Ford Transit után érdemes pótkocsit rakni?
Nekem egy 2008-as 140 lóerős dupla kerekes Transitom van. Szeretnék utána rakni egy 2500 kg össztömegű pótkocsit. A kérdésem az lenne hogy mennyire fogja megviselni? Van valakinek tapasztalata? Félek, nehogy megölje a kuplungot.
Köszi a válaszokat.





Elég sokat vontatnám, munkától függően pár ezer km-t nemzetközi viszonylatban. Nagyobb részt autópályán. Szükségem van egy pótra, vagy nagyobb kocsira. Nézegettem 6,5 - 7,5 tonnás teherautókat, de a pótkocsi sokkal olcsóbb, és nincs vele baj. A jogsim meg van hozzá, C+E. A Ford vontathat annyit, 6 tonna a megengedett szerelvény össztömege. Állítólag jól vezetek:)
de páran már "ijeszgettek" azzal hogy hamar kinyírja a kuplungot, meg nem fogja bírni a váltó stb.





Az első vagyok megint.
Hát amit leírsz az már tényleg túlterhelné a kuplungot szerintem.
Én egyszer vontattam hosszabb távon (egy jetskit Horváto. oda-vissza) egy Audi S4 Avanttal (333 LE), és bár simán vitte a gép, de a kuplungtárcsán és a féktárcsán is látszott, hogy komolyan le volt terhelve, pedig az csak kb. 600 kg volt. Szóval én a helyedben ezzel az autóval nem próbálkoznék. Esetleg, ha a kuplung néhány alkatrészét kicserélnéd erősebbre, strapabíróbbra.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!