Jobban megéri egy idősebb autó kevés km-el jó állapotban mint egy újabb de átlagos vagy sok km-el?
A karbantartás az egy dolog... hiába van karbantartva ha van benne 300.000km. Van amit soha nem cserélnek csak ha teljesen elkopik és valószínűleg az kopottabb mint egy 100.000-et futott autónál.
Lehet hogy annak az alkatrésznek az élettartama kb 300.000km és pont nálad romlik el és ez pont nem az a pár ezer ft-os alkatrész.
Nem feltétlen, nagyon durván használatfüggő a kötelezően kopó alkatrészek állapota is.
Példa: a márkaszervizekben, ha nem vigyázol, kérdés nélkül képesek féktárcsát cserélni 60 ezernél, talán lehet, hogy az átlagfelhasználónál okkal is. Nálam viszont sokkal jobban bírják, a gyári betéteknek még bőven volt húsuk, mikor 100 ezernél lecseréltem őket, 200 után fogom cserélni a második garnitúrát, most már tárcsákkal együtt. A hátsó féknél betéteket cseréltem 153-nál, a tárcsa ott még 30 évet kibír, nincs is nyoma a kopásnak.
3 db váltócsapágyon kívül minden teljesen gyári az autóban, kuplung is, futóműelemek is.
Nem tudom, te hogy vagy vele, de én inkább egy ilyen autót vennék, mint egy "vidéki nyugdíjas orvos női tulajdonos" 30 ezret futott autóját, amiben a kis futás ellenére már kuplungot is kellett cserélni, annyira nem tud vezetni.
"hiába van karbantartva ha van benne 300.000km"
Akkor majd ajánlom figyelmedbe,hogy mondjuk nézzél meg egy pályán használt utazóautót,aminek gazdája is van és nem csak tulajdonosa,meg mondjuk egy 80000ezer km-es pizzafutár autót!Te melyiket vennéd meg hm?!?Nem kell rá válaszolni.....költői kérdés volt!!
" Van amit soha nem cserélnek csak ha teljesen elkopik"
Itt mégis mire gondoltál?Mert mondjuk a féket sem cserélik ha még csak félig van elkopva mert minek?!Azt mégis ugyanúgy fog!
"Lehet hogy annak az alkatrésznek az élettartama kb 300.000km és pont nálad romlik el és ez pont nem az a pár ezer ft-os alkatrész."
Ennyi erővel akkor semmibe ne ülj bele amiben nem nulla kilométer van,mert még a végén elromlik/elkopik benn valami......
Azért álljunk meg egy szóra.
Nem is olyan régen mindenki km állás alapján vett kocsit. Minél kevesebb volt benne annál jobb volt. Aztán kezdtek rájönni az emberek, hogy tekergetik a km órákat. Onnantól kezdve meg kezdett elterjedni az elmélet, hogy nem km-t veszünk hanem állapotot. Na és akkor egyszercsak átesett az autós társadalom oda, hogy nem számít a km. De igenis számít!
Egy 300 ezernél többet futott autó egy potenciális betegágy lehet! Legyen az addig bárhogyan is karbantartva meg kímélve! Egyszerűen megkell érteni, hogy egy kocsi főbb alkatrészeinek élettartama véges. És az általában 200-300 ezer km között van. Állapotfelmérésnél nagyon sok közeljövőben bekövetkező meghibásodásra nem lehet fényt deríteni.
Autóvásárlásnál EGYSZERRE kell szemelőt tartani az autó állapotát és a futott km-t (valós km-t)!
lehet hogy már szelepszár szimmeringet kell cserélni a 300.000km-t futott autónál, ellenben a 100.000et futottal.
de írhatnám a turbót is pl
Én is állapotot meg km-t nézek.
Mivel nem megyek sokat autóval, ezért elvárom hogy olyan autóm legyen amivel szintén nem mentek sokat.
Bár ez szinte lehetetlen kívánság mert én évente 5000-et megyek, tehát ha 10 éves autót néznék akkor aligha találnék 50.000et futottat. Az is jó már ha 80-90 ezret futott csak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!