B kategóriás jogosítványnál ez az 580 km kinek hány óra alatt lett meg? Oktatóm szerint átlagban 70 órát kell venni. Eddig 12 óra és 43 km-nél tartok.
Az 580 km-es limitet szinte lehetetlen ellenőrizni, az akkor lesz meg, amikor az oktató akarja, normálisabb oktató ezzel nem is idegeli a tanulóját, tisztességesebb, ha megmondja neki, hogy ne 30 óra, hanem 45-50 óra gyakorlással számoljon (egyébként ez az átlagos óraszám a sikeres forgalmi vizsgáig)
Egy vezetési óra hivatalosan 45 perc, ebbe is benne lehet néhány rövid megállás, de ezek csak néhány percesek, és az oktató ekkor magyarázza el a feladatot.
A "szünet" az, amikor elmehet intézni a dolgát, kávézhat, bevásárolhat, de ha nincs dolga olyankor is a tanuló mellett marad, viszont állnak, beszélgetnek.
Nagyvárosi közlekedésben a 45 percbe általában 10-15 km fér bele, nagyon jó esetben lehet megközelíteni a 20-at, de akkor már szinte eseménytelen volt az utazás (nincs csúcsforgalom, nem hibázik a tanuló - vizsgára készen tud vezetni)
Az óránként 4-5 kilométeres táv, nem elfogadható, a pénze4dért cserébe elvárható a megfelelő szintű oktatás, aminek alapja, hogy közlekedni, haladni kell.
A rutinpályán megtanulsz elindulni, váltani, megállni, manapság már sok oktató azonnal közúton kezdi a tanítást.
Az első leckéket gyér forgalmú utakon kapja a tanuló: megállás, elindulás, haladás az úton, jobbra kanyarodás, balra kanyarodás... összetettebb forgalmi helyzetekbe csak akkor viszik be a tanulót, ha ezek az alapok már elfogadható szinten vannak nála.
A tanulás folyamata az, hogy csak egy fokkal nehezebb feladatot adnak neki annál, amit már végre tud hajtani, nem pedig bevinni a belvárosi csúcsforgalomba, ahol csak pislog, mint béka a kocsonyában, mert még egyenesen haladni sem tud, hogy tudnak 6-7 különböző dologra egyszerre figyelni.
"1 óra alatt 20 km-t azért nem olyan nehéz megtenni városban sem, ha csak nem a dugóban ülsz."
Ez igaz, csak ahhoz, hogy jól megtanulj vezetni, és sok szituációval találkozz, muszáj a városba vigyen, ahol pedig forgalom van. És időközben meg is kell állni, elmagyarázni a tanulónak a dolgokat, nem lehet sietni.
Aztán a ló túloldalára sem kell esni: hallottam aki olyat csinált hogy kimentek pályára, aztán toljad neki, csak hogy gyűljön a km. Nem mondom, jó hogy pályán is szerez egy pici tapasztalatot a tanuló, de attól nem tanul meg vezetni, és a vizsgán sem fog átmenni.
Lehet régen több kmet futottál, de most egybe van a rutin a forgalommal. 10 rutin órádon mennyi km ment az órába?
Amit kérdező ír nagyon nem tűnik egyesnek. Nem tudom mit lehet tenni.
"Sokkal nagyobb gond a törvénnyel, hogyha minden tanuló 580 km kötelezőt kell vezessen és egy autó élettartama 300,000 km akkor 517 tanulón meg kéne keresni nem csak az összes költséget hanem egy új autó árát is. Ha egy új átlagos tanulóautót 5,000,000 ft-nak vesziünk akkor az durván 100e lenne tanulónként. Az meg totál irreális."
A szorzással semmi kifogásom, ebben tökéletesen igazad van, viszont a végén az osztást azt elrontottad.
5 000 000/517=9671,18, ez tanulónként akkor kb. 10 000 forint, ami viszont már teljesen reális (egy átlagos tanuló ennél sokkal többet fizet). 3000 ft/órával számolva valójában már a 4. vezetési óránál megtéríti azt a költséget, ami az autó rá eső része. Tehát ez nem lehet kifogás az oktató részéről.
Jogos, elcsúszott egy nulla, viszont:
"3000 ft/órával számolva valójában már a 4. vezetési óránál megtéríti azt a költséget, ami az autó rá eső része. Tehát ez nem lehet kifogás az oktató részéről."
Ez nem így működik. Az oktatásnak vannak fix és változó költségei, úgy mint:
- Üzemanyag
- Munkabér
- Engedélyek költsége
- Szervíz és amortizáció
Ezt mind ki kell gazdálkodni minden leadott órában. És az 580 km a legelső és legutolsó tételt növeli jelentősen. És ezt jelenleg úgy mitigálják az oktatók, hogy a 30 órát 60-ra meg isten tudja mennyire húzzák ki.
"Ez nem így működik. Az oktatásnak vannak fix és változó költségei, úgy mint:
- Üzemanyag
- Munkabér
- Engedélyek költsége
- Szervíz és amortizáció "
Jogos, ezeket valóban nem számoltam bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!