Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem önindítózik ha...

TheCruve kérdése:

Miért nem önindítózik ha bekötöm a gyújtáskapcsolót?

Figyelt kérdés

Egy 2 hengeres Trabant motor felújításán dolgozok éppen.

Kiszedtem a vázból a blokkot, bakon van.

Be szeretném indítani,de valamiért nem akar indítózni gyújtáskapcsolóról.


Az akku negatív ágát az önindító és a behúzótekercs negatív pontjaival együtt a blokkra csavaroztam.


Az akku pozitív ága a behúzó tekercs M8-as csavar érintkezőjére kötve (de nem arra ami össze van kötve az önindítóval) Ugyan ide kötöttem a két kondi pozitív oldalát. A kondik másik csatlakozója értelem szerűen a megszakítókhoz mennek.


A gyújtáskapcsolót a behúzótekercs két M8-as érintkezője közé kötöttem be záró kontakttal.Azért ide kötöttem mert a behúzótekercs pozitív ága rávan kötve az M8-as érintkezőre ami össze van kötve az önindítóval.


Az indítás úgy történik, hogy beindítom a saját autómat és az akkujáról bikázó kábellel megyek rá a trabant motorra, a fentebb leírtak alapján.


De hiába fordítom el a kulcsot, nem történik semmi, azon kívül hogy az én kocsim megtorpan picit.


De viszont ha kiiktatom a gyújtáskapcsolót, és a pozitív bikázóval összezárom a behúzótekercs két M8-as érintkezőjét akkor rögtön meghúz és indítózik, van szikra, minden OK.


A gyújtás kapcsolót kimértem, és működik. Esetleg nem jó helyre kötöttem volna be?



2016. márc. 24. 10:33
 1/4 anonim ***** válasza:

Trabi fansite-on van kapcsolási rajzuk, azon emnj végig, hogy minden úgyva-e.

[link]

2016. márc. 24. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
0%
A kétütemű Trabi 6v-os.
2016. márc. 25. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Ez 12V, át van alakítva.
2016. márc. 25. 08:57
 4/4 veterán vas ***** válasza:

Régen olvastam ennyi marhaságot! :)

Mi a az, hogy behúzó tekercs negatív pontja? Azt hol találtad?

Mi az, hogy a két kondi pozitív oldala?


A trabantnál egyvezetékes rendszerről beszélünk. A blokk, öntvény, ház, magyarul minden ami fémből van az a test.

A pozitív főkábelt bekötöd az indítóhoz,(8-as anya) a negatívot AKÁRHOVÁ ;) csak rendesen csavarozd oda, hogy tuti testet kapjon. A két csúszósarus kondikábelt (a gyári zöldek) rajtahagyod az alaplapon, a másik végét bekötöd a két trafó 1.sz.kivezetéséhez (naná hogy a megfelelőhöz). A trafókhoz viszel egy kábelon gyújtás áramot(egyik végé csipeszeld a +sarura, másik végét áthidalva a két trafóra 15.sz kivezetésekre)

Aztán egy csavarhúzóval átzárod a indító automatán levő csúszósarus kivezetést a mellette levő főkábellel.

Ha van benzin és jó a gyújtás indulnia kell.


JAH! RÖGZÍTSD A MOTORT MERT LEUGRIK A PANKRÓL!!!

Szóval nem kell hozzá másik autó, csak két főkábel és trafókhoz menő gyujtásáramot szállító max. másfeles vastagságú kábel.

Leállítás: az utolsóként említett kábelt leveszed a pozitívról.

Ennyi és ne bonyolítsd túl a világot. ;)

2016. márc. 30. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!