Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az 5. futóműállítás után is...

Az 5. futóműállítás után is ferdén áll a kormány, haladók segítségét kérném?

Figyelt kérdés

3 helyen voltam a kocsival. Egyiknek se sikerült eltalálni a közepét. Hol balra, hol jobbra áll. Elegem van!

A beállítás egyébként jó, egyenesfutás rendben. A futómű egyszerű, csak összetartást lehet állítani, dőlést nem.


Amire én gondoltam, hogy otthon állítanék rajt magam. Mindkét oldalon egységnyit csavarnék az összekötőkön. Egyiken be, másikon ki. Mondjuk kezdésnek 180 fokot.

Elvileg így az összetartás nem változna, csak a kormánykerék állása.

Mi a véleményetek?


2015. dec. 2. 21:23
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
Ha maga az összetartás rendben van, és minden érték stimmel (hátul is!) és mégis ferde a kormány, akkor magát a kormánykereket kell 1-2 ricnivel arrébb rakni és kész....mit kell itt görcsölni ennyire..
2015. dec. 3. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
65%

Az hogy "ferdén áll a kormány" nem futómű beállítás kérdése.


Egyébként a futóműállítást ugy szokás csínálni hogy beállítod a kormánykereket hogy középen áljon, és aztán beállítod a futóművet

Azt akkor a futómű és a kormány is a helyén van.

nem bonyólúlt ám:-)

2015. dec. 3. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
Gumi miatt is lehet. Nekem a teszkós téli garnitúrával kellett ferdén tartani a kormányt, pedig kopott se volt, meg nem is rázott. Na mindegy, lecseréltem a gumit és rögtön egyenesen áll a kormány.
2015. dec. 3. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:

Ha légzsákos a kormány akkor le ne szedd!

Egyébként nem eszik olyan forrón a kását, lézerrel állítják de a gyártók soha nem fix értéket adnak meg az összetartásra, hanem van azért +- tartomány, ezen belül állítható, akár otthon is, feltéve hogy tudja az "egyszeri szerelő" tudja hogy mit csinál. Persze ez nem mindig egyszerű, mert baromi nehéz otthoni módszerekkel összetartást mérni és sokszor a kormányösszekötő sem könnyen hozzáférhető helyen van. Szóval nem a kormányt kell állítani, mert az gyárilag jó helyen van, hanem valamelyik kormányösszekötőn. Látszólag elég a kormányon állítani, de akkor azt lesz a helyzet hogy egyik oldalra nem lehet annyit tekerni a kormányt mint a másikra. Ez nem egy nagy dolog, de műszakilag nem helytálló.

2015. dec. 3. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat! A kocsi nem volt törve, állítás előtt középen volt a kormány.

Nem Józsi bácsinál voltam, a 3. üvegpalotából jövök, mindenhol lézeres paddal állították.. Egyébként nem durván, talán 1-1,5 fokkal áll félre a kormány, de nekem zavaró.

A kormánykereket biztosan nem szedem le. Gyári helyén van, az a fix pont ami 100%-hogy jó.

A gumikra is gondoltam de egyik beállításnál balra, másiknál jobbra állt.


Én nem akarok otthon se összetartás állítani, se mérni. Hiszen az jó. Ha mindkét kormányösszekötőn pontosan ugyanannyit állítok, egyiket be, másikat ki, akkor az összetartásnak nem szabad változnia. A menetemelkedés ugyanaz mindkét oldalon. Ezzel a módszerrel csak a kormány pozíciója lesz más. Nagy hülyeséget semmiképpen nem csinálnék. Nekem ez a véleményem.


A gyári értékek egyébként 0+-1mm

2015. dec. 3. 18:36
 16/28 anonim ***** válasza:
100%
"1-1,5 fokkal áll félre a kormány, de nekem zavaró. "...azt hiszem,ehhez nincs is mit hozzáfűzni......
2015. dec. 3. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 veterán vas ***** válasza:
100%

"A kormányösszekötők menetemelkedése azonos....ha egyformán tekeri, akkor nem változik a futómű"

Ez ám a zseniális megfigyelés, és kristálytiszta logika. :)


Azért egy futóművesnek ezt így el ne mond, mert maga alá piszkol!

2015. dec. 3. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 marci91 válasza:

Pròbálok nektek segiteni,mert látom Nagy vita alakult ITT ki! :D

Nekem egy suzukim van igaz de ugyan ez a hiba volt nekem is.

Elvittem én is futomuveshez kb 3-szor egymas utan de utanna ugyan ugy ferde lett pedig kormanyosszetartast meg Minden szart állitott.

Kérem szépen a kormanymunél volt a hiba mert valami persely elkopott és mindig ugrott egyet fokit és a kormany ferdén állt ezután.

Remélem segitettem. :)

2016. dec. 28. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 veterán vas ***** válasza:

"..a kormány 1-1.5 fokkal ferdén áll." :O


Egy kis matek:

Vegyünk egy átlagos kormányméretet, mondjuk 380 mm átmérőjűt.

Remélve, hogy a Te autódon is középpontosan van fölszerelve a volán, az elmozdulás nagyságát -mint egy körcikk külső körívét- egyszerűen kiszámíthatjuk.

Az ismert adatok alapján ez az elmozdulás,

1°esetében 3.31 mm

1.5°esetében 4.97 mm lesz.

Nehéz elhinni, hogy egy majd' 40cm átmérőjű kormánykerék forgatása közben, számodra 5 mm alatti(!) eltérést észlelsz.


Kiegészítésként annyit, hogy a kormánykeréknek van egy holtjátéka, ami 5-12° lehet. Ez átszámítva 20-40 mm.

Vagyis az általad említett hibás "ferdeségnek" úgy fokokban, mint milliméterben mérve, kb. a nyolcszorosa! Tehát a holtjátéknak köszönhetően észre sem tudod venni.


Szóval, nem abban kételkedek, hogy ferdének látod-e a kormány-pihentető vagy sem, hanem arra csodálkoztam rá, hogy az 1-1,5° eltérés, szemet bántó és idegesítő.


Boldog Új Évet (és egyenes kormánypihentetőt) Kívánok. ;)

2016. dec. 28. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:
Érkeznek itt a komoly válaszok, de azért remélem, hogy több mint egy év alatt már csak sikerült renderakni az autót.
2016. dec. 28. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!