Autópályára melyik az ésszerűbb? V8 szívób. vagy V6 turbodizel?
CSAK PÉLDAKÉPP:
Most ha azt nézzük, hogy valakinek telik arra, hogy ezeket megvehesse. Nem 160 lovas v6 tdi-re gondolok hanem tegyük fel 1 panamera.
Ebben a típusban van szívó v8 benzin is meg V6 dízel is. Egyik 400 másik 250 v 300 lóerős. Menne a 2 auto 200al. A benzines a nagyobb erő miatt hosszabb váltót kap, a dízel gyengébb, nyilván kisebb végsebesség. A 2 auto fogyasztása egymáshoz viszonyítva egyenlően alakulva a váltó áttételezése miatt?
Ja, ésszerűn azt érted, hogy melyik fogyaszt kevesebbet?
A dízel sokkal kevesebbet fogyasztana.
"benzines a nagyobb erő miatt hosszabb váltót kap"
Ne vegyél rá mérget. A dízelben ott a nagy nyomaték.
Tudod mennyit forog egy 1,9pd (130le) 180-nál?
Kerek 3000-et. Az elég hosszú váltó
És egy 730d 240-nél? 3100-at
A benzines ennél biztos, hogy jóval többet.
De nem a fordulatban van a megfejtés mert 3000-es fordulaton is kell neki az az üza mennyiség amivel legyőzi a légellenállást ha rövidebb váltót kapna és ua sebességnél 4000-et forogna kb ugyaannyit enne.
"Valakinek telik arra, hogy megvehesse"
" tegyük fel 1 panamera. "
" auto fogyasztása"
Az első két sor, meg ez kicsit ellentmondásos... Ha nekem telik panamerára, akkor annyira elhanyagolható kérdés lesz a fogyasztása, hogy szempontként szóba sem jöhet. :)
Tudod 400 LE = minimum 400 LE-nyi energiatartalmú üzemanyag + kb. másfélszer annyi, a motor hatásfokából eredő veszteségnek megfelelő mennyiség elégetésével azon időtartam alatt, amíg ezt a teljesítményt kiveszed a motorból. Többszáz lóerő emlegetésének nincs értelme versenypályán kívül, kivéve, ha valaki tényleg kihasználja, amikor is szerintem 25-50 liter/100km átlagfogyasztásnak kellene kijönni.
Egyébként megmondták a frankót, a dízel hatásfoka jobb, mivel pl. a benzinessel ellentétben a blokkra nem káros a légfelesleggel való járás.
Asszem egy 4-es dízel pl. golf is tud 200-al menni, ergo tökmindegy mennyiszáz LE a csúcsteljesítményed, ha a 200 tartásához elég mondjuk 150 vagy akár jóval kevesebb LE...
Autópályára soha nem éri meg a benzines, mert mindig többet eszik, akár turbós, akár szívó.
Például Audi A6 3.0 TDI 200-nál eszik 10-12 liter körül, az ugyanolyan erős 3.2 benzin legalább 20-at. És még a fordulat is nagyobb, mert a benzines soha nem kap hosszabb váltót mint a dízel. Porschét persze nem ismerem, de tuti ennél is így van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!