BMW e36 318i/320i-re mekkora felni-t lehet maximum rakni? (pl.17col? )
Köszönöm az infókat mindenkitől! :)
320i a kiválasztott számomra is, a 6henger miatt (is).
Illetve 318is-t nézegettem még, ami már 16 szelepes, ~140 lovas. Decemberben kiderül, mire esik a választás.
A felnihez visszatérve: Természetesen nem szeretném sem a felnit, sem a gumit tönkrevágni az utak miatt. Tehát ha egy 17es felnire cserélném, 205/45/R17-es típusú gumival, remélem nem lesz életveszélyben egyik sem. Vagy inkább csak egy 16-oson gondolkozzak?
Ismét én:)
Én 195/65 R15 helyett használok 225/45 R17-et kb 60-65.000 km-t mentem vele, semmi gond. Komfort szinte semmit nem csökkent, fogyasztás mintha a téliek lennének fent, teljesen jó
Kérdezőnek:
Valahol olvastam, talán Totalcar-on, egy összehasonlítást (emlékeim szerint Nepperűzőben... passz , nem emléxem), 318is vs. 320.
Valami olyasmit írtak, hogy a 318is fürgébb, pörgősebb, a 320 kicsit lomhább, nyugisabb.... de már megkoptak az emlékek.
Én egyértelműen sor6-ra szavazok, a hangja isteni, javaslom próbáld ki.
Viszont valószínű iszákosabb is lesz. Az enyém is zabál, de engem nem zavar (nagyon), mert pont az élmény miatt vettem.
Plusz állítólag a BMW sor6-ok strapabíróbb jószágok. Ezt rebesgetik, tapasztalatom nincs, az enyém 275ezer km és szépen duruzsol (gyors le is kopogom). Az alublokkosak tán 500ezernél könyökölnek ki jellemzően, elfogy a nikazil bevonat a hengerfalról. Ha nem vigyáztak rá, vagy magas kéntartalmú üzemanyagot öntöttek bele, hamarabb. Erre figyelni kell vásárláskor, a gyűrűzés ilyenkor nem megoldás. Vasblokkosok előnyben.
205/45R17-ről pedig, szerintem vigyázz ezzel a mérettel. A 17-es felnik jellemzően 8-as szélességűek. Arra pedig nem praktikus 205-öt tenni. Azokra a 225, 235 az ideális.
Nem tudom mennyire hiteles, de itt találsz infót:
A 205 a 8-ason feszített lesz kissé és kanyarokban könnyen felfeküdhet.
Szerintem bandukolj el minimum 2-3 egymástól független gumishoz és kérdezz tőlük. Ők azért gumi-felni témában eléggé otthon vannak. Azért 2-3, mert minden szakmában vannak hozzá nem értők.
Azért nem kell megijedni sem a 17-től, sem a 18-tól. Kis odafigyeléssel azért minimalizálható a sérülés veszélye.
Én csak tényeket közöltem: kisebb oldalfal = sérülékenyebb felni és gumi.
Ha te 17-est szeretnél, mert erre vágysz, vedd meg nyugodtan. Csak annyi, hogy érdemes kicsit jobban vigyázni rá.
Az én ideológiám: nem akarok széles gumit, mert drágább, vezeti az útborda és tapad.
Márpedig a tapadás és a sperr difi üti egymást :-)
17-es felniben olyat én eddig nehezen találtam, ami 7,5-es, pláne 7-es. De az is igaz, hogy én nem újakat néztem.
Egy apró megjegyzés: jellemzően a gyári felnik keményebbek, strapabíróbbak.
Másik válaszolónak:
Valóban, nem /25, /30, ebben igazad van, "csak" /35, /40, /45.
Én nem azt mondtam, hogy belehuppansz az autóba és máris ripityomra tört felni.
Szimpla fizika, alacsonyabb oldalfal = nagyobb sérülékenység.
Ennyi.
Az egyik jobban bírja, másik kevésbé és több odafigyelést igényel. +komfort csökkenés.
Eddig minden szervizes, gumis, felnis, tapasztalattal rendelkező tulaj (nem 2-3, hanem 8-10) ebbéli véleményemet igazolta.
Kommentjeidből azt veszem ki neked min. 17, vagy inkább 18-asod van. :-)
Nincs azzal gond, te ezt szereted, neked ez tetszik, ez a fontos, hát hajrá! Ízlések és pofonok.
Nekem is a fejemhez vágják folyton, hogy atyaég, 2,5-ös benzines blokk, az zabál, mint a fene.
Válaszom: igen, tudom, de engem nem érdekel, mert a hang és a dinamizmus kárpótol. Ezért vettem, lovakat etetni kell, na bumm.
Kinek a pap, kinek a papné, akinek fontosabb a fogyasztás, istenments, hogy sor6-ot vegyen, neki a 316-ost javaslom. Szépen ketyeg, próbáltam, bőven elég a hétköznapokban, felesleges a nagyobb motor.
Akinek fontos a kinézet, az csinosítgassa az autóját kedve szerint, mert ebben leli örömét. Azt - az átlag autóst talán jobban érdeklő - következmények aligha izgatják, mint ahogy engem a fogyasztást.
Én pedig arra bukok, hogy adok egy gázfröccsöt, a motor felhörög és tolja ki a seggét :-D
Szerintem jó a 205/45R17 is, még éppen, eltérés átmérőben -11mm a gyári 205/60R15-höz képest, az 2%. A 205/50R17 pedig +10mm.
A 215/45R17 szinte ideális, -2mm. Ennél jobb nem is kellhet.... szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!