Automataváltót lehet erősíteni/tuningolni?
Mire gondolsz erősítés alatt? Nem bírná el az erősebb motor által termelt nyomatékot? Erre már vannak megoldások, nézz meg egy újabb fajta Audi-t, BMW-t stb-t, 300 lóerő felett is gyártják őket automata váltóval.
Egy sima váltón nem biztos, hogy fogsz tudni mit erősíteni, egyszerűbb egy új, erősebb beszerzése. Aki automatában gondolkodik, annak a pénz nem lehet akadály.
Akkor nekifutok mégegyszer a kiírt kérdésnek:..."Automataváltót lehet erősíteni/tuningolni?"...
Mint írtam, nem. Aki ismeri a hagyományos hidraulikus szalagfékes amerikai váltót, az tudja, hogy nincs lehetőség "erősítésre/tuningolásra"... minden váltót adott járműhöz passzítanak, annak az erősebb változatához eleve gyárilag erősebbre hangolt váltót gyártanak.
Ez nem úgy működik, hogy száz lóval erősebb autóba szerelt gyenge váltóba sűrűbb olajat öntünk, aztán haddmenjen..
A sors úgy hozta, hogy adott japán márkából egyre erősebb automata típusokat sierült vennem... De egyikben sem ugyanaz a cikkszámú váltó volt, csak tuningolva.
Nem véletlenül írta egy másik japán márka gépkönyve, hogy az automata váltó olaja élettartamos..kivéve, ha taxi üzemben, vagy folyamatos vontatásra használják...akkor 160ezer mérföldenként olajat kell cserélni..a normál használatnál nem kell.
Tehát már az olaj is letérdel forszírozott üzemnél, és ez még csak a kisebbik gond.
Képzelheted milyen váltók működnek az egyszerű városi buszokban, vagy a Kanadai erdőkben fát szállító automata Kenworth kamionokban( a DAF kamionok ékszíjasok)
A kamionokat szerintem ne keverjük ide, mert azokban az automataváltó az hagyományos fogaskerekes váltó, csak levegős EP szelepekkel tologatják a fokozatokat. A DAFokban ZF AsTronic van:
https://www.youtube.com/watch?v=0Zmov-9YqUw
Az amcsik kamionoknál nem annyira preferálják az automatát, mint itt Európában. Szerintem az erdei Kenworthok nagyobb részében is valamelyik Eaton Fuller dolgozik.
Viszont a személyautókról elhangozzak azok korrektek, bár szerintem meg lehet próbálni "tuningolni a váltót". :D
Ha szerencséd van, akkor van mindenből erősebb készlet - bár ennek az esélye közel 0.
Amúgy nem a BMWnél voltak váltóproblémák, hanem a Volvonál is. A GM 4T65E japánban gyártott változata 350Nm-t bírt, a T6-os motor meg 400Nm-t adott le. Hát khm.. :D
Talán a Getragnak van valami 5 sebességes automata szörnye ami borzasztóan nagy nyomatékot bír.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!