Egy gyári Simsont miért próbálnak itthon eladni 100 ezer felet?
180-200 ezerért is képesek árulni. Legyen az Schwalbe, Star, S50, S51. Konkrétan ennyiből már egy autót veszel.
Én (relatíve) nem is olyan régen (kb 6-7 éve) a gyári S51esem, 4 sebességes váltóval 60 ezer forintért vettem és még sisakot is kaptam hozzá. Index, akku, minden volt rajta. Most meg egy 50 köbcentis kismotorból akar mindenki meggazdagodni amin még index sincs. Vagy ott van még a motor szentságtörés, az egekig felkanyarított ülés a hátsó sárhányóval együtt, krosszosítva, extraként valami "pénisz" alakú rezo, szívdöglesztő komolyan.
Egyébként tudok róla, németben több százezer forint értékben árulják, és a németek ahogy hallottam ki is viszik Magyarországról aprópénzért hogy drágábban eladják. De itt hiába is árulják méreg drágán, a kutyának se kell.
Na de komolyan egy 50 köbcentiméteres, NDK Simsonról beszélünk, ami max 65el megy még úgy ahogy visítva és nem is olyan öreg még. Egyáltalán nem ér 100 ezer forint feletti összeget.
Bármit bármennyiért meg lehet hirdetni. Nyugodtan írhat 200.000 Ft-os árat is az eladó a hirdetésbe, legfeljebb a kutya sem fog utána érdeklődni, ha tényleg nem ér annyit. Majd lejjebb viszi 180-ra, 150-re, 120-ra és végül 100-ra. De próbálkozni lehet, hátha van valaki, akinek megér 200 ezret is.
Így működik a piacgazdaság. Mindent beáraz a piac és van, aki eladási árnál igazodik ehhez, más úgy véli, ő jobban tudja, mennyit ér a terméke. Ha tényleg annyit ér, lesz rá annyiért is vevő, ha nem, akkor vagy az értékét növeli, vagy az árát csökkenti. De abban semmi gond nincs, ha valaki értelmetlenül túlárazva hirdet meg egy autót vagy motort. Nem okoz vele senkinek sem kárt, legfeljebb magának bosszúságot és kiadást, mert tovább kell tárolnia az eladatlan járművet.
mert mindenki le van ragadva 10 évvel ez előtt, már ritkaság számba megy a gyárias simson, ami nincs lefingva, agyon mókolva, taknyolva, gányolva.
Lassan két véglet van 50-60 ezer forintos 10 ember által taknyolt lomnok és az egy gazdás zsírpapírba csomagoltak.
Na most kis gazdasági érzéssel rá lehet jönni, hogy nem lesz több gyári simson, de van rá igény, ergó nő az értéke. Ennyi.
Egy ismerősöm gyári 11.000km-es s51.ét 2-3 nap alt vitték el 150.000ft-ért.
Az utolsó mondatodat ne is említsük, minden annyit ér amennyit adnak érte, az hogy te nem tudod értékelni ezeknek a nosztalgikus kismotoroknak a hangulatát az a te bajod, de van akinek erre van igénye, aki régen ilyennel motorozott és most szeretné megint átélni.
Már csak egy kérdésem maradt, milyen autót veszel (és íratsz át tartasz karban szervizelsz fizeted a biztosítást)200.000ft-ért? rohadó ladát vagy lefingott swiftet?
Első nagyon jól és udvariasan megválaszoltad a kérdésem, egyetértek veled. Köszönöm.
Második nem értek veled egyet. De azért ügyesen próbálkoztál.
Előző válaszokhoz hozzá fűzném, hogy bár szuper kis motor a simson, de nem igaz, hogy kezd olyan helyzetben lenni, hogy egyre többet ér. Hiszen a fiatal srácok nagy része még mindig simsonon tanul meg motorozni, vidéken pedig rengetegen járnak vele, akár boltba, akár a tóra, ide-oda. És ameddig gombokért van hozzá alkatrész bárhol, addig sosem fog sok pénzt érő veterán státuszba lépni. Szerintem nincs az a simson (kivéve persze az awot és hasonlókat), ami 100ezernél többet érne!
Örömmel olvasom, hogy nem tetszik a felhajlított ülés. Nagyon sokan csinálják, és nem értem miért...egyszerűen gusztustalanul néz ki és semmi értelme!
A 2. válaszoló inkább provokatív volt, ezért is nincs kedvem vele vitába szállni, így csak a kérdésére válaszolok.
Egy 50 köbcentis motorról beszélünk, szemben egy 1200-1700 köbcentis autóval, és 200 ezer forintról. 200 ezerért már egész pofás kisautót veszel, amire igen, kell fizetni biztosítást, van átiratási költsége, de akkor is autót veszel és nem egy kismotort ami 65 km/h-nál nem tud többet!
Nem rohadó lada és nem is lepukkant swiftről beszélek, hanem mondjuk egy 1.4es, 1.6os opel astráról (benzines), vagy dízeles 1.7es astráról, corsáról. Vagy akár egy kisebb esztétikai hibás Zsiguliról, amit ki tudsz javítani ha van otthon felszerelésed.
Vagy bármilyen kisautóról ami megér 200at és használható.
Egyébként ha már az autókról beszélünk, eszembe jutottak a bogárhátúk. Ebből a típusból is rengeteg van, közel egy szinten vannak a zsigulikkal és irreális árat kérnek értük. Ott azért tényleg a nosztalgikus kinézet lehet a fő ok amiért ennyi. NA meg ha belegondolunk nem spórolták ki belőle a fémet.
Na de Simson. Tényleg amíg ilyen sok utángyártott alkatrész van hozzá, rengeteg példány van belőlük, addig nem ér 100 feletti árat. De persze megértem ha már valami 30 évnél öregebb akkor veteránnak számít és duplát ér a normál reális áránál, ez a mai kor divatja.
Ahogy láttam sokan nem sajnálják ezt a motort, széttuningolják, szétbontják, ez nem nosztalgikus érzés, a nosztalgia csak egy ürügy, itt a pénz a fő motívum, a nosztalgiára csak ráfogják.
Köszönöm a válaszokat, kultúráltan, moderáltan beszélgethetünk tovább, kinek mi a véleménye. Félreértés ne essék egyáltalán nem provokációnak szántam a kérdésem és az ideírt válaszaim, csupán a véleményem írtam le.
Egy aprosagot felejtesz el: hogy valaminek az erteke nem attol fugg, hogy NEKED mennyit er, hanem hogy van-e valaki akinek annyit er.
Ha lefingok egy bogret es vannak akik fizetnek erte ketmilliot, akkor az bizony ketmilliot er.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!