Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A turbó benzines autókat is...

A turbó benzines autókat is ajánlott illetve lekell hűteni a turbót hossszabb út után (50-100km)?

Figyelt kérdés

Nos van egy Turbó benzines autóm (2.0Tfsi A6 2008) és nem vagyok benne biztos hogy ebben is kell e hűteni a turbót mint a dízeleknél.

50-100km re gondoltam.



2015. dec. 12. 11:27
 1/8 anonim ***** válasza:
59%
A dízeleknél sem kell lehűteni a turbót normál használat után!Ha nyomod neki akkor utána esetleg érdemes kicsit járatni alapjáraton leállítás előtt,de amúgy teljesen felesleges!
2015. dec. 12. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Én sem szoktam a dízelt. Kivéve ha autópályán le kell állítanom a motort. Pl benzinkútnál vagy pihenőnél. Ha előtte egy perce még 130-cal toltam, akkor leállítás előtt még hagyom egy percig ketyegni és úgy állítom le. De normál esetben nem szoktam ezzel foglalkozni. Lassan negyed millió benne lesz az autómban és a turbó még kitűnő egészségi állapotnak örvend.
2015. dec. 12. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
78%
A benzineseket kell csak igazán hűteni, tekintve hogy a kipufogógázuk jóval forróbb mint a dízeleké, ezáltal maga a turbó is nagyobb hőmérsékleten dolgozik. Lehet hogy a turbó csapágyát hűtik vízzel, meg van utánkeringetés a motorleállítás után, de azért az egy perc lehűlési időt ne sajnáljuk, mert egyébként nem lesz hosszú életű a turbó. Egyébként minden autónak leírja a használati útmutatója hogy mi a teendő ilyen esetben, az a mérvadó. Ilyen útmutatókat meg lehet lőni a neten.
2015. dec. 12. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
78%

erősen javasolt, a gépkönyv is írja..arról senki nem beszél, hogy a rurbó hosszabb életének titka a jó olaj..

ha hosszabb úton toltad, akkor egy hirtelen leállásnál tanácsos járatni egy kicsit.

2015. dec. 12. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

NORMÁLIS tervezésű turbós kocsin ilyen gond nincs, mert van gyujtás lekapcsolás után utókeringető szivattyű a turbó hütése miatt, de a fő gond a hengerfej.

Ugye alu a hengerfej ezer éve belsőégésű motoroknál és ezekbne újkorában is van repedés(az most más kérdés, hogy mikro makro repedések stb. mikrő beszélnük de van) ami a használat során minél kihegyezettebb erősebb motor csak növekedni fog!

Szivó benzinesből is van 1-1 versenyre kihegyezett utcai gép ami sdzériában "tipushibás" hogy reped a hengerfeje 200ekm után. Egy turbos legyen az dizel vagy benzines motornál ez fokozottabb.

Hiába hütőd vissza a kemény használatnál nagyon nagy hőfok eltérés van két pontja között és az alu ezt nem kedveli ott ahol még komoly erőhatások is érik(nem oknélkül van parasztosan fogalmazva izomból beletépve a hengerfejcsavar ami még a mezei 8.8nál is erősebb csavarok szoktak lenni, pedig az se egy épp 5.6 amit bárki eltép)


Kíváncsi leszek a mostani 1-1.2l benyás 100-200+pacis kocsiknak a hengerfeje milyen lesz majd 5-6éves korukban.

2015. dec. 12. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Nem mindig lehet bízni az utólagos keringetésben, egy padlógázas menet után érdemes azért egy percig járatni, semmi veszítenivalód nincs vele.

Mindegy hogy dízel vagy benzin, pontosan ugyanazon az alapon működik mindkettőben a turbó. A turbót ugyanaz az olaj keni, mint maga a motort. Nagy menetek után a turbó pörög több mint 100 ezres fordulaton, és nem áll le egyből a tehetetlenség miatt. De ha a motort leállítod, akkor az olajpumpa is leáll, így nem nagyon kap semmiféle kenést a turbó, és nem olyan jó, mikor 100 ezres fordulaton pörög szinte szárazon. Kicsit szkeptikus vagyok ezzel az utólagos kenéssel kapcsolatban. És egyébként szó sincs itt semmiféle hűtésről, nem a hővel van a gond, ha hidegen is kihúzatod 6000-res fordulatig másodpercre, a turbó már akkor is felpörög, és ezután is meg kell várni míg lenyugszik.

2015. dec. 12. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

6-os vagyok

Olvasd el innen az első választ, én írtam.


http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__739..

2015. dec. 12. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Utolsó, abban nincs igazad, h a hőterhelsé nem számít. Sajnos számít, mert a forró turbo tengelyére ráég az olaj, és ez a ráégett olaj elkezdi károsítani a tengelyt. Nem lesz innentől megfelelő kenése a csapágyazásnak, így szépen berágódik a tengely.
2015. dec. 23. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!