Fékolaj cserét csináltatok már, hogyan, hol, mennyiért?
Skoda Superben szeretném lecserélni a fékfolyadékot.
Van köztetek valaki, aki már saját maga megcsinálta a cserét?
Hogyan csináltad?
Vagy aki a szervizben csináltatta, mennyi pénzbe került?
Valamikor ( 20 éve) dolgoztam a szakmámba autószerelőként, azóta nem dolgozok a szakmába, csak hobbiszerűen csinálom a saját autómat, nem műhely körülmények közt, hanem garázs szinten.
Úgy gondoltam, hogy, injekciós fecskendővel kiszívatom a tartályból az olajat, majd feltöltöm azt új olajjal és a munkahengereknél a légtelenítő csavarnál, mint légtelenítéskor, kipumpálom a régi olajat.
De ! nem tudom kiszívni a tartályból a fékfolyadékot mert
nem tudom kiszedni a tartály beöntő nyílásába lévő szűrőt kivenni.
Ha elfogatható árért megcsinálja a szerviz, akkor nem erőltetném , hogy saját magam csináljam a garázsba.
Szerviz díjat tudtok mondani? kb. mennyibe kerül a munkadíj?
Várom a megtisztelő válaszokat.
Köszönöm!
1#-es.
Hát igen én is valahogy így képzeltem el ahogy írod.
Csak én arra gondoltam, hogy a légtelenítő csavaron keresztül addig pumpálom ki az olajat a tartályból amíg az ki nem ürül, majd rá töltöm az új olajat és pumpálom tovább amíg a légtelenítőnél meg nem jelenik az új olaj.
Természetesen közben mindig figyelem , hogy a tartály ne ürüljön ki. Csak ebben az esetben nem tartom túl precíznek a művelettett, mert valamennyire a régi olaj is keveredni fog az új olajjal. legalábbis a munkahengerekben lévő olaj nem biztos , hogy teljesen tisztán kicserélődik új olajra.
Ha meg a teljes olajat kipumpálom, mondjuk a légtelenítőn keresztül az egész rendszerből , tartok tőle, hogy az ABS -t nem fogom tudni le légteleníteni.
Javaslat ?
Szervizben is úgy csinálják, hogy egy nagy fecskendővel leszívják a tartályból az olajat, amennyire tudják.
Azután pumpálgatással a légtelenítőn keresztül kipumpálják a maradékot.
Azután töltögetik a tartályt és pumpálgatják a féket és a légtelenítő csavarok nyitogatásával átöblítik a rendszert.
Profi szervizben egy diagnosztikai készülék segítségével beindítgatják az ABS-t meg az ESP-t és azoknak a szelepeit is átöblítik a friss olajjal.
Egy személyautó fékrendszere 1-1,5 liter olajjal korrektül lecserélhető, habár az egész rendszer lehet, hogy csak 7 dl.
Profi szervizben egy készülékkel folyamatosan túlnyomással töltik be a fékolajat a tartályba (max. 1 bar nyomás alatt). Szerintem így csökkentik a munkaerő igényt.
Az ESP motorja kimelózza az olajat, és a szerelőnek annyi dolga marad, hogy a légtelenítőre ráhúz egy bipoláncsövet, megnyitja a csavart és leereszt pár deci olajat, vagy vár amíg letisztul a csőben.
1.
Nem is a normális fékezésnél szokott lenni a probléma, hanem például amikor egy autópályán előzés közben beáll előtted a sor és nyomnod kell egy satuféket, esetleg épp egy lejtős szakaszon.
2.
A korrózió és a nedvesség jó barátok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!