Manapság miért okoz olyan nagy problémát autóvásárláskor az eladónak, hogy még az adásvételi előtt elvigyük az autót eredetiség vizsgálatra?
Le kell írni az adásvételibe, hogy sikertelen eredetvizsgálat esetén a szerződés semmis. a pénz visszajár.
ha nem megy, ezzel mehetsz feljelenteni
Jobb is ha te viszed. a családban az elmúlt 15 évben 3 autót eredetvizsgával kaptunk. egy darab papír nulla információval.(ráadásul biztos a kereskedő haverja, úgyhogy...) Most a legutóbbi verdát magunk vittük, ha sikerül szóba elegyedni azzal, aki csinálja sok mindent ki lehet szedni belőle.
#2: nem akarok utólag futni a pénzem után, sem feljelenteni az illetőt, sőt egy esetleges több hónapos rendőri eljárast sem akarok, ezek felesleges körök, amik elkerülhetőek ha még időben megvan az eredetiségvizsga.
Szóval nem értem ez miért olyan nehéz az eladónak.
Az eredetiségvizsgálat szép példája az ügyeskedésnek. Eredetileg úgy találták ki, hogy az adásvétel során a vevő és az eladó megegyezésének tárgya, ki és hogyan végzi el. Elméletileg lehetne olyat is, hogy az eladó előre elvégzi és így árulja az autót, lehetne olyat, hogy közösen végzik el és fizetik ki - de ebből az utolsó változat valósult meg: a vevő vásárlás után elvégezteti és ki is fizeti. Aztán ha valami nem stimmel, futhat a pénze után.
Persze az eladó sem hülye. Egyrészt el lehet adni azt az autót úgy is, hogy nincs határozata, másrészt ha lejár az érvényessége, kitörölheti vele azt, amit csak akar. Onnantól az csak egy darab papír, ami az égvilágon semmit sem ér, de jó sokba került. Hiába végzed el az eredetiségvizsgálatot, ha a határozat lejártáig nem találtál vevőt, kidobtad a pénzt az ablakon.
Ezért tolja az eredetiségvizsgálatot az eladó a vevőre. Nem akar feleslegesen pénzt költeni - ezért gond az is, hogy eladás előtt közösen vigyék el. Mindenki maximálisan biztosra akar menni és sokan attól félnek, hogy eltolják az autót a vizsgálatra, ott "valami kiderül" és a vevőnek már nem is kell annyira az autó, az eladónak meg a nyakán marad a határozat, amivel nem sokat ér. Az a tuti, ha elviszik az autót, onnantól küzdjön a vevő, de nekik már le van tudva minden bajuk az autóval.
Jó kérdés.
Én csak úgy veszek autót, hogy jön velem az eladó, elviszem egy állomásra, ott átvizsgálják, megállapítanak azt amit, én kifizetem, aztán megveszem az autót...nincs vita, és közben kiderülhet más is, például rossz a váltó, stb..
az utólagos reklamációnál mindig gubanc van..
Egyszer úgy jártam, hogy egy nagyon vágyott autót vettem az eladó által készített friss műszakival,eredetvizsgával...fizet, átír, örül.
aztán két év múlva eladtam, a vevő vitte műszakira, eredetre..nos szóltak, hogy a kocsi lopott..azóta nem hagyom, hogy más vigye, ráadásul akárhová. Nagy tanulság volt.
Az a szokás alakult ki itthon, hogy az eredetvizsgát a vevővel fizettetik ki.
Ha megegyeztetek mindenben és felajánlod, hogy vigyétek el együtt a kocsit eredet vizsgára és azt te KI IS FIZETED akkor nem hiszem, hogy bárki ne menne bele.
Biztos én nőttem fel valami mesevilágban, de az utolsó autómat is úgy vettem, hogy eladónak mondtam, legyen jövőhétre eredet vizsga megcsinálta rendeztük minden happy volt.
Ő érdeke is volt, hogy eladja részemről sem volt gond a vétel, semmi gubanc nem volt.
Szerintem akinek gondot okoz az eredet vizsga az valamit rejteget, ez meg nagyon xar indok, hogy rajta marad az autó 2 hónapig.
Jó ha ilyen 100-200 ezres lomokról beszélünk megértem, de egy komolyabb autónál az eredet vizsga díja nem tétel.
Amúgy meg tudomásom szerint ha a "haver" megcsinálja az eredet vizsgát és később kiderül, hogy gubanc van a verdával az a hely aki tanúsította, hogy a kocsival nincs gáz, az bizony felelőséggel tartozik vagyis perelhető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!