Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiat Ducato 2.8 JTD Probléma?

Fiat Ducato 2.8 JTD Probléma?

Figyelt kérdés

Van egy Fiat Ducatom 2.8 JTD 2003-as de 2006 óta használják, vagyis 10 éves. Először az volt a problémája, hogy hidegben sehogy sem indult be, csak ha befújtunk neki egy gyorsindító sprével. Utána egész nap indult normálisan. Csak reggel kellett neki befújni. de csöpögött a gázolaj a tanktól ezért hegesztetni kellett. Utána már nem csöpögött. Utána pedig az adagolónál is csöpögött a tömítéseknél. Kicseréltük az összes tömítést. De reggel így sem indult. Utána pedig kiderült, hogy az izzító gyertyákkal van a gond. Az utastérbe csináltunk egy kapcsolót ami az izzítógyertyákat kapcsolja. Vagy is annyi a dolgom hogy reggel beszállok, felkapcsolom a gyertyákat, gyújtás rá és indítok, mikor beindult akkor pedig lekapcsolom az izzítógyertyákat. De ma elindultam vele egy útra és mikor mentem vele az úton kb 50-60-al megyek, és hirtelen magától leállt a motor. Gyorsan lehúzódtam az út szélére amíg gurult az autó. Aztán próbáltam indítani de nem indult. A szivattyú sem ment gyújtás közben. Aztán vártam egy kicsit és a szivattyú is elindult, aztán pedig beindult az autó is. Elindultam vele és ezt kb. 4-szer eljátszotta. Mikor hazafelé indultam akkor pedig egyszer sem csinálta.

Ja és az intercooler sincs benne.

Mi lehet a probléma ? Vagy köze lehet bármelyiknek a felsoroltak közül ?



#Fiat Ducato #Fiat Ducato Hibák
2016. márc. 10. 23:32
 1/9 anonim ***** válasza:

- Főtengely jeladó

- Üza pumpa vagy vezetékezése

2016. márc. 10. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
A JTD jelölés a Fiatoknál azt jelöli, hogy Common Rail rendszerű befecskendezés, ha jól tudom. A Common Rail rendszereknél -5 -10 fokig nincs izzítás, csak amikor ráadod a gyújtást, akkor egy úgynevezett önellenőrzés miatt egy pillanatra felgyullad a műszerfalon az izzító gyertya lámpája. Amúgy ha van is izzítás, attól még lehet, hogy "nyakban" izzít a gyertya, tehát a felizzó rész nem ér bele a hengerbe. Így gyakorlatilag a gyertya melegít, de nem ott ahol kellene, tehát nem ér semmit sem. Aztán lehet kopott a motor is, nincs elég kompresszió, melegen már könnyebben fog indulni a motor, mert a hő tágulás miatt úgymond tömíti saját magát a motor. Van nagynyomású szivattyú is, ami szintén lehet kopott, így nincs meg a rendszerben a megfelelő Rail nyomás. A porlasztók lehetnek koszosak, esetleg ha a porlasztó „bepisál” akkor lehet beégett a vége. Megváltozik a befecskendezési sugárkép, ez is okozhat bajt indításnál. Koszos a szűrő, főleg ha „kanázott” gázolajat használtok. Van egy úgynevezett gázolaj nagynyomás szabályzó, ami vagy a szivattyún vagy a Rail csövön helyezkedik el. Ennek a végén van egy szűrő, azt le lehet csípni, ha szerencséd van, akkor még elmegy vele motor egy darabig, persze ha ez a baj. Amúgy ezek a motorok tele vannak érzékelőkkel. Lehet gázpedál jeladó, főtengelyhelyzet érzékelő, szívott levegő mennyisség érzékelő, turbónyomás jeladó, ha ezek közül valamelyik is küld nem megfelelő jelet, akkor akár le is állhat a motor. De amit leírtál, hogy itt meg ott csepeg a gázolaj, hát ki tudja, mi lehet a baj.
2016. márc. 11. 05:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

2-es feltűnt, hogy azt írja amikor nem indul nem megy a szivíttyú? Feltételezem üzemanyagpumpát ért szivattyú alatt.

Akkor minek felsorolni a dízelmotor általad ismert összes hibalehetőségét?

2016. márc. 11. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Így igaz, mikor útközben leáll a motor, és aztán újra gyújtásra rakom akkor nem megy az üzemanyagpumpa, csak ha várok vele pár percet, és akkor már indul. De azért köszönöm az eddigi válaszokat.
2016. márc. 11. 21:32
 5/9 A kérdező kommentje:
Visszaraktuk az intercoolert, váltóolajat is raktunk bele de ugyan ezt csinálja. Ja és mikor menetközben leáll általában előtte kivillan a motorhibajelző visszajező lámpa a műszerfalon. Vagy mikor leállítom a motort és újra beindítom akkor már ott világít a motorhibajelző. De van mikor csak menetközben kivillan és ugyanúgy megy tovább az autó. Ja és a csepegések már kilettek javítva szóval annak nem lehet köze hozzá.
2016. márc. 11. 21:40
 6/9 anonim ***** válasza:
Továbbra is arra gondolnék amit már elsőnek írtam.
2016. márc. 11. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Mert mondjuk ha nem jó a főtengely jeladó, akkor mondjuk leállíthatja a szivattyút is. Ha nem érzékeli a motorkompjuter, hogy forog a motor, akkor minek hatjsa a szivattyút. Sok minden összefügg. Ez nem skoda, vagy lada, hogy szinte látatlanban megmondod, hogy mi a baja. De ilyen írást a kérdező részéről is, hogy "tettünk bele váltóolajat" Mi köze van a váltóolajnak ahhoz, hogy menet közben leáll a motor vagy, hogy nem megy a szivattyú??? Megnézném ezt az autót, mert a leírás alapján az is csoda, hogy nem esett darabokra. De akkor ekecseljetek csak. Amennyi gondját, baját leírt ennek az autónak a kérdező, azok alapján tuti, hogy nem lehet, így megmodnani, hogy mi a baj. De hát vannak itt távgyógyítok úgy látom...
2016. márc. 11. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

#7

A kérdező öccse vagy? Pont az a stílus.

2016. márc. 11. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Gyöngyosi András válasza:

Sziasztok.

Lehet nem jó helyen kérdezem de hátha tud valaki segíteni.

Van egy 99-es 2.8idtd 122 lovas ducatóm,kiéget a hengerfej tömítés szét szedtük a hengerfejt bevittük meg síkolni e közben még kicseréltük a többi tömitést is mivel csepeget az olaj.

Össze raktuk minden stimmelt,de viszont a vizzel gond lett.

Elötte sose volt vele ez.

Mi lehet a gond?

2017. márc. 1. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!