Ki tudom mérni egy akkumuláton, hogy zarlatos e?
töltött, vagy akármilyen feszültségű akksinál a feszültséget mutatja, nem a belső ellenállását..hogy zárlatos-e, az nem mindig egyértelmű..
a kapocsfeszültség ha töltés után sem lesz 11 Voltnál több, akkor egy cella biztosan letérdelt, ha ettől kisebb, akkor kettő is, vagy több...
ha viszont töltés után cellánként legalább 2,2 Volt a kapocsfeszkó, akkor már majdnem jónak mondható...kérdés, mennyire bírja a terhelést?
egy refiizzóval terhelten mérd a kapocsfeszültséget..ha nagyon gyorsan zuhan, akkor búcsú, és kuka.
ha fontos az ellenállása az aksinak, akkor azt Ohm törvényével kiszámíthatod.
Normális válaszokat kaptál, miért bonyolítod tovább a helyzetet?
Ne a sípolással foglalkozz, és ne a "kör árammal" ;) hanem csak egyszerűen mérd meg az akkumulátor két kivezetése között a feszültséget.
Ha ez számodra bonyolult feladat, vidd el szakemberhez.
A kedvedért egyszerű szavakkal:
Rejá csípteted a drótokat a két kiálló izére, oszt ha a műszer aztat mutassa hogy kevés ménkűt, akkor üres az aksi.
Oszt vagy csak tőtetlen, vagy mán el is lehet hajítni.
Így már jó? ;)
Sípolós szakadásvizsgálóval vezetéket kell keresni, ha van egy csomó drót, aminek van két-két vége, akkor megkeresni, hogy ki kivel van. Akkura rátéve sípol, mert rövidzár helyett feszültséget érzékel.
Akkut mfeszültségmérővel vizsgálunk. Ha nagyon precíz akarsz lenni, rátehetsz még egy fényszóró izzót is, és megnézed mennyit esik a feszültség kb 5 amper terhelésre (egy 60 watos izzó kábé ennyi). A feszültségesésből és az izzó áramából még az akku belső ellenállását is kiszámolhatod, ha nagyon ráérsz. vigyázz, ilyenkor ne az izzónál mérj feszültséget, mert akkor a vezetékek ellenállását is beleméred.
Például az akku feszültsége 12,35 V terheletlenül. 5 amperrel terhelve leesik 12,29-re. A feszültségesés 0,06 V, amit az izzó 5 amperes árama hozott létre az akku belsejében. 0,06/5 =0,012 ohm az akku belső ellenállása. Azt jelenti, hogy egy 300 amperes terhelést jelentő hidegindításnál is csak 3,6 volttal csökken a feszültsége, a 9,5 V körüli érték még bőven elég a motorelektronikának, AC-pumpának, gyújtásnak, hogy beinduljon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!