Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ki tudom mérni egy akkumuláton...

Ki tudom mérni egy akkumuláton, hogy zarlatos e?

Figyelt kérdés
Van egy feszültség- ellenállás mérő muszerem, a régi akkura raraktam, es a feszültség mérő "sipolos" szakaszában tehát amelyikben azt jelzi pl hogy egy kábel 2 vége között. Van e szakadas, sikitott a műszer, ellenallasnal meg ugralt a feszultseg. Masik akkunal ellenallas nulla és nem is sipol. Amelyik sipol az zarlatos? Vagy nem feltetlen?

2015. nov. 23. 10:42
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Ha az üresjárati feszültség 13 volt alat van vagy mélykisütött állapotban van, vagy zárlatos
2015. nov. 23. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Tehát egy szinte teljesen lemerult akkunak is kéne a 12v ot mutatnia? Jól ertem?
2015. nov. 23. 11:07
 3/13 anonim ***** válasza:

töltött, vagy akármilyen feszültségű akksinál a feszültséget mutatja, nem a belső ellenállását..hogy zárlatos-e, az nem mindig egyértelmű..

a kapocsfeszültség ha töltés után sem lesz 11 Voltnál több, akkor egy cella biztosan letérdelt, ha ettől kisebb, akkor kettő is, vagy több...

ha viszont töltés után cellánként legalább 2,2 Volt a kapocsfeszkó, akkor már majdnem jónak mondható...kérdés, mennyire bírja a terhelést?


egy refiizzóval terhelten mérd a kapocsfeszültséget..ha nagyon gyorsan zuhan, akkor búcsú, és kuka.

ha fontos az ellenállása az aksinak, akkor azt Ohm törvényével kiszámíthatod.

2015. nov. 23. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Tehat, ha sipol a műszer, mert meg van a kör áram, akkor az még semmit nem jelent? Vagy akkor mar olyan zárlat van, hogy athuz az egeszen?
2015. nov. 23. 11:12
 5/13 veterán vas ***** válasza:
100%

Normális válaszokat kaptál, miért bonyolítod tovább a helyzetet?

Ne a sípolással foglalkozz, és ne a "kör árammal" ;) hanem csak egyszerűen mérd meg az akkumulátor két kivezetése között a feszültséget.

Ha ez számodra bonyolult feladat, vidd el szakemberhez.

2015. nov. 23. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 vatafak ***** válasza:
ja, mi nem világos azon h feszt mérjél ?!?!?!
2015. nov. 23. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Világos az összes válasz, feszultseget mértem, azzal nincs gond, csak az első válasz nem volt vilagos, nem értek hozzá, azért kerdeztem
2015. nov. 23. 11:34
 8/13 veterán vas ***** válasza:

A kedvedért egyszerű szavakkal:


Rejá csípteted a drótokat a két kiálló izére, oszt ha a műszer aztat mutassa hogy kevés ménkűt, akkor üres az aksi.

Oszt vagy csak tőtetlen, vagy mán el is lehet hajítni.


Így már jó? ;)

2015. nov. 23. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Értettem kendet eddig is, csak ehun van e előttem ez a fránya, és nem kend valaszat nem tudtam ertelmezes szerint kobakomba vesni, hanem az elso rajareagalast, miként ha 14 voltnal kevesebb van benne az mar baj, igy én személyem viszont valaszra adatott, hogyan lemerult allapotaban is 14voltot kéne ketyaremnek mutatnia, de ez laikuskent hulyeseg, de javitson ki kend, ha eltévejedtem ☺
2015. nov. 23. 11:58
 10/13 anonim ***** válasza:

Sípolós szakadásvizsgálóval vezetéket kell keresni, ha van egy csomó drót, aminek van két-két vége, akkor megkeresni, hogy ki kivel van. Akkura rátéve sípol, mert rövidzár helyett feszültséget érzékel.


Akkut mfeszültségmérővel vizsgálunk. Ha nagyon precíz akarsz lenni, rátehetsz még egy fényszóró izzót is, és megnézed mennyit esik a feszültség kb 5 amper terhelésre (egy 60 watos izzó kábé ennyi). A feszültségesésből és az izzó áramából még az akku belső ellenállását is kiszámolhatod, ha nagyon ráérsz. vigyázz, ilyenkor ne az izzónál mérj feszültséget, mert akkor a vezetékek ellenállását is beleméred.

Például az akku feszültsége 12,35 V terheletlenül. 5 amperrel terhelve leesik 12,29-re. A feszültségesés 0,06 V, amit az izzó 5 amperes árama hozott létre az akku belsejében. 0,06/5 =0,012 ohm az akku belső ellenállása. Azt jelenti, hogy egy 300 amperes terhelést jelentő hidegindításnál is csak 3,6 volttal csökken a feszültsége, a 9,5 V körüli érték még bőven elég a motorelektronikának, AC-pumpának, gyújtásnak, hogy beinduljon.

2015. nov. 23. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!