Ki mit gondol? (új benzines autók)
Már sok drágább márka is egyre kevesebb hengerszámot és egyre több feltöltőt(turbo, kompresszor, stb.) alkalmaz. Gondolok itt a nagyobb méretű kocsik(bmr 7er, mercedes S osztály, stb.). Az alsóbb kategóriában is felfedezhető, eddig 1.4-1.6szívó volt a sláger, most meg ott 1.0turbo és ott is 4-5helyett 3henger, de a sor6-v8 helyett a nagyobb autóknál is sor4+turbo(van ahol több db. turbo).
Mi a véleményetek?Nekem is van saját véleményem a dologról és érdekelne más is úgy gondolja, ahogy én?
Ezzel egyrészt a magas környezetvédelmi előírásoknak akarnak megfelelni, bár van akinek nem megy VW. :D
Én példának a Ford Mustangot tudnám felhozni. A bas.ott nagy szívó benzineséről voltak híresek, amelyek igaz, hogy sokat fogyasztottak, de kimentek a világból. Ellenben most 2.3 Ecoboost turbós motorok dolgoznak az újabb darabokban, amik negyed annyi km-t sem fognak megtenni. És miért nem? Mert egy fogyasztó társadalomban élünk és senkinek sem érné meg, ha hosszú távra adnák a terméket. Én biztos vagyok benne, hogy évek alatt turbó cserére fog szorulni egy ilyen versenygép, amit azért vesznek, hogy kínozzák. Ezt persze a turbó nem szereti és meg fogja magát adni, ergo pénzt kell költeni, ami kihez megy? A gyártóhoz... Ennyit erről. :D De ez nem csak az autókra igaz, anno 10-en éveket bírtak a régi tv-k, hűtőgépek manapság meg éveket, mert úgy vannak megtervezve, hogy évek múlva újat kelljen venni.
Csak megemlítem, hogy a 80-as évek elején is már a 745-ös BMW-re 2 turbót akasztottak, és brutál jó autó lett, mára keresett kincs.
Én nem vagyok ellene a luxuskategóriában a turbósításnak, viszont a downsizing erősen fáj. Lassan a 8 hengeresek is csak csúcsmodellekben lesznek. Nem is olyan régen, az előző generációs Audi RS6 5.0 V10-es biturbó motorral volt szerelve, na az volt a mennyország, sok henger és sok turbó is meg nagy motor, mi kell még? Na de lassan már mindenütt a 6 hengeres motorok lesznek a legnagyobbak, ez tényleg szomorú. És az alsóbb kategóriában is elszomorítóak a 0.8-1.2-es turbómotorok. Nem rossz dolog egyébként a turbó-benzin motor, sőt, de ne menjen a köbcentik rovására. Hol vannak már az olyan klassz motorok, mint az 90-es évek végéről az Audi A6-ban a 2.7-es biturbo motor, vagy a Volvok 2.5-ös turbómotorjai?
utolsó:
ja, csak az én volvomban a 2.0 turbó motor 163 LE (nagy turbóval 200).
A mai technológiával a 2.0 egyturbós benzinmotor kb. 250 LE, eyg ikerturbós 300 felett lenne.
Ez a teljesítmény totálisan felesleges a közutakra, a 150 LE körüli teljesítmény az, amit még normál stílusban autópályán ki lehet használni. Ezt meg már 1.6-os egy turbós motorokból is simán kihozzák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!