Szelepszár szimering csere megoldhatná a dolgot?
Üdv!
Adott egy 2003-as 1.8 benzin mazda6. A gond, hogy egyre jobban eszi az olajat, már elértünk az 1000km/1 literhez. Voltam egy szerelőnél, szétszedés nélkül teljes hengerfej felújítást ajánlott kb 150e-ért. Ami érdekes, hogy a kocsi abszolút nem füstöl, de alatta sincs olaj, így nem is folyhat el, de mégis eltűnik. Esetleg lehet hogy a katalizátor ennyire megszűrje a füstöt? Amúgy a motor szép halk, nem zörög, egy ismerősöm mondta hogy a teljes felújítás felesleges, elég a szimering csere, esetleg meggyűrűzni. Esetleg lenne valakinek tapasztalata vagy véleménye?
Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszokat!
A szelepszár szimmeringek hibája ugye az, hogy nem tömítenek rendesen, az olaj a szelepszáron leszivárog a szeleptányérhoz, a motor beszívja és elégeti.
Ha ez a hiba, akkor valószínűleg 1-2 nap állás után beindítva szép kék felhőt csinálna maga mögött az autó - mert ugye akkor van ideje leszivárogni és összegyűlni, a több olaj több füstöt eredményez.
Azt pedig látni fogod, hiába van az útjában a katalizátor.
Az, hogy nem füstöl mennyire biztos?
Mert amit a tükörben látsz, az nem mérvadó: a kocsi mögött áramlik a levegő menet közben, szépen "felhígul" a kék füst és észre sem veszed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!