Nem indul a kocsi motorja vezérmű szíj csere után. Mitől lehet?
Te állat... Eforgott a vezérlés. Jelen volt mikor leszedted? Ha leszeded a szíjat miért indítózod.
Összevert a szelep a dugattyúval. Szelepeket mindenképp dobhatod ki.
ha még csak szelepet...
Így van hengerfejet húzhatod le... Ha nincs szíj akkor szerinted a vezérműtengelyt mi forgatja?? Elárulom neked semmi. Ha nem forog a vezérműtengely, a nyitott szelepekre ráüt a dugattyú.
Szóval igen. Hengerfej le, megnézni mi károsodott, aztán kicserélni.
Lassan a medve örömére, lehet hajlott, görbült a hajtókar is vagy csavarodott a főtengely.
Esetleg átütötte a dugót is :D
Ez troll kérdés vagy van ilyen hülye valaki?????
Azt hittem olyan egyszerű mint az ékszíj csere:
https://www.youtube.com/watch?v=y4CwrArHJ0Q
leveszem, felrakom, kész.
Mindegy, akkor mit cseréljek holnap?
Gondolom, előtte megnézted, hol vannak a jelölések a szíj által hajtott tengelyeken. Ja, azt nem mondta Ezermester Miska, hogy olyat is kell. Miután mindent szépen jelre forgattál, minden bizonnyal elővetted a vezérlésrögzítő célszerszámot. Tudom, azt nem, mer' a jutyúbon a norvég csávó anélkül csinálta. A szíj leszerelése előtt-után (a rögzítő konstrukciójától függ) rögzítetted a vezérműtengely(eke)t elfordulás ellen, majd levetted az ilyenkor cserére szoruló vízszivattyút és/vagy feszítőgörgőt is. Értem, szóval nem vetted le, mert a márkafórumon azt mondták, lehúzás az egész, a szíjat se lenne muszáj cserélni, elég csak epokittal benyomni a nagyobb repedéseket. Mindegy, haladjunk.
Felszerelés előtt gyanítom, még véletlenül sem forgattad el a motort, nehogy valami elmenjen. Ja, hogy Géza bá' elmagyarázta, hogy rá kell indítózni szíj nélkül, mert ötvennyócba' az AFIT-nál is úgy csinálták a Warszawán, hogy lássák, el fog-e férni minden. Mondjuk ezt nem kellett volna, mert így lehet, hogy a dugattyú belevasalta a szelepeket a hengerfejbe.
Az indítással meg kellett volna várni a művelet végét. Tudod: összeszereled, megnézed, hogy jelen van-e még minden, kézzel két teljes fordulatot tekersz a főtengelyen (ha kiveszed a gyertyákat, könnyebb), hogy lásd és érezd, összeakad-e valami, majd beállítod a vezérműszíj feszességét (már ha nem automata a feszítő), visszaszerelsz mindent, amit lebontottál és úgy indítasz. Jobb lett volna úgy.
Egyébként ha annak idején a B kategóriás tanfolyamon bejártál volna a műszaki órákra (és ott nem csak a szabvány ötvenvalahány kérdésre darálták volna le a helyes válaszokat "eztet tessék betanúni" jelszóval), akkor most tudnád, mi a baj. Vezérműszíj nélkül biztos, hogy nem indul be az autó, mert a főtengely forog, a vezérműtengely meg nem. Hiába bólintgat a dugattyú, nem nagyon jön keverék és a kipufogógáz sem távozik, állnak a szelepek. Viszont az égéstérbe befelé nyitó szelep néha útban van a dugattyúnak. Működő vezérlésnél nincs gond, FHP közelében a szelepek zárnak. De ha nem hajtod a vezérműtengelyt, a szelep nem találja ki magától, hogy jön a dugattyú és vissza kell ülnie a fészekbe. Őt nyomja a bütyök az emelőn át, áll bambán a sűrítőtérben, aztán mikor megérkezik a dugó, annak rendje és módja szerint megnézik, ki az erősebb. Ritkán szokott nyerni a szelep.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!