Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi időre vagy távolságra...

Mennyi időre vagy távolságra van szüksége az autónak hogy normálisan bemelegedjen?

Figyelt kérdés
Annyira hogy lehessen nagyobb gázt adni, 4-5 ezer fölé pörgetni? Persze tudom nincs erre szükség mert csak zabálna, de ha esetleg nagyobb előzésre lenne szükség.
2015. dec. 21. 00:15
 1/8 anonim ***** válasza:

Az, hogy mennyi idő és távolság, azt nehéz megmondani: a motor hőtermelése függ a terheléstől, a külső levegő hőmérsékletétől, a kocsi sebességétől (amivel a levegő át tud jutni a hűtőn), attól hogy használod-e a fűtést és ilyen dolgoktól.


Van hőfokmérő a műszerfalon?


Ha igen, akkor amíg nem kezd el felemelkedni a mutató, addig szépen és óvatosan. Ha elkezdett bemelegedni, ahogy kúszik felfelé a mutató úgy lehet egyre jobban terhelni.


Bár ha lenne gondolom nem lenne kérdés... Nekem dieselem van, 5 km után (sima kétszámjegyű főút, 80-100 km/h-s tempó) már fel szokott emelkedni a mutató a helyéről.

Amit célszerű még: a motor beindítása után 10-15 másodpercet várni, hagyni had jusson el az olaj mindenhova kellő nyomáson.

2015. dec. 21. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Van hőmérő. :) Általában megvárom amíg a fordulatszám gyújtás után magától leesik normálra. Akkor indulok. De most hidegben mehetek 10 km-t alig indul meg a 80-as felé. Nyáron 1-2 km után már ott volt. Azért kérdem hátha a motor működése elég ahhoz hogy ideálisan felmelegedjen vagy mutatnia kell hogy elérte azt a bizonyos hőmérsékletet.
2015. dec. 21. 00:34
 3/8 anonim ***** válasza:

Akkor mégiscsak szükséges, illetve igen célszerű. A fékezés még többet árt a fogyasztásnak, mégis csináljuk, mert kell vagy valamiért nekünk úgy a jobb ;)

A 10 km-es bemelegedés egészen hihető télen. Ez ilyen. Addig sokat is eszik az autó magához képest. Az, hogy mikor mennyire tudod pörgetni, kipróbálható, nekem ugyan motorom van (az autónkat nem vezetem), de ebből a szempontból szerintem mindegy, finoman megpróbálhatod pörgetni s érezhető, hogy szereti-e. Télen nem szoktam motorozni, de már hidegebb késő őszi napokon is percekig kell szivatózni a hideg motor miatt (nekem még ilyen régi motorom van :)) s addig persze nem pörgetem, neki se lenne jó, de nem is érne sokat.

Ki kell tapasztalni, mint sok mindent.

Van, aki járatja a motort, annyira zavarja, hogy eleinte lassabb. Egyeseknek pedig elektromos motormelegítőjük van, főleg, ha a hobbijuk a messze gyári fogyasztás alatti fogyasztás. Ezt csak érdekességképpen :)

2015. dec. 21. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Kétféle hőmérsékletről beszél a többség. A vízhőmérséklet, és az olaj hőmérséklet. Az olaj később lesz üzemin mint a víz. Sokak állításával szemben én azt mondom hogy a vízhőmérsékletet kell jobban figyelni. Ha az már üzemin van akkor kb el is lehet neki kezdeni tolni. Bár én még várni szoktam pár km-t. Ennek a magyarázata hogy ha a víz már üzemin van akkor az a melegvíz már eljutott a blokkban minden fontos helyre, és a blokkod mindenhól kb ugyanolyan meleg. Így elkerülted a legfőbb gondot, mégpedig hogy egy esetleges gyors bemelegítésnél a blokkod ne homogénen melegedjen, így a hőtágulás különbségtől megrepedjen.

Az hogy az olaj később lesz üzemin nem olyan nagy gond. Mikor a víz üzemi hőfokon van akkor az olaj sem hideg már, és van bőven elegendő kenése.

2015. dec. 21. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Nem kifejezhető se időben, se kilométerben, mert több dologtól is függ. Ha már a vízhőfok fent van a normál tartományban, akkor egy-egy előzés erejéig nyugodtan kiforgathatod a motort, jóllehet az olaj még nem biztos hogy van olyan meleg mint a víz, de egyébként nincs éles határ az olaj hőmérsékletében ami választóvonalat jelentene, hogy mikor jó a kenőképessége és mikor nem. Kicsit túl van lihegve ez a "hidegen ne hajtsuk" téma.
2015. dec. 21. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Erősen autófüggő a dolog.

Nekem dízelem van, ami állítólag lassan melegszik. A mostani 0 fok körüli hőmérsékletnél 6-7km kell neki, hogy elérje a hűtővíz a 90 fokot.

Mivel 5000-ig akarod pörgetni, feltételezem, neked valami benzinesed van. Azok elvileg gyorsabban melegednek.

2015. dec. 21. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Általában megvárom amíg a fordulatszám gyújtás után magától leesik normálra.


Ezt pontosan így kell csinálni:)

2015. dec. 21. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Vezetek egy 1.2-es benzinest, az 3 km alatt felmegy 90 fokra, de az olaj még ilyenkor sem teljesen üzemmeleg, ezért érdemes megvárni az 5-6 km-t ha padlózni akarod.

De éppen ma mentem egy 1.6 TDCI Ford Focussal, 10 km-t mentem mire elérte a 90 fokot, és gondolom az olaj még ekkor sem volt teljesen üzemmeleg, tehát annak kell 13-15 km is.

3.0 TDI Audinál kb ugyanígy, mint a Fordnál, talán az picit hamarabb bemelegszik.

2015. dec. 21. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!