Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós Corsa váltóola...

Automata váltós Corsa váltóolajcseréjét hogyan tudnám elvégezni?

Figyelt kérdés
Van egy 2001-es Opel Corsa C 1.2-es autóm(automata). Nem tudom, volt -e váltóolaj csere az előző tulajnál, így gondoltam már ideje lenne! Viszont, nem találtam kézzelfogható információt. Valaki tudna esetleg segíteni(hidegen, vagy melegen kell cserélni, hol tudom leengedni, van -e lehetőség ellenőrzésre)?

2016. jan. 15. 10:58
 1/10 anonim ***** válasza:
87%
Vidd el márkaszervizbe, vagy Opelekhez jól értő függetlenhez, mert azért nem mindegy hogyan van elvégezve a munka és pláne hogy pontosan milyen olajat kell alkalmazni. Olyan sűrűn úgysem kell olajat cserélni a váltóban, most kifizeted aztán erre évekig nem lesz gondod.
2016. jan. 15. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Autószerelő végezné, de szeretném én is tudni a menetét, mire kell odafigyelni stb. De köszönöm, megfontolom!
2016. jan. 15. 11:24
 3/10 anonim ***** válasza:

Azért ne olyan hevesen. Most konkrétan nem tudom hogy pontosan milyen automata váltó van alatta, de vannak olyanok, amiket nyomás alatt kell tölteni, majd úgy kell hermetikusan lezárni a rendszert, hogy nyomás alatt is maradjon. Az ilyeneket külön mutatvány megcsinálni, speciális szerszámokra van szükség.


Bár nem opel, de az egyik barátomnál csináltak automata váltóban olajcserét. Egy ismerőse haveri alapon "csak" 40.000-et kért érte. Amúgy valahol ilyen 50.000-100.000 ft-os költségekkel is riogatták.

2016. jan. 15. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

A C corsát nem szerelték automata váltóval. Neked egy félautomata, robotizált váltód van. Ez úgy néz ki, hogy egy hagyományos kézi váltóra szervó motorokat építenek és azok mozgatják a kapcsolóvillákat és a kinyomócsapágyat.

Mivel a szerkezet elektromos ezért nem igényel karbantartást. A váltómű belsejében lévő olajat ugyanazzal a hagyományos módszerrel kell cserélni mint a kéziváltókét. Van egy leeresztő és egy feltöltő csavar. Addig kell tölteni olajjal a váltóházat míg túlcsordul a feltöltő nyílásnál. Kb 2.5L olaj megy bele (plusz minusz 0.5 L).

2016. jan. 15. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Már csak annyi érdekelne, hogy üzemi hőmérsékleten cseréljem és kell -e hozzá olajszűrő vagy bármi más? Automata váltóolaj kell bele, vagy sima kézi? Mert ilyet ajánlottak a Bárdi-nál : [link]
2016. jan. 15. 12:18
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez az olaj amit linkeltel nem jo bele. Ez atf olaj amit a hagyomanyos bolygomuves automatavaltok hasznalnak. Neked manualis valtoba valo olaj kell. Inkabb opel szervizbol rendeld meg a gyari olajat mert ok imerik ezt a valtot.

Nem kell uzemmelegnek lennie a cserehez.

A kuplungot mozgato hidraulika rendszert viszont nehogy megbontsd! Abban sima hidraulika olaj van es kizarolag a gyari tech2-es szamitogeppel lehet leszivattyuzni es feltolteni. Ha elvesziti az alapbeallitast a valto nem fog mukodni.

Csak a fogaskerekhazban levo olajat csereld le es akkor nem lesz baj.

2016. jan. 15. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Nem találtam kézzelfogható információt...ez baj. A legbiztosabb kiindulási pont, ha márkatárstól, vagy a netről szerzel egy pontosan ehhez a kocsihoz tartozó gépkönyvet...

akár német nyelvűt is..

Ugyanis a kezelési könyv minden autónál pontosan leírja a vátó típusát, működési módját, karbantartásigényét, belevaló olajat...vagy azt is, ha élettartamos(mert van olyan is)..


én rákrerestem erre a típusra a gúglin, rengeteg találat volt az automata váltójára is...csak nem mindeegy milyen vezérszót használsz.


Ha van az automata váltónak nívópálcája, akkor nagy valószínűséggel hidraulikus váltó, annak nagyjából megállapítható az olaj minősége...

Ha robotizált váltója van, akkor azt meg észrevenni, mert pont úgy kapcsol, mintha kéziváltós lenne...


Tehát pontosabb leírás nem ártana..


szóval gépkönyv, vagy menet közben érzed-e a váltást?...A hidraulikus esetében sima, észrevétlen a váltás, csak a hangja lesz mélyebb, vagy a fordulat esik...


egyébként gúgli.



szerintem.

2016. jan. 16. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Pizsisnek köszönöm! Utolsó pedig : láttad a gépkönyvet? Megvan és nem találtam konkrét adatokat benne. Nem tudok németül, a neten pedig megint csak nem volt szerencsém. Rákerestél és te se találtál semmit ahogy látom. "Ha van az automata váltónak nívópálcája", "Ha robotizált váltója van" akkor miről beszélünk? Azért tettem fel a kérdést, mert nem értek hozzá és KONKRÉTAN erre a típusra nem adott pontos információt a gúgli. Az előző válaszadó segített tisztázni, hogy robotizált váltóról van szó.Egyébként köszönöm, hogy foglalkoztál a témával! Valszeg márkaszervízzel veszem fel a kapcsolatot.
2016. jan. 16. 12:42
 9/10 anonim ***** válasza:
Keress leírást Aisin AF13-II váltóhoz. Az került a Corsaba. Abban mindennek benne kell lenni.
2016. jan. 16. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 kamionoslaca válasza:

Régi a kérdés, de ha valaki ide tévedne :))

1. a váltójába a kézi váltóhoz hasonló olaj megy

2. a hidraulikus kuplung DOT4-es fékolajjal működik

3. nem kell semmilyen szoftver a hidraulikus kuplung egység fékolaj cseréjéhez, a gyári tech2-es vagy Op-Com-os megoldás megkönnyíti viszont a procedúrát mert végig vezet rajta. Egyébként a légtelenítés a kulcs kérdés egyedül, ugyanúgy megy mint a fékrendszernél, szerviz szoftver nélkül a gyújtást párszor rá kell adni és ki lehet légteleníteni egy légtelenítő szelepen keresztül.

4. a kuplung működtető egység egy elektromos egységből ( 4 csavar fogja ) és egy hidraulikus munkahengerből áll ( 2 csavar fogja ), a hidraulikus kör megbontása nélkül az elektromos egység kiszerelhető és visszaszerelhető szintén szerviz szoftverek nélkül!! Most csináltam meg éppen :))) Mi okozza a meghibásodást? Egyszerű, elkopnak a DC motor szénkeféi, amiket nagyon körülményes kicserélni, de otthoni körülmények között megoldható forrasztópákával és hőlégfúvóval!

Ha éppen most találkozol ezzel a problémával, jól gondold meg hogyan javítod, mert:

Opel Márkaszerviz: új egység + munkadíj: kb 600.000,- nincs értelme ( kb. 4 évig jó )

Opel lehúzós műhelyek: bontott cseredarab + javítás: 250.000,- ( fél - 1,5 évig jó )

Otthon magadnak megcsinálod: rendelsz szénkefét 15.000,-ért és megcsinálod 3-4 óra alatt ( 2-4 évig jó :))) )

2022. dec. 30. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!