Kamion 110 el, hogyan lehetséges?
Úgy hogy meghackelte a tachográfot valahogy, és 90-es tempót regisztrált.
Hiába nem kapta le egy traffipax, visszamenőleg bármikor lebukhat egy 110-es tempóval. Amúgy abból a 110-ből 5-10 km/h a te órád tévedése.
És rosszul tudja az első, nagy többségük le van korlátozva, amúgy nem 90,2 km/h-val előzné az egyik kamion a 89,5 km/h-val menő másikat. AZ Európai Unióban minden nemzetközio forgalomban résztvevő tehergépjárműben kötelező a beépített sebességhatároló.
Gyárilag nem feltétlen 90-re vannak korlátozva a kamionok, de ennyi a beállítható maximum a sebességkorlátozóban - jogszabály szerint.
"Úgy hogy meghackelte a tachográfot valahogy, és 90-es tempót regisztrált."
Nyilván, ez így kicsit bullshit :D
"Mindenféle 7,5 tonnánál nehezebb kamion le van szabályozva 90-re, és ez óra szerint értendő, GPS szerint alig több mint 80."
Ez is bullshit. Ne keverd össze a személyautókkal. A haszonjárműveken hitelesített sebességmérő és tachográf van. Új gumikkal az valami +-0,5km/h pontosságú. kopottakkal is max 3km/h-lassabb, mint amit a műszer regisztrál. Két évente hitelesíteni kell, kizárt, hogy ennyit csaljon - hivatalosan.
"Nem nagy dolog megpiszkálni egyébként az elektronikus tachográfot sem, egy szimpla mágnes csodákra képes.
"
Ez sem feltétlenül van ráhatással a max sebességre, a Volvo pl hiányzó sebességjel esetén fordulatszámot korlátoz és kb 70-75km/h a végsebessége.
Nem kötekedni akartam, csak egy így egyszerre kicsit sok félinformáció volt.
Jogszabálynak megfelelően legfeljebb 90km/h-ra lehet beállítani a sebességhatárolót, ami a tachográftól független szerkezet, egyedül a vezérlőjelet kapja onnan. Sok helyen fusiban hitelesítésnél véletlenül elrontják egy kis csúszópénzért, és a 90 az 94 vagy 95 lesz ( akár több is ). Így tempósabban lehet haladni, könnyebb előzni, viszont egy kontroll majd egy bukta az igen sokba kerülhet, akárcsak a többi csalás. Ennek ellenére azokat is űzik napi rendszerességgel.
Vannak autók amikben egyszerűen kiiktathatók a sebességhatárolók(pl biztosíték kivétellel), vannak amikben külön kapcsolót helyeznek el erre a célra. Egy pótkocsi nélküli vontatónak ( difitől függően ) a 150-170-es tempó gond nélkül megy, van amit e fölé is lehet hajtani.
Ha egyenes úton történt, akkor valszeg ki volt iktatva a sebességhatároló ( vagy extrém esetben régi autókon nincs is ). Az is előfordulhat,hogy az út személyautóból nem kimondottan észrevehető mértékben lejt, viszont ott egy jóval nehezebb kamion már igencsak megszalad. Napi szinten látni ilyen helyeken 100 környékén vagy gyorsabban guruló kamionokat.. Ha sík úton történt akkor az előbbi verzió a lehetséges. :D
Kamion volt - e? Laikusok sokszor valami kisebb teherautót is annak hívnak.
A kamion órája pontos - pontosabb - mint a személyautóé, ez adhat okot pár km/h óra különbségre. Nem voltatok összekötve, lehetett ott még némi sebesség különbség.
Ő valószínű tempomattal ment, te nem biztos, ingadozhatott is a sebességed.
Így a te órád szerint nehéz biztosra megmondani, hogy a kamion mennyivel ment.
Lehetett lejtő, ott el lehet engedni nagy súllyal akármeddig, de sík úton le vannak szabályozva 89 - 90 - re, és ezt nem nagyon szokták babrálni, évente van vizsga, sok ellenőrzés, könnyű lebukni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!