Melyik Opel astra h motor a legjobb?
Nekem személy szerint egy Z17DTH-m van. Ez a 101 lóerős 1.7-es. Ha nem menőzni kell, nem akarsz másokat letolni az útról, normál közlekedésre ez is elég. Ez a 240Nm nyomaték is szépen meg tudja lódítani a bódét ha arról van szó.
Benzinesből az 1.6-ost venném, abból is a 2007-től gyártott változó szelepvezérléses Z16XER-t. (Késői szériákban A16XER.) Még szóba jöhet az 1.8-as is mind a 125 mind a 140 lóerős változatban. Utóbbiakkal sincs sok gond, de jóval ritkábbak, mint az 1.6-os.
A régebbi 105 lóerős 1.6-os és az ős 1.4-est én elfelejteném.
Ha valami egzotikumra vágysz, ott vannak a turbó benzines motorok is. Van 1.6T és 2.0T. Utóbbit csak igazi "perverzeknek" ajánlom. :)
Nem olyan régen egy másik oldalon írtam egy összefoglalót a H Astra dízelmotorjairól.Bemásolom ide:
"1.3-1.7-1.9?
Erre nem lehet egyértelműen válaszolni. Egyik sem hírhedten rosszabb a többinél és egyik sem kimagaslóan jobb, mint a másik kettő.
1.3CDTI
Fiat-GM közös feljesztésű motor. Amennyire tudom 1.3-asból egyetlen változat volt Z13DTH motorkóddal.
Véleményem szerint ez a 90 lóerős motor, kevés az 1,3 tonnás kasznihoz. (Most biztos lesz aki ezzel vitatkozni fog, volt is ilyen a múltban lehet nem ezen a fórumon.) Ez az 1.4 benzines teljesítménye. Kicsit szépít rajta a 200Nm-es nyomaték, de ez sem olyan bődületes érték, hogy feltépje az aszfaltot. Láncos vezérléső motor, ez szokott idővel csörögni, de cserével orvosolható. Jellemző típushibájáról nem tudok.
1.7CDTI
Isuzu eredetű motor. Több változata is volt.
Z17DTL. Talán ez a legritkább. Ez még a G Astrából örökölt H Astrában leggyengébb 1.7-es. A legelső szériás 2004-es 1.7-es H Astrákban volt fellelhető. Szerény 80 lóerőt tud, csúcsnyomatéka alig nagyobb a benzinesekénél, 170Nm-t tud. Ebben még fix turbó volt, nem változó geometriás. Személy szerint nem vezettem ilyet, de az ha az 1.3-as kimondottan gyengének tűnt, erről is van elképzelésem.
A következő 1.7-es a Z17DTH volt. Talán ebből van a legtöbb. Akár csak a DTL, még ez is récsecskeszűrő nélküli motor. Annak egyébként továbbfejlesztett változata. Már változó geometriás a turbó. Az üzemanyagrendszer, illetve a motorvezérlő elektronika is Bosch rendszerű (mint a DTL). Javítása olcsóbb, mint a későbbi Denso rendszeré. Valamint még egy dolog miatt szokták szeretni a Bosch-t: chiptuningnál egyszerűbb a módosítás.
Ez a motor már 101 lóerőt és 240Nm teljesít. Ezzel sem fogsz letolni senkit az útról, nem arra való hogy játsszuk a Janit, de egy nagyobb gázadásra elég szépen meglódul. Véleményem szerint a normál utcai közlekedés igényeit abszolút kielégíti. A hasonló tömegű átlagautó kategóriatársak dinamizmusát abszolút hozza. Más váltót is kapott a DTH, mint a korábbi DTL. 5-ös váltóból hosszabb áttételű van benne, valamint opcionálisan már 6 fokozatú váltóval is rendelhető volt. (Most ezzel is mindjárt lesz aki vitába száll majd...)
Jellemző hibák: gázpedál vezetékének kontekthibája - egy forrasztással javítható, a főtenegely helyzetérzékelő jeladó 200.000km-enként feladja a harcot, a generátorban a diódahíd hosszabb-rövidebb idő után cserére szorul. Néhány esetben a turbó és az intercooler közötti műanyag cső anyaga elfárad, kihasad.
Ez után a 2007-es faceliftet követően jelentek meg a Denso rendszerű 1.7-esek. Először a Z17DTJ (A17DTJ), mely 110 lóerő és 260Nm leadására volt képes. A blokk ugyan az mint korábban, de az üzemanyagrendszer, elektronika és egyéb körítések más. Ránézésre a motortér nem is hasonlít a DTH-ra. Más az elrendezés.
Végül volt a szintén Denso rendszerá Z17DTR (A17DTR), a H Astrába szerelt legfiatalabb 1.7-es. A kezdeti szériás J Astrák is örökölték ezt a motort A17DTR kóddal az A17DTJ-vel egyetemben egészen 2012-ig. Ennek a legtekintélyesebbek az adatai. 125 lóerőt és 280Nm-t ad le.
1.9CDTI
Szintén Fiat-GM motor. Többféle változata volt ennek is. Z19DTL, 100 lóerős, 260Nm-es, 8 szelepes motor, viszonylag ritka. Z19DT, 120 lóerő, 280Nm, 8 szelep. (Rövid ideig volt gyártásban ugyan ebből 16 szelepes változat, ami szintén 120 lóerős szintén 280Nm-rel, de megmondom őszintén én ezzel a motorral még nem találkoztam és nem is ismerek olyat, akinek ilyen lenne. Z19DTJ) A legerősebb 1.9-es a Z19DTH kódra hallgató 16 szelepes 150 lóerős, 320Nm-es motor. Kétségtelen, hogy a gyári dízel motorok közül ez röpíti legfürgébben a H Astra kaszniját. A blokk ezeknél is mind ugyan az. A hengerfejben illetve a körítésekben különböznek. Mindegyik 1.9-es Bosch rendszerű.
Hibák: Szívósor. A gyárilag műanyagból készült alkatrészek viszonylag hamar elfáradnak. A komplett szívósor csere nem olcsó mulatság. A generátor alul-méretezett. Állítólag már 60.000km-enként letérdel. A termosztát szereti időnként megadni magát, de ez igaz a többire is. Valamint a 320Nm, ha valaki szereti taposni neki, előbb-utóbb betesz az M32-es hat fokozatú váltónak.
Összességében elmondható, hogy sokféle dízelmotorral szerelték a H Astrát. Van köztük fürgébb is, lomhább is. A fogyasztásuk ezeknek a dízeleknek mind nagyon jó. Kisebb-nagyobb jellemző hibák idővel előjöhetnek, de egyik sem borzasztóan nagy hiba és a javításuk ezeknek a hibáknak sem emészt fel horrorisztikus összeget.
Ha számít a személyes szubjektív véleményem, mikor dízel H Astrát kerestem, kizárólag az 1.7-esek között nézelődtem. De hangsúlyozom, hogy a másik kettőre se panaszkodnak gyakrabban a márkatársak, fórumtársak."
Kedves Fórumozók,
Melyik motor a jobb (megbízhatóbb, kevesebb hibát produkáló, kevesebb fenntartási költséggel megúszható) az alábbi két Opel Astra H 1,6 benzines erőforrások közül?
1. A16XER (2011-től úgy tudom és Euro V-ös)
2. Z16XER (2007-2011. között és Euro 4-es)
Köszönöm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!