A turbó benzines autókat is ajánlott illetve lekell hűteni a turbót hossszabb út után (50-100km)?
Nos van egy Turbó benzines autóm (2.0Tfsi A6 2008) és nem vagyok benne biztos hogy ebben is kell e hűteni a turbót mint a dízeleknél.
50-100km re gondoltam.
erősen javasolt, a gépkönyv is írja..arról senki nem beszél, hogy a rurbó hosszabb életének titka a jó olaj..
ha hosszabb úton toltad, akkor egy hirtelen leállásnál tanácsos járatni egy kicsit.
NORMÁLIS tervezésű turbós kocsin ilyen gond nincs, mert van gyujtás lekapcsolás után utókeringető szivattyű a turbó hütése miatt, de a fő gond a hengerfej.
Ugye alu a hengerfej ezer éve belsőégésű motoroknál és ezekbne újkorában is van repedés(az most más kérdés, hogy mikro makro repedések stb. mikrő beszélnük de van) ami a használat során minél kihegyezettebb erősebb motor csak növekedni fog!
Szivó benzinesből is van 1-1 versenyre kihegyezett utcai gép ami sdzériában "tipushibás" hogy reped a hengerfeje 200ekm után. Egy turbos legyen az dizel vagy benzines motornál ez fokozottabb.
Hiába hütőd vissza a kemény használatnál nagyon nagy hőfok eltérés van két pontja között és az alu ezt nem kedveli ott ahol még komoly erőhatások is érik(nem oknélkül van parasztosan fogalmazva izomból beletépve a hengerfejcsavar ami még a mezei 8.8nál is erősebb csavarok szoktak lenni, pedig az se egy épp 5.6 amit bárki eltép)
Kíváncsi leszek a mostani 1-1.2l benyás 100-200+pacis kocsiknak a hengerfeje milyen lesz majd 5-6éves korukban.
Nem mindig lehet bízni az utólagos keringetésben, egy padlógázas menet után érdemes azért egy percig járatni, semmi veszítenivalód nincs vele.
Mindegy hogy dízel vagy benzin, pontosan ugyanazon az alapon működik mindkettőben a turbó. A turbót ugyanaz az olaj keni, mint maga a motort. Nagy menetek után a turbó pörög több mint 100 ezres fordulaton, és nem áll le egyből a tehetetlenség miatt. De ha a motort leállítod, akkor az olajpumpa is leáll, így nem nagyon kap semmiféle kenést a turbó, és nem olyan jó, mikor 100 ezres fordulaton pörög szinte szárazon. Kicsit szkeptikus vagyok ezzel az utólagos kenéssel kapcsolatban. És egyébként szó sincs itt semmiféle hűtésről, nem a hővel van a gond, ha hidegen is kihúzatod 6000-res fordulatig másodpercre, a turbó már akkor is felpörög, és ezután is meg kell várni míg lenyugszik.
6-os vagyok
Olvasd el innen az első választ, én írtam.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__739..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!