Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan csökkenthető a Kia...

Hogyan csökkenthető a Kia tetőcsomagtartó zaja? Mivel lehet csökkenteni a szélzajt?

Figyelt kérdés
Kb 80 km/h nál megszólal és nagyobb sebességnél egyre hangosabban "énekel" a tetőcsomagtartó két keresztrúdja - eredeti Kia csomagtartó. nagyon hangos, ilyen még nem volt,bár 40 éve vezetek!

2015. dec. 18. 06:49
 1/6 anonim ***** válasza:

Ha nincs rá szükség, le kell szerelni és nem szól. Mikor pedig fenn van, hozzá kell szokni, hogy zúg. Azt lehet még ellenőrizni, hogy minden rögzítés megfelelő-e, nem lógnak-e a keresztrudak, nem szabadult-e el valamelyik burkolatelem. De alapjában véve akkor sem fog megváltozni a helyzet: lesz neki hangja, ha fenn van.

Egyébként a mai autókon sokkal feltűnőbb a tetőcsomagtartó hangja, mint a régieken. 25-30 éve egy Škodán, Ladán vagy Trabanton a zártszelvényből készített tetőcsomagtartót sem mindig hallotta az ember, mert a bömbölő motor és az autó körüli légörvények sikeresen elnyomták a hangját. Pedig azok is búgtak rendesen, csak nem tűnt fel a sok más zaj között. Manapság áramlástanilag sokkal jobbak az autók formái, kevesebb zúgó légörvény keletkezik körülöttük és a bódé zajszigetelése is jobb. Ezért egy áramlástanilag jobb kialakítású, kevésbé hangos tetőcsomagtartó hangja is feltűnő nagy sebességnél.

2015. dec. 18. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Valahol olvastam, hogy egy laza spirál alakban rátekert kötél, vagy gumipók csökkenti a szélzajt. Én nem tudom kipróbálni, mert tetőbox van rajta, de neked talán egy próbát megér.
2015. dec. 18. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Le kell szerelni a tetőcsomagtartót, ha azt nem használod.

A felszerelt csomagtartó megnöveli az autó légellenállását, nem csupán a szélzaj lesz erősebb, de az autó fogyasztása is több lesz.

2015. dec. 18. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat. Sok igazság van bennük. Persze ha nem kell leveszem a kereszttartót. De azért elgondolkodtam, hogy a rúd mögötti légörvények énekelnek, vagy maga a rúd rezeg. Még meglátom, ha fel teszem a síboxot, hogy miként változik. Mindenesetre ez elég erős hang ahhoz, hogy ne legyen feltűnő és pár száz km-es úton zavaró is. A gyártó sose próbálja ki a termékét? Mert ez azért eléggé gagyi dolog a mérnököktől.
2015. dec. 19. 06:45
 5/6 anonim ***** válasza:

"A gyártó sose próbálja ki a termékét? Mert ez azért eléggé gagyi dolog a mérnököktől"

De, kipróbálja. Először CFD-ben modellezik, hogy fog kinézni az áramlás, utána tesztelik a prototípusokat és ha megfelelőnek ítélik, akkor kerülnek sorozatgyártásba.

Csak éppen a mérnöki munka nem más, mint folyamatos kompromisszumok kialakítása. Például ott van a költségkeret: megadják, a szériagyártásban darabonként milyen önköltségi árt kell produkálnia a terméknek. Ebbe lehet, hogy a speciális profilú, kevés szélzajt keltő keresztrúd már nem fér bele, a szabvány profilanyag meg igen. De az is lehet, hogy árban beleférne valami egyedi profilanyag, csak ahhoz nehezebb rögzíteni a csomagot. Egy aerodinamikai szempontból kedvező keresztrúdra nehezebb bármilyen felépítményt ráültetni, mert nem sík a teteje. Például tetőboxot négyszög keresztmetszetű profilra könnyű felcsavarozni, de ha közdarab kell a cseppalakú profilhoz, az plusz alkatrészgyártás és logisztika. Tetőcsomagtartónál meg jó, ha nem zúg, de az se hátrány, ha használni is lehet. Vagy az is lehet, hogy a tervezésnél a szélzaj sokadlagos szempont volt: úgyis csak ideiglenes használatra szánták, az nem volt a tervben, hogy ezzel bárki több száz kilométert tesz meg 80 km/h-s tempó fölött. Olyan ez, mint a hátrameneti fokozat: tök jó oda a szinkron nélküli egyenes fogazású fogaskerék. Lehet, hogy nehezebb kapcsolni, mint a szinkronos (sőt, újabban már több szinkrongyűrűs), ferdefogazású előremeneti fogaskerékpárt, visít is rendesen, de addig, amíg betolatsz a parkolóhelyre, tök mindegy.

Nem a mérnököt kell egyből szidni, ő valószínűleg a lehető legjobban oldotta meg a feladatot. Csak éppen ez volt a feladat, így volt gazdaságos a gyártás. Még egyszer mondom (írom, mindegy): a tetőcsomagtartó ideiglenes használatra való, a gyártónak tehát más szempontokat kell figyelembe vennie a tervezésekor, mint egy állandó tartozék esetén.

2015. dec. 19. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Igen ebben mind igazad van, de mivel itt nem egy alacsony árfekvésű termékről van szó (ára megközelítí a minőségi Th.le -t) ezért elvárható egy bizonyos igényesség. Ha kipróbálták valaha akkor egy átlagos autósnak (nem kell hogy mérnök legyen) is feltűnhetett az erős hang, ahogy írtam 40 éve használok mindenféle tetőcsomagtartót, de ez adta eddig a legerősebb hangot - kocsijaim viszonylag csendesek voltak: Fiat typo, Citroen Xsara, C5, Honda Civic). Az, hogy tető síboxot nem használnak több 100 km-es úton, azért nem egészen helytálló, mert az emberek nem a sípályáknál élnek, hanem távol tőlük, még Amerikában is, de az EUban is. Mindent el lehet viselni, persze, de ez nem visz előre, sőt. Élhetünk a hátramenetben visító sebváltóval is, semmi bajunk nem lesz tőle, de akkor minek gyártanak egyre jobb minőséget egyes autós cégek, ha ez is eladható, és "falura" jó lesz. Bocs, hogy ellentmondok Neked, de tudatmódosítással, nem lesz jobb a termék, a "zsömle" ugyanolyan kicsi marad csak nem szólunk érte. Erre mondtam a gagyi hozzáállást. Marad a házilagos korrigálás kelet európai módra.
2015. dec. 20. 07:23

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!