Ha vélhetően megadta magát az ECU, melyik az optimális választás?
A probléma a következő:
Adott egy 2003-as Opel Astra G a következő hibakódokkal:
p0340 vezérműtengely érzékelő helytelen jel
p0220 folytószelep helyzetérzékelő 2. feszültség magas
p1550 visszafogott üzemmód- elektronikus folytószelep szabályzás korlátozott teljesítményt ad
p0120 folytószelephelyzet érzékelő 1-2. korrelácio
p0110 beszívott levegő hőmérséklet feszültség magas
Ezek nagyjából egyszerre jöttek elő, a p0340 ami szinte állandóan jelen van, a többit ha kitörlöm, akkor csak pár nap után jön vissza. A sok utánajárás után arra a következtetésre jutottam, hogy 90% biztos, hogy az ECU adta meg magát ami egyébként is típushiba ezeknél a motoroknál (Z16XE).
Namármost több lehetőség adott az ECU cseréjére és nem tudom eldönteni, melyik az optimális választás, ebben kérné segítséget!
1. Új ECU, ez nyilván túl drága.
2. Kaptam ajánlatot bontott, resetelt (nullázott), ECU-ra 50000.-ért 1 év garival. Ez csak az ECU, immo meg minden nélkül.Ezt fel kellene taníttatni a jelenlegi immohoz.
3. Láttam neten 20e körül kompletten ECU, immo, meg transzponder chipet, amit állítólag csak be kell szerelni és kész.
4. Javíttatni, kb 40-50e-ért 2 év garival, de erre azt mondják, hogy javíttatni nem érdemes.
5. Elkezdeni a hibakódok által jelzett alkatrészeket cserélgetni stb...
Nagyot dob a latba, hogy meg tudom e én laikusként, de némi technikai érzékkel megáldva csinálni az adott alkatrész cseréjét illetve feltanítását?
Gondolom már végigzongoráztad a jeladókat oszcilloszkóppal, végigmérted a vezetékeket az ecu-tól a jeladókig, leellenőrizted a vezetékek ellenállását, a jeladók generált feszültségét, a kábelkorbácsot kibontottad, szemrevételezted, megvolt a párhuzamos diagnosztika, amivel leellenőrizted az ecu-ba bejutó és onnan kiinduló információk helyességét, a hibát nem jelző jeladók és beavatkozószervek információ áramlását.
Ha ez mind megvolt és nincs rendellenesség, csakis akkor lehet az ecu hibájára következtetni. Azt pedig kár lenne cserélni. Kiváló mikroműszerészek élnek hazánkban akik kinyitják a motorvezérlőt és végig tesztelik a belső áramköröket. A hibás IC-ket is ki tudják cserélni és töredékébe kerül egy bontott ecu-nak.
Nem tévedsz. De erre szokták mondani, hogy ha volt pénz majomra, legyen pénz banánra is. Nem sértésből írom, ne vedd zokon, de az a helyzet hogy egy jó diagnoszta nagyon sok időt tölt el a munkán kívül tanulással több százezer forintos műszereket használ, szóval nem lehet elvárni a precíz munkát alacsony munkadíjjal.
Ha kóklerhez viszed, vagy találomra cserélgetsz alkatrészeket akkor pedig sokkal többe lesz végül az autó mintha az előbbit választottad volna. Tudod. Olcsó húsnak híg a leve.
Akkor nem érted.
Hagyd a fenébe a random alkatrészcserét és vidd el egy diagnosztikushoz. Mire a procedúra végére érsz, olcsóbban megúszod és az autód sem lesz összebarmolva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!