Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fékolaj cserét csináltatok...

Fékolaj cserét csináltatok már, hogyan, hol, mennyiért?

Figyelt kérdés

Skoda Superben szeretném lecserélni a fékfolyadékot.

Van köztetek valaki, aki már saját maga megcsinálta a cserét?

Hogyan csináltad?

Vagy aki a szervizben csináltatta, mennyi pénzbe került?

Valamikor ( 20 éve) dolgoztam a szakmámba autószerelőként, azóta nem dolgozok a szakmába, csak hobbiszerűen csinálom a saját autómat, nem műhely körülmények közt, hanem garázs szinten.

Úgy gondoltam, hogy, injekciós fecskendővel kiszívatom a tartályból az olajat, majd feltöltöm azt új olajjal és a munkahengereknél a légtelenítő csavarnál, mint légtelenítéskor, kipumpálom a régi olajat.

De ! nem tudom kiszívni a tartályból a fékfolyadékot mert

nem tudom kiszedni a tartály beöntő nyílásába lévő szűrőt kivenni.

Ha elfogatható árért megcsinálja a szerviz, akkor nem erőltetném , hogy saját magam csináljam a garázsba.

Szerviz díjat tudtok mondani? kb. mennyibe kerül a munkadíj?

Várom a megtisztelő válaszokat.

Köszönöm!



2015. dec. 6. 11:25
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
alulról cső le,1 edénybe beleengeded,cső vissza és már megvan oldva.
2015. dec. 6. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

1#-es.

Hát igen én is valahogy így képzeltem el ahogy írod.

Csak én arra gondoltam, hogy a légtelenítő csavaron keresztül addig pumpálom ki az olajat a tartályból amíg az ki nem ürül, majd rá töltöm az új olajat és pumpálom tovább amíg a légtelenítőnél meg nem jelenik az új olaj.

Természetesen közben mindig figyelem , hogy a tartály ne ürüljön ki. Csak ebben az esetben nem tartom túl precíznek a művelettett, mert valamennyire a régi olaj is keveredni fog az új olajjal. legalábbis a munkahengerekben lévő olaj nem biztos , hogy teljesen tisztán kicserélődik új olajra.

Ha meg a teljes olajat kipumpálom, mondjuk a légtelenítőn keresztül az egész rendszerből , tartok tőle, hogy az ABS -t nem fogom tudni le légteleníteni.

Javaslat ?

2015. dec. 6. 12:29
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
2000-4000ft + olaj lecserélik de ott is úgy szokták hogy tartály aljáig kipumpálják majd rátöltik a friss olajat és minden keréknél friss olajig pumpálják csak ehhez 3 ember kell és akkor gyorsan megvan
2015. dec. 6. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Szervizben is úgy csinálják, hogy egy nagy fecskendővel leszívják a tartályból az olajat, amennyire tudják.

Azután pumpálgatással a légtelenítőn keresztül kipumpálják a maradékot.

Azután töltögetik a tartályt és pumpálgatják a féket és a légtelenítő csavarok nyitogatásával átöblítik a rendszert.


Profi szervizben egy diagnosztikai készülék segítségével beindítgatják az ABS-t meg az ESP-t és azoknak a szelepeit is átöblítik a friss olajjal.


Egy személyautó fékrendszere 1-1,5 liter olajjal korrektül lecserélhető, habár az egész rendszer lehet, hogy csak 7 dl.


Profi szervizben egy készülékkel folyamatosan túlnyomással töltik be a fékolajat a tartályba (max. 1 bar nyomás alatt). Szerintem így csökkentik a munkaerő igényt.

Az ESP motorja kimelózza az olajat, és a szerelőnek annyi dolga marad, hogy a légtelenítőre ráhúz egy bipoláncsövet, megnyitja a csavart és leereszt pár deci olajat, vagy vár amíg letisztul a csőben.

2019. dec. 27. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
37 éve vezetek, volt sok autóm, de még egyikben sem cseréltem soha fékfolyadékot. És soha, egyetlen kocsimban sem volt semmi fékhiba, nem volt fékerőcsökkenés, vagy korrózió. A fékfolyadék cseréjének hiszti szintre emelése a szervizek érdeke. Soha nem fogod felforralni a fékfolyadét, mert nem fogsz túlméretes utánfutóval egy 4000 m-es hegyről fékezve leereszkedni rendszeresen. A fékfolyadék higroszkópikus, vagyis beszívja a lebegő víztartalmát, de a pici lyukon át, ami a sapka tetején van, nem számottevő. Én a kérdés miatt régebben hőmérséklet jeladót ültettem az egyik kocsim tárcsafékjébe és műszeren figyeltem a hőmérsékletet. Normális használatban nem ment a hőmérséklet 70 fok fölé és a fékezés abbahagyásával azonnal visszahűlt a féknyereg. Összefoglalva: baromság és felesleges hiszti és pénzkiadás.
2020. jan. 13. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

1.

Nem is a normális fékezésnél szokott lenni a probléma, hanem például amikor egy autópályán előzés közben beáll előtted a sor és nyomnod kell egy satuféket, esetleg épp egy lejtős szakaszon.


2.

A korrózió és a nedvesség jó barátok.

2020. febr. 2. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!