Tompított, távolsági?
Ha külön optikai egységben van a tompított és a távolsági fény (ezt onnan lehet a legkönnyebben észrevenni, hogy oldalanként 2-2, egy izzószálas izzó kell hozzájuk), akkor a távolsági fény felkapcsolásakor a tompított is égve marad. Ha egy optikai egységben vannak (ekkor egy fényszóróba csak egyetlen izzó kell, de az kétszálas), akkor távolságira váltáskor a tompított kialszik.
Ennek mindig így kell lennie, a hőmérséklettől nem függhet, hogy hogyan működnek az izzók. A kétizzószálas izzóknál a fénykürt bekötése olyan, hogy ha bekapcsolod, a tompított is égve marad. Üzemszerűen viszont nem használható így a lámpa, sem a tükör, sem az üveg, sem a csatlakozó nem viseli el hosszú távon a keletkező hőt.
Ha neked össze-vissza működik a távolsági és a tompított fényszóró, akkor valahol érintkezési hiba lehet. Elég nagy áramfelvételű fogyasztókról van szó, gyakori, hogy valami megég vagy megolvad itt-ott. Ezt gyorsítja, ha relé nélkül, közvetlenül kapcsolódnak a fényszórók (ekkor a kormánykapcsoló ég be) vagy az okos tulaj az előírtnál nagyobb teljesítményű izzóval váltja ki a tükör és az üveg tisztítását (vagy cseréjét), illetve a fényszórógeometria beállítását.
Semmi köze a hideg időhöz. Az a normális, ha fényváltáskor az egyik bekapcsol, másik kialszik. (akár melyik irányba váltod)
A fénykürt esete más, ott nem átkapcsolsz egy másik áramkörre, hanem csak a tompított mellé, felvillantod (egy pillanatkapcsolóval)az országútit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!