Az Oroszok miért nem tudnak egy normális kinézetü autót csinálni?
Fejlett, hatalmas ország, az autók meg még mindíg úgy néznek ki mint Indiában.
Nincs rendes formatervezőjük, vagy kedvük hozzá?
Jó, persze ott van az uaz, gaz, ural,kamaz, ezek mind jó autók, de a többi! Mint a 90-es években
Én ezt mind értem, mert nekünk már rengeteg Orosz autónk volt (Ukrajnában élek)
De arra nem gondolnak hogy külföldre több autót tudnának exportálni valami normális külsővel, meg persze némi extrákkal?
Vagy miért nem gyártanak prémium autókat amivel egy jelentős célközönséget eltudnának érni, ezzel kiszoritva a luxus autók jelentős importját.
Szerintem már csak ezzel rengeteg bevételtől elesnek.
Az uj lada, hááát szerintem egy régi susuki szintjét sem hozza.
Nem gondolnak ilyesmire, teljesen más a vezetői mentalitás arrafelé.
Ott van egy hatalmas belső piac ( főleg ha hozzá adjuk az ex szovjet államokat is ), ahol pénz nincs. Sok helyen út is alig van - ha van :D
Csak önmagában exportra kifejleszteni egy/több típust az eléggé lutri. Akinek meg van elegendő forrása, az ott sem Ladát vesz.
Azt viszont én sem értem, miért nem tudnak a olcsó autóknak is valami igényes dizájn csinálni.
A Lada Vesta meg annyira orosz, mint amennyire én az vagyok :D
Kis pénz, kis foci, szokták mondani. Olcsón kell olyan kocsit gyártaniuk, amit hajlandóak megvenni az emberek, és ehhez ott kel levágni az árból, ahol csak lehet.
Meg persze évtizedes lemaradásban vannak a formatervezésben, szüksége van egy kis vérfrissítésre, tőkére az oroszoknak. Egy ideje kvázi a Renault-konszern része a Lada, így talán képesek lesznek versenyképesebb kocsikat gyártani. Exportra szerintem felesleges gyártaniuk, Európában legfeljebb akkor kapkodnák, ha tényleg jó ár/érték arányú kocsikat hoznának ki. Meg igazából ha a GM és a Renault csoport ott a két nagy befektető, akkor nekik nem származik belőle nagy előnyük, ha behoznak az EU-ba még egy márkát, mert már így is le van fedve a piac nagy része.
(tudnak ők, ha akarnak, bár ezeket se mondanám friss formatervnek:
)
Az igazság az ahogy tanulmányoztam az autógyártásukat, pl a Moszkvicsnál, vagy Ladánál, Zilnél, az eddigi általuk forgalmazott autótípus másolat volt, módosított autók voltak. Nem tudtak saját kútfőből autót megtervezni a nulláról.
Az Opel Kadettet is egy az egyben lemásolták és eladták Moszkvicsnak, majd az alapnak véve módosítgatták, közben meg a nyugati autógyártás fejlődött, ők meg lemaradtak. A Zsiguli is Fiat másolat, az sem egy nagy durranás konstrukció, de a 80as 90es években jó dolog volt, mert sokkal többet tudott egy Trabantnál, vagy egy Wartburgnál.
Mostanság esett le hogy az autógyártásuk semmi nem lenne a németek, olaszok, franciák és amerikaiak nélkül.
Most a Vestával próbálkoznak az élre törni, de hamarosan az is elavult lesz.
#8
Nem feltétlen másoltak, pl a Ladák, Polskik Fiat licensz alapján készültek, ami szigorúan véve nem lopás.
Igazából a reverse engineering hajtotta csak az orosz autóipart (ahogy jó ideig a japán és a koreai márkákat is), ez köztudott.
Most sem tudnak versenyképes autókat gyártani, mert nincs meg a kellő pénz, know-how, igény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!