veszed, henm valami bontóban direkt tankajtóhoz valót. [link] Ezek elev egy rudat tolnak ki.
A csomagtartó is nyitható egy szolenoiddal.
Nyugodtan köthetsz rá több motort.
A klasszik Ladák hátsó ajtajait általában dupla motorral szoktam szerelni, mert elég szorosak az ajtózárak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!