Mit gondoltok arról hogy ESP és hasonló kütyük kötelezőek az új autókba?
#4. Válaszoló:
vagy
Tévedtem a 96-al egy 10 évet, de lényeg hogy kötelező.
#6. Nem érted mit akartam mondani. Nyilván a tükörsima gumi életveszélyes ezt én i aláírom. Sőt még az ABS is jó találmány, egyen minden autóban.
Az ESP-t viszont fölöslegesnek találom. Ha egy autó kellően nagy sebességgel csúszik meg és még az útfelület sem megfelelő akkor fölösleges az ESP.. A fizika az fizika.
Ha pedig kisebb sebességnél csúszol meg és kicsit is gyakorlott vezető vagy, vissza lehet hozni a gépet. Én személy szerint még nem hallottam olyanról, hogy valait az ESP mentett volna meg a balesettől.
ertem en hogy nem nagyon vezettetek meg ESPs autot, es a fizika sem nagyon megy...
" Ha egy autó kellően nagy sebességgel csúszik meg és még az útfelület sem megfelelő akkor fölösleges az ESP.. A fizika az fizika. "
Valoban, te viszont az egy szem fekpedaloddal a budos eletben nem fogod tudni ugy megfekezni az autot, ahogy azt az ESP akar kerekenkent teszi. Amit te csinalni tudsz, az a fizikai hataroktol baromi messze van, az ESP sokkal kozelebb visz hozza.
" kicsit is gyakorlott vezető vagy, vissza lehet hozni a gépet."
Persze, vissza lehet hozni, ha akkor abban a pillanatban jol reagalsz, ha olyanok az utviszonyok, ha megfelelo a gyakorlatod es ezer mas tenyezo, aminek stimmelnie kell. Az ESP viszont jocskan kiterjeszti ezeket a hatarokat, es azoknak is ad egy eselyt, akik veszhelyzetben kikerekedett szemekkkel, elfeheredett ujjakkal szoritjak a kormanyt es tapossak a feket. Es hidd el, ezekbol sokkal tobb van, mint rallyvilagbajnokokbol.
"még nem hallottam olyanról, hogy valait az ESP mentett volna meg a balesettől."
Nap mint nap ezerszamra tortennek ilyenek, csak a legtobb emberben egyszeruen nem tudatosul hogy baleset lett volna, mert villogott egy kicsit a visszajelzo, kicsit furan mozgott az auto es kesz.
En sok olyan esetet tudok ahol az ESP segitett volna ha lett volna.
"Azt mondja meg nekem valaki hogy orrmotoros autóban mi értelme az esp-nek?"
Ugyanannyi mint egy farmotoros autoban, sot. Hatarhelyzetben az elsokerekhajtasu autot talan meg nehezebb visszaterelni az ivre mint a hatsokerekhajtasut, mert pont olyan reakciokat kovetel, ami az ember osztonos reakciojaval ellentetes.
Raadasul ez nem loerokerdes, otvennel is be lehet menni egy olyan kanyarba amit normal esetben csak negyvennel tudnal bevenni.
Hirtelen kikerulo manovert is csinalni kell, fuggetlenul attol hogy hol hajt az auto, vagy kanyarban padlofekezest. Egy csomo olyan szituacio van, amikor a jarmu nagyon konnyen instabil allapotba kerulhet, es az ESP jelentosen segithet a stabilizalasban, palyan maradasban.
#25.. Túl okos vagy...
Valószínűleg még nálam is okosabb vagy fizikából. Hagylak is. Szaladj ki a feketejégre aztán imádkozz az esp-dhez hogy megfogja a szerkezetet. Nem fogja :)
Vezettem már esp-s autót és csúsztam is meg vele elég rendesen. Nem az esp segített visszahúzni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!