Friss jogsi, nem mindig merek gyorsan menni, normális?
Decemberben kaptam kézhez a jogsimat, azóta sokat javultam az első oktató nélküli vezetéseimhez képest, persze még van bőőőőőőven fejlődni valóm. :)
viszont félek a sebességtől. Nagyon!
az oktatóm is volt, hogy mondta, hogy ha van lehetőségem, akkor menjek 90-el, de utálom, félek, hogy egy pillanat alatt elveszítem az irányítást a kocsi felett, és borulok. Sajnos régen, egy közeli ismerősöm autóbalesetben halt meg, talán ez az oka.
LT belül még nem is gond, olyankor 50-el megyek, bár így is néha leelőznek.... :D
De LT kívül valahogy a 70 számomra a biztonságos.. Persze, ha azt látom, hogy 40 kocsi gyűlt össze mögöttem, és a szembe forgalom miatt nem tudnak előzni, akkor én is rákapcsolok, de utálom...
Ha nincs mögöttem sok kocsi, akkor megyek annyival, amennyit még jónak érzek, és nem érdekel, ha leelőznek.
Viszont ugye ez is végülis szabálytalannak számít, mert indokolatlanul lassú vagyok...
De ez azért friss jogsival még normális?
Mennyire friss, hány km-t vezettél már?
Nem teljesen normális, de vannak ilyen emberek is. Én is túl óvatos és gyáva tudok lenni még évek után is, de ez a nem teljesen nagypapás kanyarok tempós bevételére vonatkozik, 90-nel egyenes országúton elég snassz menni kezdőként is, mondjuk 130-cal is, feltéve, hogy nem rossz az út.
De láttam már autóst, aki kihajtott a forgalmas főútra, ahol mindenki kb. 90-nel megy, s 60-ról fel is ment 90-re, de vagy 5 km alatt... Nem tudom, tök egyenesben, jó úton mi a nehéz a gázra lépésben, de vannak fura emberek. Akkor egy kezdő lassú haladása sem extra, csak nem tartom egészen jogosnak...
De ugye minden ember más, ki tudja, lehet, hogy az autód sem olyan, hogy biztonságérzetet adjon (nekem ebben nagy szerencsém van, mert bár túlzott óvatos önvédelmem van, egy ártatlan kis árkot nem mernék átugrani, de a motoromon kezdettől fogva biztonságban éreztem magam, bár azért óvatos vagyok így is. ha nem süt túl szépen a nap tavasszal :D).
Ja, olyan is van, hogy valaki szeret lassan menni. A párom autóval 50-nel megy országúton, ha nincs forgalom. Motorral inkább 70-80-nal, mert annál ott van az ötös alja, de ha jön egy nem túl laza kanyar, akkor azért felgyorsít (kivéve, ha elég éles kanyar, mert akkor nem). Szerintem az már nem szép, hogy autópályán arra kényszeríti a kamionosokat, hogy megelőzzék, de ma már ritkán autópályázik, amúgy pedig tekintettel van másokra. Ez azért alap. Az OK, ha valaki kanyargós úton lassan megy, mert nem mer rendesen, inkább ez, mint egy baleset, de ha lehet, akkor ne tartson fel másokat (főleg a kanyargós élvezetvezetést megakadályozva, grrr), amikor azok nem tudnak előzni...
Azt megteheted, hogy kis forgalmú utakon kedvedre mész lassan, de ha kell, akkor azért ráhúzol, legalább gyakorlod. Meg kell tanulnod 90-nel menni országúton...
Autópályán mi a helyzet? Ott igazán nincs gond, több sáv, jó út, s ha egy ideig mész 130-val, a 90 még lassabbnak tűnik, mint amilyen... Igaz, a 130 is rém unalmas, ezért kellenek az embernek a kanyarok.
Van az így :)
Viszont,ha csak kényszerre mész gyorsabban mint 70 ,akkor ez csak így marad meg :)
Keress benne izgalmat,0-ról 100-ra tőgázzal gyorsulj,tartsd és motorfékezz ,élvezd.
Vannak emberek, akik félnek nagyobb sebességnél. Például anyám fél utasként, ha gyorsabban megyek 70-nél. Ha te sem érzed magad jól 90-nél, akkor menj olyan sebességgel, ami még jó. Ha soknak érzed a maximális megengedett sebességhatárt, akkor menj lassabban, mert neked a 90 nem biztos, hogy biztonságos így. Majd később talán megszokod.
Egyébként érezhető, hogy lakott területen is 50-60 között mennek általában az autósok, a sor általában 50 fölött halad.
Én is decemberben kaptam meg, és az volt a meglepő számomra, hogy milyen helyeken előznek. Első utaim egyikén apámmal mentem és ugye mit tesz egy apa, hát mond bizonyos dolgokat, praktikákat a friss jogsis fiának. Az egyik az volt, hogy "ne lepődj meg, ha keresztül-kasul előznek majd, még akkor sem, ha a sebességhatáron mész". Hát...15 percen belül a forgalomtól elzárt területen szerintem 80-90 körüli tempóban húzhatott el egy autó. (Lakott terülten belül.)
Erre neked külön érdemes figyelni ezek szerint.
Egyébként az sem mindegy, hogy milyen autóval mész. Egy nagyobb, komolyabb sebességre alkalmas autóval nem fog olyan gyorsnak tűnni a 90, mint egy kisebb autóval, amivel kisebb teret látsz be és hangosabb is.
Normális, abból a szempontból, hogy az általános hozzállás az, hogy gyorshajtás = halál. Mondjuk van benne egy kis igazság, de messze nem általános. Először is, száraz útviszonyok mellett az adott sebesség-korlátozás úgy van kitalálva, hogy az tényleg tartható. Tehát ha kihajtasz egy országútra, ahol mehetsz 90 km/h-val a szabály szerint, és a forgalom sem indokolja a sebesség csökkentését, akkor tényleg egész nyugodtan hajthatsz annyival. Kivéve természetesen, ha az autó műszaki állapota indokolja ennek az ellenkezőjét.
Erről ritkábban esik szó, de rengeteg túlzottan óvatoskodó sofőr miatt alakulnak ki torlódások, nagy sorok különböző útszakaszokon, és tény, hogy az indokolatlanul lassú közlekedés is szabálysértés, de én sose hallottam senkit, hogy emiatt büntették volna meg.
Friss jogosítvánnyal normális jelenség ez, természetesen. Próbálj ellazulni közben, és felfogni úgy, mint pozitív dolog. Számomra például a vezetés egy élmény. Eleinte én is stresszeltem, főleg az oktatótól, fatertól kapott negatív értékelések miatt, de lassacskán belejöttem, és szeretek vezetni. Az is fontos, hogy egyedül vezess, így ki tud alakulni a saját vezetési stílusod. (Persze ebben az is benne van, hogy az negatív irányba megy el, bár ha az a problémád, hogy félsz a sebességtől, akkor nem leszel egy őrült aszfaltbetyár, az a tippem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!