Szerintetek kivitelezhető egy ilyen terv?
De most jah... Ennek mi értelme?
Szinkronizálni a fordulatát a motoroknak?
A dízel lehet leadná a max teljesítményt, sőt maximum fordulaton pörögne amikor a benzin még a max teljesítmény 3/4-ét sem érte el.
Nagy vonalakban.
#5
Szinkronizálni a nyomatékhoz képest.
Szinkronizálni? Fordulatszámot? De ha már áttétel van, akkor gondolom váltóra gondoltál.
A benzin és a diesel motor eléggé eltérő jelleggörbék mentén adja le a teljesítményét, ha valamilyen tengelykapcsolóval akarnád őket összekötni, akkor gyönyörűen szétkoptatnák a tengelykapcsolót. Vagy ha elég lenne a nyomaték átviteléhez, akkor valószínűleg a nyomatékosabb diesel forgatná a benzinmotort.
Bonyolultabb módon meg lehetne oldani, hogy mindkettő részt vegyen a hajtásban, de ahhoz valamilyen bolygóműves szerkezet kellene.
Külön tengelyt hajtva pedig komplikált érzékelőkkel és szabályzórendszerrel kellene gondoskodni arról, hogy egyforma nyomaték jusson a tengelyekre. (Mert különben nagyon gyors elhasználódás vagy baleset lesz a vége.)
De tulajdonképpen ezzel mi lenne a cél?
Léteznek olyan járművek, amiben kettő motor van, de ott jellemzően két egyforma motorról van szó - hiszen itt kettő üzemanyagtartályra és kettő üzemanyagrendszerre is szükség lenne.
Hasonlóan van ez a hibrideknél, de ott azért vállaljuk be a kettőzést, mert két alapelveiben eltérő rendszerről van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!