Mik a tünetei annak ha kopott/széthajtott egy benzinüzemű autó motorja?
Kék füst a kipufogóból, erőtlenség, karter-gáz.
A kompressziómérést meg a gyűrűk állapota befolyásolja.
Ahogy leírták, a kékes füst egy jel. Az olajlehúzó gyűrű kopott. De ha az kopott akkor valszeg a többi is és a henger is.
A kompresszió egy irányadó dolog, de ahogy hallottad, függ a gyűrűktől, az indítómotor állapotától, és az akku űllapotűtól/töltöttségétől. De azért ha halljuk hogy jól indít, akkor kb. a gyári értéket kell hoznia, ezt katalógusban megadják. Szívó motoroknál nagyobb, feltöltötteknél alacsonyabb, pl. egy régi Gold szívó 12 bar körül vagy fölött volt jó, egy G60-as 10-12. Az előbbinél 10 krül már lehetett aggódni, míg a G60-nál 8 alatt.
Az hogy rángat meg hasonlók, az inkább beállítás, EGR szelep, Injektor probléma, csupán a motor kopottságától nem csinál ilyent.
A gyengülést is csak akkor veszed észre hogy ha van viszonyítási alapod és metál már jópárral az adottt típusból.
Az első ami szembetűnik a szabálytalan, esetleg csúnya motorhang. Kézzel is könnyen átforgatod a motort.
A kartell:-) gáz is ad némi infót ha füstös de akkor már végét járja ha ez meglátszik.
Valamint ha üzemmeleg motornál nagyobb gázadásokkor erős kék füst jön. (a fehér és fekete füst nem ugyanaz)
De ami igazán szembetűnő hogy iszonyat gyenge a motor és lomha. Ezt azért írom le mert szoktak úgy trükközni (én is) hogy eladás előtt meggyűrűzik a kopott motort hogy az ne füstöljön de a lóerők ezzel sajnos nem jönnek vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!