Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A fordulatszám a fogyasztásban...

A fordulatszám a fogyasztásban mennyire játszik szerepet?

Figyelt kérdés
Egy 5 sebességes skodám van (benzines), és autópályán nem nagyon megyek 130-al, ahogy amúgy lehetne, mert akkora sebességnél már majdnem eléri a 4000-res fordulatot, így olyan 100 körül szoktam 3000 körül. Ezt a fogyasztás és a motor kímélése miatt csinálom, de volt aki azt mondta, hogy ez felesleges. Most akkor mi az igazság? Az a +30-as tempó többet ér mint a -1000 fordulat? A városban sem megyek nagyon 2000 fölé. Lehet a skoda kicsit elnézte akkor ezt a koncepciót :D

2016. febr. 14. 02:14
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
4# és a 8# Válaszolóra értettem elég csoda autó lehet ha 100-130 nál kevesebbet fogyaszt mint 50 nél :) ellent mond a fizikának
2016. febr. 14. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 Tomcatters ***** válasza:
62%
Nem nincs csoda autóm, legalabbis nekem 2004 es honda accord 2 literes benzines 5.be nem probáltam az 50 et ugyanis kb 5.be 130 at megy ugy 3500 fordulatnal ... azért nem akarom kinyírni a motrot 7000-7500 /min kb 240-250 km/h között megy ... szerencsére a fedélzeti computer okos :D es tudja ,hogy pl 100 km /h nel 1 ora mire odaersz 50km/h nel 2óra mire oda CAMMOGSZ ennek az autónak volt nagyon sokaig a ugymond sport limuzinok között a lag jobb alaktényezője " 0.26 os " kb 130 nál kezd el nagyon nőlni a légellenállása :)
2016. febr. 14. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

# 11


Nem mond ellent a fizikának, úgy hívják, hogy ÁTTÉTELEZÉS... Az ókor óta használják.

2016. febr. 14. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 tothp ***** válasza:

Otto motor alacsony fordulatszámon nem erős és nem nyomatékos. Ezért aki 5-ösben tötymörög 60-al, ergo messze az ideális fordulatszám alatt, lényegesen nagyobb fogyasztást produkál, mint megfelelően megválasztott fokozat esetén.

Egy motornak van úgynevezett "névleges" fordulatszáma, ami kb úgy a max fordulatszám 60%-a körül van (legalábbis mezőgazdasági gépeknél, ahol ez az adat különösen fontos, és jegyzik is), ez egy ideális pont, amihez a legközelebb van a motor teljesítmény és nyomatél maximuma (a kettő nem ugyanaz) Nos nagyjából ezen a környéken a legnagyobb a gép hatásfoka.

Ami nem mindegy:

130-al "száguldozva" a légellenállásra fordítódik a plusz energia, 50-nél 5-ösben meg a sofőr hülyeségére. (aztán meg az idő előtt hazavágott katalizátor cseréjére)

2016. febr. 14. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
13%

130-nál nem a fordulat miatt eszik többet, hanem mert nagyobb tempóhoz több üzemanyag kell. Ha lenne egy 6dik sebesség azon a Skodán, akkor sem enne kevesebbet, csak erőlködne.

Normál közlekedésben pedig minden szívóbenzinest 2000-res és 3000-res fordulat között kell tartani! 2000 alatt soha nincs mit keressen a fordulat. Így jó lesz a fogyasztás, és a motor is hosszú életű lesz.

2016. febr. 14. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
De, volt 4.2-es benzines Audim például. Automata volt, igen, 1000-res fordulat körül tartotta az automata. De egy hajszálnyi gázadásra is visszaváltott, hogy 2000 felett legyen. Ezt kéziváltós autón soha nem teszed meg, így kinyírod a motort. Ezért kell 2000 körül tartani, egyenletes tempónál is.
2016. márc. 11. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!