Ha etanolt teszek a benzines automba mik lesznek a következményei?
kis mértékben nő a fogyasztás(ha 10el mászkálsz akk 11kbre)..
télen hideg indítás nehezebb...
50-50%ig ellehet menni
Írd be a Googleba, hogy E85, rengeteg találat lesz.
Találsz rajta benzinkút listát is. Én 50% os arányban használom amióta van, semmi problémám. Még húzósabb is lett a kocsi, mert az E85-nek magasabb az oktánszáma.
1. Az alkohol és a benzin jelentősen eltérő levegőmennyiséget igényel az optimális égéshez.
2. Ha üzemanyagban szegény a benzinmotor által beszívott (tüzelőanyag-levegő) keverék, akkor az üzemanyag égéstér-hűtő mellékfunkciója nem érvényesül, jelentősen magasabb hőterhelést eredményezve.
3. Az alkohol energiatartalma alacsonyabb, ellenben a kompressziótűrése jóval magasabb.
Tehát:
Ha van lambdaszonda és ennek adatait a motorvezérlő használja, jobb a helyzet, mivel a kipufogógáz oxigéntartalma (ami az égéshez fel nem használt többletlevegőből származik) alapján szükség szerint növeli a befecskendezendő üzemanyag mennyiségét. Alkoholnál ez durván 30-40% közé esik, tehát jelentősen több kell, következésképp lambda nélküli, régebbi gépek esetében probléma lehet a dolog; ez magyarázza az esetlegesen nehezebb hidegindítást is (télen), amit egyes etanol-üzemhez való elektronikai kiegészítők kiküszöbölnek. Az idő majd megmondja, mennyire számít normál használat esetén a szegény keverékű üzem károsnak.
A korom sem biztos, hogy véletlenül ill. a tisztító hatás miatt ég ki az át nem alakított motorokból, ill. kipufogórendszeréből, hanem a megnövekedett üzemi hőterhelés (amit a vízhűtés elleplezhet, de pl egy kipufogógáz-hőmérő plusz műszer elárulhat), és az elégett gázokat kísérő oxigén okán.
A magasabb kompressziótűrés a motor átalakítása nélkül leginkább feltöltővel szerelt motorokkal érvényesíthető, de csak a megfelelő mennyiségű etanol adagolás mellett növelhető a teljesítmény.
Az etanol tisztító hatásáról és egyebeiről (pozitívumok) tett nyilatkozatokat mindaddig fenntartással kell kezelni, míg a forgalmazó nem vállal jogi és anyagi felelősséget a használatából ill. általa okozott, benzinnel elő sem forduló károkért.
Az alkohol (etanol) szállítása és tárolása bizonyos feltételeket megkövetel ahhoz, hogy a minősége megfelelő legyen ill. maradjon. Kérdés, hogy a szolgáltatók ezt mennyire tartják be, most hadd ne fordítsam le és gépeljem ide a tartálykocsi, a töltőállomás, adalékolás, stb. előírásait. Ez azért is lényeges, mivel a vízzel elég jó kapcsolatot képes kialakítani.. Ital esetén ez nem, üzemanyagnál viszont annál nagyobb gond.
...
Röviden: én tisztító célzattal egyszer-egyszer hozzá fogok tankolni a benzinkályhám esetében (lásd egy flakon injektor/egyéb tisztító ára vs 1 liter e85), de használni nem, mivel nagyobb kompresszió, és jelentősen növelt befecskendezési mennyiség kellene a kihasználásához, emellett könnyen lehet, hogy a benzin valamelyes kenőhatását is pótolni kéne adalékkal, különösen, ha azt, mint a benzinek és gázolajok esetén netán szintén kispórolják a töltőállomás 'megtankolásakor' hozzáadni (azaz mitől lesz pl. vpower v. sprint vagy hasonló a normál üzemanyagból).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!