Miért nem önindítózik ha bekötöm a gyújtáskapcsolót?
Egy 2 hengeres Trabant motor felújításán dolgozok éppen.
Kiszedtem a vázból a blokkot, bakon van.
Be szeretném indítani,de valamiért nem akar indítózni gyújtáskapcsolóról.
Az akku negatív ágát az önindító és a behúzótekercs negatív pontjaival együtt a blokkra csavaroztam.
Az akku pozitív ága a behúzó tekercs M8-as csavar érintkezőjére kötve (de nem arra ami össze van kötve az önindítóval) Ugyan ide kötöttem a két kondi pozitív oldalát. A kondik másik csatlakozója értelem szerűen a megszakítókhoz mennek.
A gyújtáskapcsolót a behúzótekercs két M8-as érintkezője közé kötöttem be záró kontakttal.Azért ide kötöttem mert a behúzótekercs pozitív ága rávan kötve az M8-as érintkezőre ami össze van kötve az önindítóval.
Az indítás úgy történik, hogy beindítom a saját autómat és az akkujáról bikázó kábellel megyek rá a trabant motorra, a fentebb leírtak alapján.
De hiába fordítom el a kulcsot, nem történik semmi, azon kívül hogy az én kocsim megtorpan picit.
De viszont ha kiiktatom a gyújtáskapcsolót, és a pozitív bikázóval összezárom a behúzótekercs két M8-as érintkezőjét akkor rögtön meghúz és indítózik, van szikra, minden OK.
A gyújtás kapcsolót kimértem, és működik. Esetleg nem jó helyre kötöttem volna be?
Trabi fansite-on van kapcsolási rajzuk, azon emnj végig, hogy minden úgyva-e.
Régen olvastam ennyi marhaságot! :)
Mi a az, hogy behúzó tekercs negatív pontja? Azt hol találtad?
Mi az, hogy a két kondi pozitív oldala?
A trabantnál egyvezetékes rendszerről beszélünk. A blokk, öntvény, ház, magyarul minden ami fémből van az a test.
A pozitív főkábelt bekötöd az indítóhoz,(8-as anya) a negatívot AKÁRHOVÁ ;) csak rendesen csavarozd oda, hogy tuti testet kapjon. A két csúszósarus kondikábelt (a gyári zöldek) rajtahagyod az alaplapon, a másik végét bekötöd a két trafó 1.sz.kivezetéséhez (naná hogy a megfelelőhöz). A trafókhoz viszel egy kábelon gyújtás áramot(egyik végé csipeszeld a +sarura, másik végét áthidalva a két trafóra 15.sz kivezetésekre)
Aztán egy csavarhúzóval átzárod a indító automatán levő csúszósarus kivezetést a mellette levő főkábellel.
Ha van benzin és jó a gyújtás indulnia kell.
JAH! RÖGZÍTSD A MOTORT MERT LEUGRIK A PANKRÓL!!!
Szóval nem kell hozzá másik autó, csak két főkábel és trafókhoz menő gyujtásáramot szállító max. másfeles vastagságú kábel.
Leállítás: az utolsóként említett kábelt leveszed a pozitívról.
Ennyi és ne bonyolítsd túl a világot. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!