Mennyi időre vagy távolságra van szüksége az autónak hogy normálisan bemelegedjen?
Az, hogy mennyi idő és távolság, azt nehéz megmondani: a motor hőtermelése függ a terheléstől, a külső levegő hőmérsékletétől, a kocsi sebességétől (amivel a levegő át tud jutni a hűtőn), attól hogy használod-e a fűtést és ilyen dolgoktól.
Van hőfokmérő a műszerfalon?
Ha igen, akkor amíg nem kezd el felemelkedni a mutató, addig szépen és óvatosan. Ha elkezdett bemelegedni, ahogy kúszik felfelé a mutató úgy lehet egyre jobban terhelni.
Bár ha lenne gondolom nem lenne kérdés... Nekem dieselem van, 5 km után (sima kétszámjegyű főút, 80-100 km/h-s tempó) már fel szokott emelkedni a mutató a helyéről.
Amit célszerű még: a motor beindítása után 10-15 másodpercet várni, hagyni had jusson el az olaj mindenhova kellő nyomáson.
Akkor mégiscsak szükséges, illetve igen célszerű. A fékezés még többet árt a fogyasztásnak, mégis csináljuk, mert kell vagy valamiért nekünk úgy a jobb ;)
A 10 km-es bemelegedés egészen hihető télen. Ez ilyen. Addig sokat is eszik az autó magához képest. Az, hogy mikor mennyire tudod pörgetni, kipróbálható, nekem ugyan motorom van (az autónkat nem vezetem), de ebből a szempontból szerintem mindegy, finoman megpróbálhatod pörgetni s érezhető, hogy szereti-e. Télen nem szoktam motorozni, de már hidegebb késő őszi napokon is percekig kell szivatózni a hideg motor miatt (nekem még ilyen régi motorom van :)) s addig persze nem pörgetem, neki se lenne jó, de nem is érne sokat.
Ki kell tapasztalni, mint sok mindent.
Van, aki járatja a motort, annyira zavarja, hogy eleinte lassabb. Egyeseknek pedig elektromos motormelegítőjük van, főleg, ha a hobbijuk a messze gyári fogyasztás alatti fogyasztás. Ezt csak érdekességképpen :)
Kétféle hőmérsékletről beszél a többség. A vízhőmérséklet, és az olaj hőmérséklet. Az olaj később lesz üzemin mint a víz. Sokak állításával szemben én azt mondom hogy a vízhőmérsékletet kell jobban figyelni. Ha az már üzemin van akkor kb el is lehet neki kezdeni tolni. Bár én még várni szoktam pár km-t. Ennek a magyarázata hogy ha a víz már üzemin van akkor az a melegvíz már eljutott a blokkban minden fontos helyre, és a blokkod mindenhól kb ugyanolyan meleg. Így elkerülted a legfőbb gondot, mégpedig hogy egy esetleges gyors bemelegítésnél a blokkod ne homogénen melegedjen, így a hőtágulás különbségtől megrepedjen.
Az hogy az olaj később lesz üzemin nem olyan nagy gond. Mikor a víz üzemi hőfokon van akkor az olaj sem hideg már, és van bőven elegendő kenése.
Erősen autófüggő a dolog.
Nekem dízelem van, ami állítólag lassan melegszik. A mostani 0 fok körüli hőmérsékletnél 6-7km kell neki, hogy elérje a hűtővíz a 90 fokot.
Mivel 5000-ig akarod pörgetni, feltételezem, neked valami benzinesed van. Azok elvileg gyorsabban melegednek.
Általában megvárom amíg a fordulatszám gyújtás után magától leesik normálra.
Ezt pontosan így kell csinálni:)
Vezetek egy 1.2-es benzinest, az 3 km alatt felmegy 90 fokra, de az olaj még ilyenkor sem teljesen üzemmeleg, ezért érdemes megvárni az 5-6 km-t ha padlózni akarod.
De éppen ma mentem egy 1.6 TDCI Ford Focussal, 10 km-t mentem mire elérte a 90 fokot, és gondolom az olaj még ekkor sem volt teljesen üzemmeleg, tehát annak kell 13-15 km is.
3.0 TDI Audinál kb ugyanígy, mint a Fordnál, talán az picit hamarabb bemelegszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!