Mitől lehet, hogy a fordulatszámmérő az autóban állva, járó motorral sincs 0-án, kb.10-et mutat?
A fordulatszámmérő azt mutatja meg, hogy az adott pillanatban mekkora fordulatszámmal pörög a főtengely. Vagyis ha 1000 f/percet mutat, az azt jelenti, hogy ha ezen a fordulaton tartanád egy teljes percig a motort, az alatt 1000-et fordulna a főtengely.
Ha jár a motor, akkor értelemszerűen van fordulatszáma is. Az álló motor fordulatszáma 0 f/perc (általában ebben a mértékegységben mérjük), ha megy a motor, akkor a gázpedált elengedve előbb-utóbb beáll alapjárati fordulatszámra. Ez 1000 f/perc körül, általában kicsit alatta van. Gondolom, ezt jelzi nálad a 10-es szám: főleg német autókon elterjedt az a fajta skálázás, hogy kerek 10-esek jelölik a fordulatszámot, ezt kell 100-zal szorozni, hogy megkapod a tényleges értéket - ezt a számlapon fel is tüntetik. Az olaszoknál és japánoknál egyjegyű számok vannak, ezt kell 1000-rel szorozni. Esetleg még az fordulhat elő, hogy a 10-es szám 10.000-es fordulatot jelöl az utóbbi sémában, de ha ekkora az alapjárat, ott már nagy a baj.
A kérdésre visszatérve: nem, nincs semmi gond. Ha jár a motor, akkor teljesen természetes, hogy van neki fordulatszáma. Akkor van baj, ha a mutató leállítás után nem esik le 0-ra vagy járó motornál is 0-n marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!