Simson motor le állitása ezel a kapcsolóval?





Elég egy olcsó nyomógomb is amivel letesteled a gyújtást!
Nem sokat használtam! Gyertya pipát huztam le.
Télen szeretném helyre hozni a simot.Tavaszal szerzem meg majd a jogositványt.





Szia!
Nem írtad hogy milyen Simson, így csak általánosságban mondom.
Keresel a motoron egy megfelelő test pontot. Ide rögzítesz egy vezetéket. A vezeték másik felét a kapcsoló vagy nyomógomb egyik lábára kötöd. A másik lábra pedig a gyújtó tekercsről jövő vezetéket kötöd.
Így ha megnyomod a gombot vagy kapcsolsz, akkor letesteli a gyújtást és leáll a motor.
Indítás előtt ne felejts el visszakapcsolni a kapcsolót, nehogy megtréfáljon hogy nem indul.





Akármilyen kapcsolóval lelehet állítani... Csak le kell testelni..
Én 2db kapcsolóval oldanám meg, egyet a kormányra tennék,a gázkar környékére,ahol elérem könnyen pl a nagyujjammal. Ide egy nyomógombot.
A másikat pedig vagy a gyári gyújtáskapcsoló helyére tenném, vagy pedig ahol a kormány le van rögzítve. Ide pedig egy kapcsolót, létezik kulcsos kapcsoló is :)
Praktikus, ha beszélgetni állsz meg, vagy csak beszaladsz valahová egy pillanatra, elég a nyomógombbal leállítani, ha viszont ott hagyod valahol, akkor kapcsolót elfordítod, kiveszed a kulcsot és kész :)
Kösszi az ötletet .Az az igazság igy vettem nyomókapcsolóval.Felujitásnál szét szereltem ,ellöte le rajzoltam mi hova volt kötve.Mire össze szereléshez jutotam addigra már nem igazodtam ki a kis rajzon.
Igy a gyári rajz alapján kötötem be a gyujtást.










Szokták mondani, hogy "Az sem hülye aki hallgat!"
Kedves 9-es! Ha nem értesz hozzá, kérlek ne adj hülye tanácsot. A Simson bizony a letesteléstől áll le.
A #6-os és#7-es leírt mindent amire a kérdező kíváncsi volt, ráadásul jól.
Íme egy kapcsolási rajz:
Feltételezem hogy nem mindenki érti, így elmagyarázom. Figyelj Te is!
A gyújtás alaplapon helyet foglaló (2-es számú) tekercs a gyújtó tekercs. Innen a tekercsről vezeték megy a gyújtáskapcsoló 2-es lábára. A 2-es számmal szemben (balra) látsz 4 fehér kis pöttyöt. Ezek a pöttyök jelölik a gyújtáskapcsoló állását (lentről felfelé 0,1,2,3). Ha megnézed a legalsó és legfelső fehér pötyit (gyújtáskapcsoló 31-es lába), látni fogod hogy onnét vezeték megy egy testre (Massepunkt). Ez azt eredményezi, hogy a gyújtáskapcsoló nulla és hármas állásában letesteli a gyújtótekercset és a motor leáll.
Ha nem hiszed, indítsd be a Simsonod majd egy vezeték egyik végét testeld le, a másikat pedig érintsd hozzá a gyújtótekercs vezetékéhez, vagy megfelelő bekötés esetén a gyújtáskapcsoló 2-es lábához.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!