Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A régi 4 sebességes autók...

A régi 4 sebességes autók milyen fordulatszámon pörögtek 90-nél?

Figyelt kérdés

2016. márc. 3. 19:28
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Áttételtől függ.

Az meg általában motorteljesítménytől.

De valahol 3000 környéke

2016. márc. 3. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

A franc tudja. Pl. a szoci autókban ritka volt a fordulatszámmérő - tudom, hogy ma vadul hangzik, talán a nagyobb 1500 - 1600 - as Ladákban volt, de arra sem esküszöm.


Nekünk volt még 3 sebességes Zuk kisteherautónk is.

2016. márc. 3. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
És az a Zuk mekkora utazósebességet tudott? :D
2016. márc. 3. 19:53
 4/12 anonim ***** válasza:

Nekem már négysebességes Nysa is volt..az egyik legnyugodtabb járású autó volt régen. Öt évig használtam, sosem hagyott cserben.De a háromsebességes kormányváltós is kiváló volt. Kevesen tudják, hogy ezek még háború előtti orosz tervek alapján készültek akárcsk a Pobjeda..

110- et mentek, de inkább a 80 volt a barátságos..akkor 10 literrel nagyon finoman taposva elmentek(üresen)


asszem alulvezérelt alulszelepeltek voltak...(2400 ccm)

2016. márc. 3. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 tothp ***** válasza:
A háború előtti orosz tervek meg a még korábban amerikából lopott terveken alapultak. :-)
2016. márc. 3. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

"És az a Zuk mekkora utazósebességet tudott?"


70 - 80 körül mér eléggé zörgött.

2016. márc. 3. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Én erdélyi vagyok, ismerem jól a Daciákat.

Valamikor a 80-as évek végén jelentek meg az 5 sebességes 1310-esek. Apám még éppen kifogta az utolsó 4 sebességeseket, mikor újonnan vettek a Daciát. Kicsit bosszankodott is, aztán rövid idő után kiderült, hogy konstrukcióban nagy sz*rok voltak az 5 sebességekesek, a 100 ezer km már rekord volt váltóbontás nélkül. A 4 sebességesek 200 ezernél még meg sem nyekkentek, persze 100-nál már ordított, ki tudja mennyit pörgött, de azért 150-el bírt menni, tehát még sem lehetett olyan rövid az a váltó. Persze egy A8-assal a 300 nyugis sétakocsikázásnak tűnik a Dacia 150-éhez képest, egyszer mertem kipróbálni, többször nem merném :D

2016. márc. 4. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
68%
KB annyira mintha nem tennéd ötödikbe az ötsebességes váltót. A negyedik általában "direkt" fokozat, vagyis a váltó éppen nem változtat semmit az áttételen tehát az 1:1-es arányú. Hangsúlyoznám hogy ÁLTALÁBAN, tehát messze nem minden autóban.
2016. márc. 4. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Erdélyi kolléga: A négy- (TX) és az ötsebességes (TLX) Daciákat párhuzamosan (is) gyártották, nem lehetett "kifogni" 4 sebességest.
2016. márc. 4. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Ezt nem tudtam, igen az apámé TX volt. Lehet akkor, hogy megspórolta az 5 sebességes verzió árát, vagy nem tudom miért lett csak 4 sebességes :D
2016. márc. 4. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!