Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Katalizátoros kérdés: Mi...

Sracz66 kérdése:

Katalizátoros kérdés: Mi történik, ha a katalizátor nélküli rendszerben egy méretben megfelelő univerzális katalizátorra cserélem le az első dobot?

Figyelt kérdés
Adott egy 28 éves,2.4-es Opel Omega A. Gyárilag (és a forgalmi szerint is) katalizátor nélküli, ám a kipufogó rendszerben van egy katalizátorhoz hasonló ( kinézetre is! ) leömlő csőre illeszkedő "első dob" a rendszerben. A probléma az, hogy ilyen dob nem kapható, csupán katalizátor a helyére sok-sok-sok és még annál is több pénzért (hatjegyű! ). Az egész rendszer csilli-villi, rozsdamentes, saválló acél, ám ez az első dob tiszta rozsda, hegesztett, javított, nyilván egykorú az autóval. Szeretném lecserélni, de nem egy olyan katalizátorra, ami kétszer annyiba kerül, mint maga az autó.

2016. márc. 29. 11:23
 1/5 anonim ***** válasza:
79%

Ha beépítesz egy szabályozatlan katalizátort, akkor elméletileg csökken valamennyivel a károsanyag kibocsájtás, de csökken a teljesítmény is.

Egy jó kipufogós meg tudja oldani a dolgot, ha kell hajlít bele egy csövet, ha kell beépít egy univerzális katalizátort (de nem hat számjegyű összegért).

Akkor se lesz gont ha egy sima csőre cseréled. Kicsivel talán hangosabb lesz.


Szerintem.

2016. márc. 29. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
79%

Ha szabályozott motorüzemű az erőforrás, akkor van értelme a katalizátornak. Ekkor ugyanis a motor képes rá, hogy tartsa az 1 körüli lambda-értéket, a katalizátor hatékonyan dolgozik. Ha viszont nem szabályozott a motorüzem (nincs lambdaszonda), akkor a katalizátor élettartama lerövidül, mert sem a kipufogóban érkező elégetlen szénhidrogént nem szereti (megszalad a reakció és túlhevül a kerámia), sem a szegénykeverékes üzemet (sok az oxigén a kipufogógázban, a nitrogén-oxidok átalakítása nem működik).

Bár ez csak a hármas hatású katalizátorokra vonatkozik, a kettős hatásúak lambdaszabályzás nélkül is tudnak működni. Csak amennyire tudom, ezeket már nem nagyon lehet kapni, mivel jó húsz éve, az utolsó katalizátoros KGST-csodákkal együtt kikoptak az autókból.

2016. márc. 29. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
45%

Hülyeség az hogy nem lehet bolyan kipufogó dobot kapni.


Bemész egy kipufogoshoz és ő legyárt egyet az eredeti alapján azt kész.

Egyébként egy gyárilag nem katalizátoros autoba még ha injektoros is a katalizátor a keverék megfelelő szabályozásának hiánya miatt pár hónap alatt tönkre fog menni, el is dugulhat csökkentve ezzel a teljesítményt, visszafolythatja a motort és akár a kipufogószelepeket is károsíthatja emiatt.


Vagyis a tanácsom hogy keress egy olyan szerelőt aki kimondottan kipufogó javítással foglalkozik, és ő majd megoldja.

2016. márc. 29. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Vagy keresel egy bontott, de jo állapotu darabot, bár tti nehéz találni.
2016. márc. 29. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Az Opel Omega A már gyárilag katalizátoros ugyanezzel az erőforrással is, ha jól tévedek 1991-től, így természetesen lamdaszondás, elektronikusan vezérelt. Az enyémben a kipufogórendszer már ennek az előkészítésével készült. Találtam egy egy évvel fiatalabb modellt, de sajnos abban még rosszabb állapotban volt ez az első dob. Nem gondolnám, hogy sokkal hangosabb lenne az autó ennek a dobnak a kihagyásával, hiszen a középső és hátsó hangtompító dobok meg vannak és kitűnő állapotban teszik a dolgukat, más autókban sincs ennél több dob. A "bemész egy kipufogóshoz és legyártja" nem túl jó ötlet, hacsak nem akarok 2-300 km-t autózni egy kipufogóshoz, aki nem csatornalemezből gyártja le a cuccot, a meglévő rendszerhez hasonló saválló acélból egyedileg legyártatni pedig megint csak az autó értékével vetekedne. Egy ilyenből készült egyszerűbb hátsó dob 60-70 ezer forint a tunningosoknál. Ezért gondoltam egy univerzális katalizátorra, ami külsőleg is hasonlít erre az első dobra, csupán a rögzítőcsonkokat kellene rá felhegeszteni. [link]
2016. márc. 30. 11:17

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!