Mit lehet tenni ilyen autóval? Meg lehet még javítani valahogy?
Tenni kell bele valami hígabb teszkós olajat. Járatni vele pár percig, bemelegedésig, aztán leengedni.
Szűrőt is cserélni.
ATZtán újra teszkós löttyöt bele, járatni,leengedni.
Megint új szűrő...
Aztán ha már a teszlós olaj majdnem olyan színű leengedéskor, mint amikor beleöntötted, akkor mehet bele egy normális, gyári minőségű szűrő, és valami fullszintetikus minőségi olaj.
Alapvetően, ha a csapoágyak nem szorultak meg, nem égtek meg, akkor különösebb javítás nélkül megmenekült, igaz, hogy a valós km. állásnál kb kétszer öregebb a motorja, de ettől még vígan elmehet sok tízezret.
Én mondjuk levenném azt az olajteknőt elsőre: ott áll össze a nagyja, ha az ki van takarítva egy átöblítésre használt olcsóbb olaj jobban hat a motor nehezebben hozzáférhető részeiben.
Persze ennyiből nehéz megítélni, mert a motor és maga az autó (javíthatóságuk, áruk, alkatrészeik) döntik el érdemes-e belefogni. Ha gazdaságosabb kicserélni a motort egy bontottra, akkor arrafelé kell mozdulni.
Nem kell ahhoz elhanyagolni, néha elég csak betartani a gyári előírásokat:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!