Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A KPM milyen tuningot engedély...

A KPM milyen tuningot engedélyez egy kocsinál?

Figyelt kérdés

Mondjuk ha teszek a szívó motorra egy turbót?

Vagy ha nagyobb átmérőjű leömlőt teszek rá? (én hajlíttatom).



2015. nov. 7. 21:59
 1/10 anonim ***** válasza:

Innen megtudhatsz hasznos infót ha elolvasod:

[link]

2015. nov. 7. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Én csak arra vagyok kíváncsi ,hogy egy turbó miatt mit kéne csinálni ha a CO nem romlik.

Mondjuk 1.3-as Wareszra turbo.

Vagy 353-as Wareszra felömlő bővítés,leömlő bővítés, és karburátor fúvóka bővítés.

Na ezekre vagyok kíváncsi mert én nem fullosan átépített autót szeretnék

2015. nov. 7. 22:28
 3/10 anonim ***** válasza:
66%
Egy Warnyút beturbózni!?..LOL!!!Hát komám feldobgad a napomat!!Olvasgassál még kicsit a témában,mert egyelőre ez az egész egy tudatlan 16 éves vágyálmának tűnik!!!
2015. nov. 8. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

1. Komám ütöm a 40-et

2. 84-ben az első autóm volt és igen is lehet rá tenni mármint az 1.3-asra!

3. Csak azt kérdeztem ,hogy mi kell ahhoz ,hogy meg lehessen valósítani.

2015. nov. 8. 13:06
 5/10 A kérdező kommentje:
Félreírtam 94*
2015. nov. 8. 13:08
 6/10 anonim ***** válasza:

Ha ütöd a 40-et,akkor mozoghatnál kicsit közelebb a realitás talajához!!


"volt és igen is lehet rá tenni mármint az 1.3-asra!"..... Rá tenni sok mindent rá lehet sok mindenre,de mondjuk ha neked a turbósítás ennyiből áll,hogy ráteszek valami,akkor inkább bele se kezdj a dologba.....így sok kellemetlen meglepetéstől fogod megkímélni magad!!

2015. nov. 9. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Wartburgon láttam kkk k26-os turbót 0,4 bar nyomáson üzemelni.

A motor könnyedén elviseli!

Intercooler szükséges hozzá mert az még egy + kímélés a motornak (akár mekkora a turbó).

Tudom rövidít az élettartamán,de nem 1 milliót akarnék beletenni és nem is a széthajtás a célom.

Csupán annyi ,hogy 58 lóerőböl kipréseljem a maximumot.

Sokat ki lehet hozni azokból az öreg VW motorokból! mert azokból még van anyag.

2015. nov. 9. 22:57
 8/10 anonim ***** válasza:

Figyelj,most vitatkozhatnánk itt,de semmi értelmét nem látom,főleg mivel ezzel az utolsó kommenteddel tökéletesen bizonyítod a hozzá értés teljes hiányát!

Tudod te egyáltalán mi az az intercooler?!Nem is azt,hogy mit csinál/mire való,hanem hogy egyáltalán mi az/hogy néz ki?!Igazából mindegy is,mert egy ilyen "abban még van anyag" típusú emberrel tényleg kár leállni bármit is elmagyarázni neki!!

Annyit tanácsolnék azért,hogy azt a pénzt amit erre az egészre szánsz inkább költsd el más értelmes dologra!!!

2015. nov. 10. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Figyelj most én sem vitatkoznék mert nem tudod értelmezni a feltett kérdésemet ami így szól: "A KPM milyen tuningot engedélyez egy kocsinál?".

Komám ha nem tudod értelmezni amiket írok akkor vonulj félre mert nem vagyok kíváncsi rád.

IGAZ nem tubósítottam még autót,de hidd el meg tudom csinálni hisz nem egy benzines turbófeltöltős autó gurult át a kezem alatt.

Fogalom zavarom nincsen ma is tudom ,hogy mit jelent az intercooler mire való és holnap is tudni fogom ,hogy miért fontos.

Ha van valami értelmes mondatod amivel nem a "nagy" intelligenciádat próbálod fitogtatni akkor írj!


Üdvözlettel: Kristóf

2015. nov. 11. 22:06
 10/10 anonim ***** válasza:

Gyakorlatilag bármilyet, ha van átépítési engedély és ott mindent rendben találnak. (mindent úgy kell megoldani mint más gyári autóknál, tervezés, műszaki tervdokumentációk, szakértői véleményezések, tehát mint ha egy gyárban készült friss prototípust vizsgálnának) De ez az engedélyezési eljárás kb. egy millió forint. Illetve ami nagyon fontos, az autó környezetvédelmi és közlekedésbiztonságai dolgai nem romolhatnak, maximum javulhatnak. Ehhez még hozzájön, hogy egy kulturált turbószett a csigával, csövezéssel, minden hóbelebanccal együtt ott van minimum 200.000, de inkább 300.000 ft-nál. Tehát több min t 1 milliót költenél egy wartburgra.


... és ezt ne vedd személyeskedésnek. Nekem is a mai napig van egy wartburgom, sajnálom eladni mert csak nagyon olcsón lehetne tőle megválni. Nálam meg kb. alig vannak fenntartási költségei (biztosítás, adó) és mégis egy működő, műszakin is bármikor átmenő autóról van szó, az új alkatrészek pedig szinte bagó összegekért vannak hozzá.


De nem, a Wartburgban rohadtul de semmi anyag nincs. Próbáltam már pálinkázva is szerelni mint itt sokan ajánlgatták, (pedig nem egyszer és nem is kétszer szereltem) de akkor sem. Tudod miben van "anyag?" Egy Volvóban vagy egy M3-as BMW-ben aminél még a kipufogó leszedéséhez is egy külön emelő kell, mert kézzel ketten nem lehet a helyén tartani a súlya miatt és a motorja gyárilag több száz lóerőre képes minden különösebb gond nélkül.


Egyébként ha figyeltél volna, az első válaszoló linkjében már tökéletesen megtalálod a választ. Lényegében kb. 1 millió


Ha akarod tuningolgatni, lelked rajta. De kezdhetnéd olyan alap dolgokkal, hogy könnyebben kapjon levegőt és könnyebben távozzanak a gázok. Esetleg dupla karburátor, hengerfejből egy kicsit leszedni, hogy kisebb helyen történjen ugyanakkora égés, vezérműtengelyt felköszörülni hogy gyorsabban nyissanak, zárjanak a szelepek, stb. Esetleg még egy 5 sebességes váltóval is megpróbálkozhatnál, mert annak már tényleg lenne értelme. Az a gond, hogy ha te azt a karburátort fel akarod tölteni, akkor az biztos hogy a karburátor tömítetlenség egy új dimenzióját nyitod meg és orrán-száján ömleni fog belőle a benzin. Egy teljesen egyedi tervezésű karburátor kell hozzá. Lehet hogy valakik valahol készítenek direkt wartburgba olyan karburátort amit lehet csigával tölteni, nem tudom, de te ezt a gyári karbival tuti hogy nem fogod megoldani.


... és nem, az intercooler nem arra való hogy "kíméld a motort"

2015. dec. 2. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!