Mennyire megbízható jármű az IFA?
# 2/2 Időpont ma 19:03
"milyen IFA az, amit B jogsival vezetni akarsz? Simson?"
Írta, hogy piros rendszámos, vagyis lassú jármű. Azt vezetheti B-vel.
Az IFA egy f.s.
Ha te azzal offroadozni indulsz, akkor szólj, mert megyek és megnézem! :-)
Én még a Volánnál vezettem két évig IFÁ-kat, amikor volt a cégnek teherfuvarozói üzletága is. Akkor az IFA még kapható volt, az egyik legelterjedtebb teherautó volt. Annyit tudok mondani róla, hogy hulladék. Gyenge.
Amikor póttal az akkori csepeli papírgyárba volt fuvarom, ahonnan a hatalmas, több mint egy tonnás papírhengereket hordtam egész nap a kb. 1,5 km-re lévő szabad-kikötőbe, ahol hajóra rakták őket, akkor 4 hengerrel olyan eszeveszett gyorsulást produkált, hogy a papírgyárhoz legközelebbi kereszteződésben az első helyről indulva a szabad jelzésre, örültem ha átértem a kereszteződésen addig, míg a keresztforgalom el nem (akart) indulni.
Billencses IFÁ- val, ha meg volt rakva sittel, a Petőfi híd szédítő emelkedőjén csak egyes ( hegymeneti) fokozattal tudtam felkapaszkodni.
Most ez olyan dolog, hogy ha akad is vele gond a legtöbbet könnyen meg is lehet oldani, persze ha van minimális érzék hozzá. De amúgy az összes régebbi autónak, teherautónak ez volt az előnye, hogy a legtöbb javítást könnyedén el lehetett végezni rajta, nem voltak túlbonyolított szerkezetek.
Kraz-hoz meg nem kell hasonlítani, azért egészen más célra készültek, pontosabban más körülményekre és más háttérre.
Amúgy ha venni akarsz... mit akarsz venni, mennyiből. Az összes régi gép igényli a törődést, de ennyi erővel ott a Kraz, mondjuk egy 255B, maximum annyi gond lesz, hogy itt valóban létezik a 100-at százon mondás a gyakorlatban is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!