Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondoltok arról hogy ESP...

Mit gondoltok arról hogy ESP és hasonló kütyük kötelezőek az új autókba?

Figyelt kérdés
Szerintem jó dolog, de nem kéne kötelezővé tenni, viszont ha már kötelező, akkor a sebességhatárokat miért nem emeli fel egy kicsit? A katalizátort aláírom, mert tényleg csökkenteni kell az ökológiai lábnyomunkat, na de a többi hasonló kötelező cucc mennyibe kerül egy "olcsó" új autóba? Például egy új Swift mennyibe kerülne a 2,7 millió helyett ha nem lenne benne 7 légzsák, szervo, eps, abs, meg ki tudja még mi. Fél millióba biztos belekerülnek ezek.
2016. jan. 28. 10:37
1 2 3
 21/28 A kérdező kommentje:
Csak olvastam az esp-ről, és úgy emlékszem hogy olyat is írtak hogy gyorsítani is tud, nade akkor rosszul emlékeztem, elnézést.
2016. jan. 28. 17:11
 22/28 anonim ***** válasza:

#4. Válaszoló:

[link]

vagy

[link]


Tévedtem a 96-al egy 10 évet, de lényeg hogy kötelező.


#6. Nem érted mit akartam mondani. Nyilván a tükörsima gumi életveszélyes ezt én i aláírom. Sőt még az ABS is jó találmány, egyen minden autóban.

Az ESP-t viszont fölöslegesnek találom. Ha egy autó kellően nagy sebességgel csúszik meg és még az útfelület sem megfelelő akkor fölösleges az ESP.. A fizika az fizika.


Ha pedig kisebb sebességnél csúszol meg és kicsit is gyakorlott vezető vagy, vissza lehet hozni a gépet. Én személy szerint még nem hallottam olyanról, hogy valait az ESP mentett volna meg a balesettől.

2016. jan. 28. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:
Ja és kérdező.. Az ESP nem tud gyorsítani.
2016. jan. 28. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Azt mondja meg nekem valaki hogy orrmotoros autóban mi értelme az esp-nek? Mondjuk egy 200 lóerős farmotoros autóban nyilván van értelme, annak a fara egy kisebb gázadásra is simán kitörhet (főleg ha sávot vált és úgy ad gázt), de mondjuk egy 75 lovas Loganban mi értelme az esp-nek? Volt itt egy válaszoló, akinek az autója kitört egy manővernél. Ott szerintetek segített volna a menetstabilizátor, vagy legalább is jelentősen növelte volna az esélyt a baleset elkerülésére?
2016. jan. 28. 21:03
 25/28 anonim ***** válasza:

ertem en hogy nem nagyon vezettetek meg ESPs autot, es a fizika sem nagyon megy...


" Ha egy autó kellően nagy sebességgel csúszik meg és még az útfelület sem megfelelő akkor fölösleges az ESP.. A fizika az fizika. "


Valoban, te viszont az egy szem fekpedaloddal a budos eletben nem fogod tudni ugy megfekezni az autot, ahogy azt az ESP akar kerekenkent teszi. Amit te csinalni tudsz, az a fizikai hataroktol baromi messze van, az ESP sokkal kozelebb visz hozza.


" kicsit is gyakorlott vezető vagy, vissza lehet hozni a gépet."


Persze, vissza lehet hozni, ha akkor abban a pillanatban jol reagalsz, ha olyanok az utviszonyok, ha megfelelo a gyakorlatod es ezer mas tenyezo, aminek stimmelnie kell. Az ESP viszont jocskan kiterjeszti ezeket a hatarokat, es azoknak is ad egy eselyt, akik veszhelyzetben kikerekedett szemekkkel, elfeheredett ujjakkal szoritjak a kormanyt es tapossak a feket. Es hidd el, ezekbol sokkal tobb van, mint rallyvilagbajnokokbol.


"még nem hallottam olyanról, hogy valait az ESP mentett volna meg a balesettől."


Nap mint nap ezerszamra tortennek ilyenek, csak a legtobb emberben egyszeruen nem tudatosul hogy baleset lett volna, mert villogott egy kicsit a visszajelzo, kicsit furan mozgott az auto es kesz.


En sok olyan esetet tudok ahol az ESP segitett volna ha lett volna.

2016. jan. 29. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:

"Azt mondja meg nekem valaki hogy orrmotoros autóban mi értelme az esp-nek?"


Ugyanannyi mint egy farmotoros autoban, sot. Hatarhelyzetben az elsokerekhajtasu autot talan meg nehezebb visszaterelni az ivre mint a hatsokerekhajtasut, mert pont olyan reakciokat kovetel, ami az ember osztonos reakciojaval ellentetes.


Raadasul ez nem loerokerdes, otvennel is be lehet menni egy olyan kanyarba amit normal esetben csak negyvennel tudnal bevenni.


Hirtelen kikerulo manovert is csinalni kell, fuggetlenul attol hogy hol hajt az auto, vagy kanyarban padlofekezest. Egy csomo olyan szituacio van, amikor a jarmu nagyon konnyen instabil allapotba kerulhet, es az ESP jelentosen segithet a stabilizalasban, palyan maradasban.

2016. jan. 29. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:

#25.. Túl okos vagy...

Valószínűleg még nálam is okosabb vagy fizikából. Hagylak is. Szaladj ki a feketejégre aztán imádkozz az esp-dhez hogy megfogja a szerkezetet. Nem fogja :)

Vezettem már esp-s autót és csúsztam is meg vele elég rendesen. Nem az esp segített visszahúzni.

2016. jan. 30. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:
megállítani tükörjégen az ESP sem fog, a fizika törvényeit nem tudja átírni, de kormányozni fogod tudni az autót, mert ha túrja az elejét a kocsi, ráfékez az ívbelső hátsó kerékre, ezzel egy olyan "csavaró" erőt fejt ki, ami segít befordítani a csúszó első tengelyt, ugyanezt megcsinálja akkor is ha túlkormányzott az autó, az ív külső első kereket megfékezi, így az autó visszahúzza a farát, és arra mész amerre akarsz, nem pedig arra amerre a lendület vinne...
2016. febr. 2. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!