Mivel tudom kicsavarni a gyertyákat, ha épp nincs kéznél gyertyakulcs?
16-os gyertyakulcs kellene, de nekem csak 21-es van.Esetleg tudnék használni valami más szerszámot erre a célra?
Köszönöm előre is a normális válaszokat!
Gyertyát azt gyertyához való dugófejjel tekerünk ki és be.
A hosszított sima dugófejtől annyiban tér el, hogy van benne egy betét ami miatt nem kell a gyertyát utána horgászni.
Kitekerés előtt a gyertya környékét kitakaritjuk, betekeréskor meg nyomatékkulcsot használunk.
Ha valaki nem így jár el akkor ne lepödjön meg, hogyha idő előtt kell gyertyát cserélni esetleg a dugattyú tetején sok a korom vagy következő gyertyacserénél kijön a menet is!
Ez a szakszerű a többi kokányolás.
"dugattyú tetején sok a korom "
Kifejtenéd, hogy mi az összefüggés a gyertya szerelési módja és a korom a dugattyún között?
Gyertyát ugyan úgy mint folyadékot(pl. olaj) adott üzemidőre/km -re cserélünk, ilyenkor meg vigye a tulaj szervízbe. Normális autokon már 30éve van különböző szerviz lámpa is(olaj csere, kis szerviz, nagy szerviz. Ezt is ott lenullázzák.
Tehát alapesetben sose cserélünk útszélén gyertyát, én még az MZ nél se hordtam magammal gyertyát és gyertyakulcsot, de a mekszakító filc kenési előírását is betartottam....
Másik a dugon miért lesz sok korom? Azért, mert ha túlhúzza a gyertyát(pl. a 10x1mm menetű gyertyákat nagyon könnyű túlhúzni nyomatékkulcs nélkül, a nagyobb menetűeknél már lehet érezni,de sajnos ott is túltudják húzni) a túlhúzott gyertyában nagyon meleg motorüzem esetén(pl. folyamatos padlógáz autópályán) sérülhet a gyertya izolátortestje, mert más a hőtágulási értéke, mint a gyertya többi részének és így a gyertya hőértéke picit elmehet vagy időszakosan ki-ki maradhat az égés.
Jellemző hiba mikor túlhúznak egy gyertyát, és megküldik a járműt max hőfokig és utána alapjáraton kimarad néha az égés abbana hengerben, mert nagyobb energia kell a rendes szikra kialakulásához.
Van pár gyártó aki alapjáraton határesetre méretez mindent. Tipikus példa erre a motorom és ahveré, enyémnél tized volt pontosan az előírt alatt nincs szikra és kuka az aksi szakszerűen szerelt új gyertyákkal, de ha 14voltrol(tápegységről) ráinditok akkor már megy de csak emelt alapjárattal(1100 helyett 1700ra) és azt a kuka aksit haver az ő motorjában még használta 2évig! Utolsó időkben inditásközben alig volt mérhető feszültség de neki kialakult rendes szikra és rendes égés.
Ti fékbetétet is hajnali 2kor az útszélén cseréltek?
Nekem mikor kijelzi, hogy fékbetét csere még nagyon sok távolság van a szervízig(fémrekopásig)
Olajat is hajnali 2kor cseréltek útszélén? Nekem sok sok ledből lévő sor jelzi mikor közeleg a csere és nem ér váratlanul, hogy vegyek 2kanna 4literes szintetikus olajat a kocsiba.
Aluminiumba meg a példa is mutatja még a legnagyobb gyertyáka is belelehet tépni,tudnék fényképezni ilyen MZ hengerfejet!
Nemrég haverom a C corsaval inkább eljott ide 2x20km -t
kocsikázva, hogy kipucolva és utána nyomatékkulcsal cseréljem ki neki a gyertyát és így tudja nem potyog por bele és nyomatékra van húzva. hozzáteszem nem azért, mert sajnálná szerelőtől a pénzt, hanem neki is tele a hócipője a szerelőkkel, tisztelet a kivételnek!
2éve már jármű alkatrészeket tervezek, de megértem mikor ismerősök megkeresnek, hogy 10évig szereltem és nincs e időmerre meg arra vagy mondjak már egy normális szerelőt, ha kell utaznak 50km -t is csak jót mondjak, mert sajnos a legtöbb szerelő kokány.
Amíg a szakma kókány jogos a kérdés, hogy a jármű tulajdonostól miért várnánk mást....
Nézzétek csak meg a 20-30éves autokat, motorokat!
Teli CSIV feliratú hatlapfejű csavarokkal, pedig a Csavar Ipari Vállalat rég megszünt :)
7-es. ki beszélt itt útszéli olaj és fékbetét cseréről? menet közbeni motor generált miért hagytad ki.a kinek olyan érzéke van ehez mint a mikor a bivaly bszik az még útszélén kereket se cseréljen , mert az is nyomatékra van meg adva, az maradjon a kapanyélnél. nyomaték kulcs nélkül is jól lehet meg húzni egy gyertyát.a mit írtam azzal nem szakítod meg a menetet. az alátétes gyertya nyomatékra húzásával is minden kivétel,becsavarásnál csökken az alátét vastagsága. akkor új gyertya? ha az éjszaka közepén, mint írtam, 3 hengerező motorral közlekedsz. tisztában vagy azzal mekkora kárt teszel egy korszerű motorban,és annak kiegészítő egységeiben?
annyi hjséget írtál,ha a kutya meg enné megveszne.ETZ ,meg bármivel elindulni alapvető dolgok nélkül ? a buták magán ügye.ezzel a kérdést végleg lezártam.
Gyári szervizintervallumok betartása esetén nem lesz 3hengerező motor az éjszakában.
Meg van nálad mindig tartalékgyertya? :)
Megnéznéd Denso vagy NGK oldalát láthatod, hogy az új és használt gyertyára más nyomatékot ír!
biztos azért találkozok havonta egy olyan hengerfejjel amit vini kell hegeszteni, mert elfogyott a gyertyamenet!
Hogyha most azt írod menetjavítóbetét akkor csak bebizonyitod nem értesz hozzá, mert mása hőtágulása és nem lesz tökéletes hőátadás a gyerta és a hengerfej között.
Neke a kocsimon gyertyacseréhez a fél motorteret kikell pakolni, most akkor egész szerszámosládát cipeljek magammal?
A motorkerékpáromon a farokidomtól a fejidomig, tükrökön át a ram air rendszerig mindent lekell szedni, hogy a gyertyához odaférjek és most ot is cipeljek mindent magammal?
A googleba meg írd be bátran, hogy "megszakadt gyertya menet" mérget merek rá inni sok sok találat lesz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!