Ha ekkora égető kamionsofőr hiány van az EU-ban, akkor miért csak nettó 2-2500 Euro a fizetés Németben, Osztrákban?
Ez igencsak vékony a havi 250 órára. Egy gyorséttermi dolgozó megkapja az 1200-at kézbe, 0 felelősséggel. Ha visszaosztom az órákat, alig keres többet egy sofőr.
Szerintem vastagon 3-3500-nál kéne kezdődnie, ha már akkora hiányszakma.
Mivel havonta 2000 euró sok helyen : többszöröse az otthoni vagy egyéb fizetésnek,és megtehetik,hogy ennyiért alkalmazzanak sofőröket ,igény van rá,egy rétegnek akik ilyen beállítottságúak.
Tehát : megtehetik ,van rá igény,igenjó fizunak számít.
Nem mindenki ilyen beállítottságú,hogy ekkora jármű,ilyen utakon,ilyen felelősséggel,ilyen élet,és sajna manapság az emberek "intézd már el helyettem ,kösz" alapon élnek ,ha már keresni kell 3 épület közül ,hogy melyikbe kell bemenni 3 mp-re egy papírért,már emelkedik a pulzus ...
Illetve : havi ~600-800e ft fizetés nem lehet 900-nál kezdődő fizu,6m forint körül már tisztes és gondolom használható kamionok kaphatóak,mondjuk azt,hogy egyéni vállalkozóba 1m ft minden habbal,és saját fuvarokat vállal,amivel egészgyors nullára kijöhet,ha nonstop viszi,és aránylag nem csinál hülyeséget és a vas is alatta korrekt,akkor elmenne mindenki kamionozni 12 hónap alatt megkeresne 10,5m forintot amikből mondjuk félretud tenni mondjuk 9-et ,vesz egy kamiont ,csinálja a papirokat,és marad 2,5 m költője?!
be vannak fixálva ezek a fizuk szinte :)
Nincs akkora égető sofőrhiány sem.
Túl van fújva - ügynökségek által pl Anglia
Egyébként igaza van kérdezőnek.
Felhívok egy céget, hogy mennyit fizetnek, azt mondja 400 körül. Az nettó ugye? Nem, bruttó. Mivan????
Már ne haragudjál, de az üzembehelyező technikusok szintén hasonló munkarendben és óraszámmal hétvégéket átdolgozva 2200-2400 eurókat keresnek. A külömbség az a magyar és a német között, hogy az említett technikusi munkakörben szivesen vesznek fel magyar mérnököt.
Egyébként apám hajókapitányként dolgozott, nekik a bér kb. ott volt a 90-es években előtt ahol te mondod hogy kéne lenni. Aztán jöttek a románok, szerbek, ukránok és mindjárt levitték nekik 2800-ra mejd lejjebb, mert az ukrán már 1800-ért az anyját is megcsinálná.
Sajnos ez van, kapitalizmus van.
A kamionozás nem összehasonlitható más munkával, először is napi 9 óravagy 10 lehet a vezetés, és 13-15 óra a munka idő, de sokszor 6-8 órát csak vár a kamionos a felrakodásra. Tehát eért az a bődületes szám. Magyarországon 400-at lehet nettóba keresni 3-4-5 hét külföld 1 hét itthon, persze van kivétel van oylan cég minden hétvégén haza hozza a sofőrt ennyi pénzért. de kamionba lakni és élni kemény !
Külföldön 2000-2800 euro közt lehet keresni, de minden hétvégén haza viszi ka sofőrt, a telephelyre. Ha valaki szerencsés egyébként 2000 eurot megkeres faszállító autón vagy adr-el vagy konténerezéssel és minden nap otthon alszik.
Szerintem azért 1200 euro és 2500 euro között elég nagy különbség van amiért már megéri kamionozni ! Mellesleg mivel mással tud az ember ennyit keresni, ugy hogy kb. 8 általános elég hozzá... Nem gépész mérnöki végzettséggel kell menni kamionozni. Továbbá esetleg a kamionos csinál egy kis mellék pénzt magának, kínáltak már nekem autópályán kamionosok üzemanyagot :).... Ausztriába 13-14 havi fizetés van, tehát összeségében ha valaki lehúz 15 évet ausztriába kamionozással annyit keres, mint más 40 év alatt.. tehát kb utána nyugdijba mehet, ha nem cigizi, issza és kur..a el a pénzt. 3-3500 euro pedig tulzás lenne ezért a munkáért, svájcba keresnek 4000 franktól a sofőrök. De oda kikerülni nehéz.
de kell a sofőr, nagyon is. Nincs felfújva, gondolj már bele a mai gazdaságba... ez előtt 20 évvel azért nem volt sofőrhiány, mert nem volt ez a nagy szabad áramlás az országok között, mindenki megtermelte magának amit kellett, ma meg már portugáliából hozunk papírt magyarországra, és németországból viszünk fát angliába. Mert így sokkal olcsóbb, mintha országon belül tennénk. És ezekhez esszenciális a kamion, repülővel, vonattal nem lehetne ezt megoldani.
Ezért is nyomják annyira az önjáró kamionokat, mert ma már szinte a sofőrök diktálnak, és így is hiány van, és a munkáltatóknak elegük van.
Nem mellesleg a kamionozás nem 1 kemény meló, rizikós, nagyon veszélyes, nagyon felelősségteljes, de ha belegondolsz egész nap csak ülsz, vezetsz, a felrakodásra várásnál is csak ülsz, benyomsz 1 filmet, zenét stb... Akkor mész el wc-re amikor akarsz, ott állsz meg ahol akarsz. Nem véletlen van annyi dagadt kamionos aki amikor felmászik a fülkébe majdnem magára rántja az egész szerelvényt. Arra az időre kifolyik a fülkéből amíg le kell kötni az árut meg ilyesmi, utána napokig ki sem jön mint a csiga a házából.
Én is most kezdtem kamionozni, nem egyszerű mert ha nem figyel oda az ember beszorulhat, én egy szimpla tolatásnál úgy beszorultam hogy segítséget kellett hívni, de igazából nem került semmi erőfeszítésbe. Nekem nehéz feladat volt, de nem fizikailag, nem olyan mint a rabszolgáknak a követ hordani a piramis építésnél :D
Végül, mert vannak olyan hülye idióták mint én, akik nem a pénzért csinálják, hanem a kamion szeretet miatt. Tudom, ezt nehéz felfogni, mert ma már a pénz az úr, de én még vagyok oylan kis naív idióta hogy tisztelem annyira ezt a szakmát, hogy nem a pénz miatt csinálom hanem mert szeretem a gépeket. Nem mellesleg így is az átlag magyar bér 4x-sét keresi még egy "alulfizetett" magyar kamionos is Magyarországon. Akinek ez nem elég annak a kutya seggébe való a fsza, mert telhetetlen. Menjen akkor külföldre de ne itt köpködjön
"Nem véletlen van annyi dagadt kamionos aki amikor felmászik a fülkébe majdnem magára rántja az egész szerelvényt. Arra az időre kifolyik a fülkéből amíg le kell kötni az árut meg ilyesmi, utána napokig ki sem jön mint a csiga a házából."
Ez büntet :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!